Effective Speaking Skills
Llengua d'impartició principal: anglès
L'objectiu principal és augmentar la capacitat comunicativa de l'alumne, tant verbal com no verbal.
Per tal d'aconseguir-ho cal:
I per augmentar l'impacte de la comunicació cal:
Objectius específics de les Comunicacions - definir els seus objectius i després els
mètodes més eficaços de lliurament
La metodologia i activitats formatives inclouen:
Classes magistrals:
On la docent posarà a la disposició dels alumnes conceptes, eines i suggeriments que cobreixin el contingut de l'assignatura i ajudin als estudiants a aconseguir els resultats d'aprenentatge.
Treball autònom:
L'alumne haurà de resoldre tasques, lliurar treballs i preparar les classes per poder garantir adequats nivells de participació a classe.
Exercicis, dinàmiques i joc de rol:
En grups, els estudiants hauran de resoldre exercicis, participar en dinàmiques i fins i tot pretendre ser una altra persona en jocs de rol, per acostar a l'estudiant a situacions reals en les quals s'han d'aplicar els seus coneixements i pràctiques. Per exemple, preparació i presentació d'un projecte/proposada a un cap/client, reunions d'equip, simulació de negociació, avaluacions peer-to-peer, etc.
Presentacions en públic:
Individuals i en grup sobre temes d'actualitat i vinculats a l'àrea d'estudi del grau o no, per donar-li l'oportunitat a l'estudiant de posar-se en diferents situacions, i guanyar habilitat i confiança a resoldre-les.
Tallers i presentacions d'experts:
Es realitzaran tallers temàtics que permetin aprofundir el coneixement en un àrea en concret i presentacions d'experts que puguin aportar coneixement i experiència, contribuint a l'enriquiment dels estudiants.
L'assistència a classe és l'exigida per la institució, però, en qualsevol cas, imprescindible per aconseguir els objectius de l'assignatura.
La participació és clau per al desenvolupament de les competències.
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
---|---|
Aprenentatge entre iguals. Amb aquesta activitat es pretén que els alumnes guanyin capacitat d'anàlisi i capacitat crítica Una manera d'aconseguir-ho és corregir exercicis, productes, etc. dels seus propis companys. Cada estudiant obtindrà una doble avaluació: com a receptor i com a transmissor de coneixement crític. | 0.6 |
Coaching. Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats. Seminari. aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. Taller. espai de treball eminentment pràctic, en el qual s'adquireixen competències (comportaments observables i habituals que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'una funció o tasca) pertanyents a matèries pràctiques o també teòriques (capacitats intel·lectuals, lògiques, crítiques, d'aprenentatge intel·lectual, estudi, citació, etc.). | 3.4 |
Classe magistral. En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. | 2.0 |
Avaluació Contínua 30% - participació a classe, assistència, presentació de treballs, resolució d'exercicis, etc.
Avaluacions parcials 30% - tests, presentacions orals i exàmens parcials sobre continguts teòrics i aplicació d'aquests.
Examen final 40% - Presentació final oral (1ra i 2na conv).
3ra conv.:Treball que inclou tot el contingut de l'assignatura. A definir per la professora el mètode de lliurament i tipus de treball (informe, vídeo, etc.).
Alder, R B., J M. Elmhorst, and K Lucas. Communicating at Work: Strategies for Success in Business and the Professions w/ CONNECT online access code. 11th ed. McGraw Hill Companies Inc, 2013.
Kahane, A. Solving Tough Problems: An Open Way of Talking, Listening and Creating New Realities. San Francisco: Berrett-Koehler Publishers Inc, 2007.
Knapp, M. L. & Hall, J. A. (2010). Nonverbal Communication in Human Interaction (vª Ed.) Boston: Cengage Learning. [Parcialmente disponible en http://books.google.com, obtenido el 15 de Enero de 2018].
Llacuna, J. (n.d.). Comunicación Interpersonal: el efecto Palo Alto. [Disponible en http://www.jmcprl.net/NTPs/@Datos/Ntp_312.htm, obtenida el 15 de Enero de 2018].
Pease, A. (1997). El lenguaje del cuerpo (8ª ed.). Barcelona: Paidós.
Ramon-Cortés, F. (2005). La isla de los 5 faros. Un recorrido por las claves de la comunicación. Barcelona: RBA Integral.
Sorenson, S. (2009). Webster’s New World, Student writing Handbook. Hoboken, NJ: Wiley Publishing, Inc. [Parcialmente disponible en http://books.google.com obtenido el 15 de Enero de 2018].
Watzlawick, P. Beavin, J. & Jackson, D. (1989). Teoría de la comunicación humana (Séptima edición). Barcelona: Herder.
Watzlawick, P. Beavin, J. & Jackson, D. (2011). Pragmatics of Human Communication. New York / London: W. W. Norton & Company. Inc.