Producció Audiovisual II
Mòdul: Creació cinematogràfica
Matèria: Producció audiovisual
Llengua d'impartició principal: castellà
Responsable
Lc. Arturo MÉNDIZ - arturo.mendiz@uic.es
Horari d'atenció
Amb cita prèvia a través del correu electrònic:
Arturo Méndiz: amendiz@uic.es
La producció executiva és la part directament empresarial de qualsevol projecte però també un camp on la creativitat és fonamental. El productor ha de poder convertir en realitat les idees pròpies o alienes, i per això haurà de conèixer a fons tots els processos creatius de l'audiovisual juntament amb les diferents qüestions legals, econòmiques i empresarials que afecten directament al desenvolupament, producció i distribució del projecte.
En aquesta assignatura s'estudiarà en detall el model de producció cinematogràfic, tenint en compte que per a la producció de qualsevol altre projecte audiovisual haurà d'adaptar aquest model a les característiques concretes de cada obra.
Per realitzar aquesta assignatura els alumnes hauran de tenir uns coneixements teòrics previs bàsics de la producció de camp i haver-se exercitat en aquest àmbit mitjançant pràctiques en grup de producció i realització de petits vídeos, espots i curtmetratges de naturalesa acadèmica. Així mateix és molt recomanable entendre el llenguatge i la narrativa audiovisual. Tècnicament, també s'exigeix coneixements mínims de direcció de fotografia, disseny i edició de vídeo.
Com a complement, seria interessant que l'alumne tingués uns coneixements bàsics sobre la història del cinema, així com interès pel món de l'actualitat cinematogràfica.
L'objectiu bàsic d'aquesta assignatura és conèixer el món de la producció executiva de qualsevol projecte audiovisual. A més, es pretén reforçar els coneixements teòrics i pràctics de l'alumnat en totes les fases de la producció audiovisual. En acabar l'assignatura l'alumne haurà d'entendre les dificultats que comporta el desenvolupament de qualsevol projecte cinematogràfic i els obstacles als quals s'haurà d'enfrontar en el futur per tirar-los endavant en la seva trajectòria professional.
1.- Podran dissenyar i dur a terme el desenvolupament d'un projecte cinematogràfic des de la idea inicial fins al moment en què el projecte obtingui llum verda per a la seva producció.
2.- Coneixeran les diverses eines i estratègies existents en el sistema audiovisual per poder finançar un projecte audiovisual.
3.- Seran capaços d'elaborar el dossier bàsic amb el qual poder apropar-se a les institucions i empreses fonamentals del finançament de qualsevol projecte audiovisual.
4.- Coneixeran com amortitzar una obra audiovisual i el funcionament del repartiment d'ingressos i beneficis entre els diferents actors que participen en la producció, distribució i exhibició d'una obra audiovisual.
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
---|---|
Coaching: Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats. | 0.8 |
Focused praxis: Lliurament periòdic i individual d'exercicis per aprendre la teoria a través de la pràctica. Cada exercici anirà destinat a adquirir coneixements molt definits i adaptats a la persona concreta així com a esmenar llacunes particulars. seminaris: aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. | 0.8 |
Meeting points: s'organitzaran punts de trobada entre personalitats del món professional, científic, àmbit internacional, etc. i els alumnes. Se'ls donarà forma de conferència, sessió de treball, tertúlia, entrevista, etc. | 0.6 |
Classes magistrals: a les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. | 1.2 |
Taller: espai de treball eminentment pràctic, en el qual s'adquireixen competències (comportaments observables i habituals que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'una funció o tasca) pertanyents a matèries pràctiques o també teòriques (capacitats intel·lectuals, lògiques, crítiques, d'aprenentatge intel·lectual, estudi, citació, etc.). | 0.6 |
L'avaluació de l'assignatura quedarà dividida de la següent manera:
1.- 30% - Exercici pràctic (dossier d'un projecto audiovisual)
2.- 30% - Valoració individual de la participació a classe
3.- 40% - Examen del contingut de tota l'assignatura
Per aprovar l'assignatura s'ha d'obtenir un mínim d'un 4 en cada apartat, a més de complir amb els requisits de la normativa acadèmica.
Pendent de publicació