Direcció Cinematogràfica
Mòdul: Creació cinematogràfica
Matèria: Direcció cinematogràfica
Llengua d'impartició principal: castellà
Responsable
Mitjançant classes teòriques i exercicis pràctics els alumnes entendran i aprofundiran a l'ofici del director de cinema.
No hi ha requisits previs.
El principal objectiu d'aquest curs és posar l'alumne al lloc del director de manera que pugui entendre quina és la seva feina i aprengui a dur-la a terme.
Per això, visitarem fragments de pel·lícules de grans directors que ens serviran per descobrir i analitzar els diferents recursos artístics i la importància de les diferents formes de fer-los servir.
En paral·lel, els alumnes realitzaran diverses pràctiques que els permetrà experimentar amb allò que han après a classe i a la vegada aprendre a treballar en equip i a assumir les responsabilitats dels diferents càrrecs.
Els / les estudiants:
1. Dominaran les tècniques del llenguatge i la narrativa audiovisual. sabran dialogar i coordinar tots els departaments implicats en la producció i / o rodatge d'una obra cinematogràfica amb l'objectiu d'integrar les seves diverses perspectives.
2. Seran capaços d'organitzar i coordinar tota la logística que requereix qualsevol producció cinematogràfica.
3. Seran capaços de garantir la qualitat final de la imatge / textura i composició) i també de preveure i organitzar la logística necessària que es dóna en tots els elements que han de ser filmats.
4. sabran fer-se càrrec de tots els elements que serveixen per transmetre a l'espectador un ambient, un clima o una atmosfera.
5. Seran capaços de desenvolupar treballs d'edició i muntatge amb sentit del ritme i coherència narrativa.
6. Compondran històries coherents i consistents sent prou flexibles com per anar adaptant elements del text original a les modificacions de les expectatives inicials respecte als objectius finals que tot projecte audiovisual acaba patint.
7. Coneixeran les diferents formes cinematogràfiques clàssiques, no només per conrear-sinó per a ser capaços d'innovar amb la hibridació i la barreja de formats i / o gèneres per adaptar-se a les noves sensibilitats i tendències socials.
El director de cinema. Quina és la seva funció. En què consisteix dirigir una pel·lícula.
Coneixement del llenguatge cinematogràfic.
Estudi i posada en pràctica dels diferents paràmetres:
El pla (Alçada, escala, angle)
L'enfocament
La profunditat de camp
La llum
El color
El so
Muntatge: estructura, ritme, intenció, tensió.
El guió, formes d'explicar una història. Aprendre a trobar la nostra.
El punt de vista sobre el guió. La intenció a l'hora de narrar.
El punt de vista en la posada en escena i en el muntatge.
El to.
El treball del director amb el seu equip tècnic.
El treball del director amb els actors.
La direcció d'actors
La improvisació
Construcció de personatges.
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
---|---|
Coaching: Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats. | 0.8 |
Focused praxis: Lliurament periòdic i individual d'exercicis per aprendre la teoria a través de la pràctica. Cada exercici anirà destinat a adquirir coneixements molt definits i adaptats a la persona concreta així com a esmenar llacunes particulars. seminaris: aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. | 0.4 |
Taller: espai de treball eminentment pràctic, en el qual s'adquireixen competències (comportaments observables i habituals que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'una funció o tasca) pertanyents a matèries pràctiques o també teòriques (capacitats intel·lectuals, lògiques, crítiques, d'aprenentatge intel·lectual, estudi, citació, etc.). | 1.4 |
Classes magistrals: a les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. | 1.4 |
L'avaluació és continua mitjançant el seguiment de la feina a l'aula i l'exposició d'exercicis individuals i col·lectius.
L'actitud participativa a classe és imprescindible per superar la matèria.
L'assistència a classe és obligatòria. L'entrega puntual de tots els exercicis encarregats a classe al llarg del curs a les dates assenyalades també ho és.
La qualificació final serà el balanç entre les notes dels exercicis individuals, els col·lectius i l'actitud i puntualitat de l'alumne. A l'hora de valorar els exercicis es tindrà especialment en compte la creativitat, el contingut i l'aposta formal.
Els alumnes que no hagin cursat l'assignatura i es presentin a segona convocatòria hauran de realitzar un treball acordat amb la professora.
Els alumnes suspesos també hauran de realitzar un treball acordat amb la professora.
Pendent de publicació