Assignatura
Nous Rols Infermers en Atenció Primària
- codi 09814
- curs 4
- període Semestre 1
- tipus op
- credits 4
Llengua d'impartició principal: castellà
Horari |
Sem.1 | DL | 08:00 10:00 | | |
Sem.1 | DT | 08:00 10:00 | | |
Professorat
Presentació
Curs 4 º
• Període Semestre 1
• Tipus Assignatura de la Menció de Cures Comunitaris
• Crèdits 4 ECTS
Responsable: Sr. Daniel Regaña Velázquez (dregana@quironsalud.es)
Horari: 8-9.50h
- L'assignatura de Nous rols en Infermeria, és una assignatura de nova creació adreçada a estudiants de 4 º de Grau. Amb un contingut nou, posarà a l'estudiant en contacte amb una perspectiva emergent sobre el treball dels professionals d'infermeria en els diversos àmbits en què aquesta, està situant-se com a líder de la cura de les persones. El lideratge de les infermeres en rols emergents, obre noves possibilitats per al desenvolupament professional i la visualización del treball infermer, alhora que obre nous camps a la inserció laboral.
Requisits previs
Objectius
- Donar a conèixer als estudiants de Grau dels rols emergents d'Infermeria
- Aprofundir en la importància del lideratge d'Infermeria en la gestió de les cures de salut a la població
- Familiaritzar els estudiants amb els nous àmbits de desenvolupament e professional.
Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació
- 5. G - Dissenyar sistemes de cures dirigits a les persones o grups, avaluar-ne l'impacte i establir les modificacions oportunes.
- 6. E - Basar les intervencions infermeres en l'evidència científica i en els mitjans disponibles.
- 7. B - Entendre sense prejudicis les persones, tenint en compte els seus aspectes físics, psicològics i socials, com individus autònoms i independents, assegurant el respecte a les seves opinions, creences o valors, i garantint el dret a la intimitat a través de la confidencialitat i el secret professional.
- 8. B - Promoure i respectar el dret a la participació, informació, autonomia i el consentiment informat en la presa de decisions de les persones ateses d'acord amb la manera en què viuen el seu procés de salut-malaltia.
- 11. E - Establir una comunicació eficaç amb pacients, família, grups socials i companys, i fomentar l'educació per a la salut.
- 14. G - Establir mecanismes d'avaluació, tenint en compte els aspectes cientificotècnics i els de qualitat.
- 15. B - Treballar amb l'equip de professionals com una unitat bàsica en la qual s'estructuren de manera uni o multidisciplinari i interdisciplinari els professionals i la resta de personal de les organitzacions assistencials.
- 16. G - Conèixer els sistemes d'informació sanitària.
- 17. E - Realitzar les cures d'infermeria basant-se en l'atenció integral de la salut, que suposa la cooperació multidisciplinaria, la integració dels processos i la continuïtat assistencial.
- 18. E - Capacitat de liderar les cures infermeres en qualsevol dels àmbits de la pràctica professional.
- 19. B - Capacitat de prendre decisions basades en el pensament crític i la pràctica reflexiva.
- 20. B - Treball en equip multidisciplinari
- 22. G - Ús i gestió de la informació i la recerca.
- 23. B - Capacitat d'anàlisi i de síntesi.
- 24. G - Habilitat per treballar de manera autònoma.
- 26. G - Generació de coneixement a partir de la pràctica.
- 27. G - Capacitat d'adaptació a noves situacions.
- 28. E - Lideratge de les cures infermeres i d'equips d'infermeria per a la qualitat de l'atenció a les persones, la participació en les polítiques de salut i el desenvolupament professional.
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
- Demostrar coneixement i comprensió dels diferents rols emergents
- Manifestar compromís amb el desenvolupament del lideratge d'infermeria en els nous àmbits de la Cura infermer
- Proposar estratègies per desenvolupar l'empowerment de la persona, el grup i la comunitat, en relació amb els nous rols infermers
- Identificar els diferents agents de salut de la comunitat
- Reconèixer les diferents cultures que conviuen a la nostra societat
- Identificar el context sociopolític i econòmic que estan incidint en el desenvolupament dels nous rols infermers
- Dissenyar el procés de seguiment d'un pacient des del seu ingrés hospitalari fins que va tornar al domicili
Continguts
- Tema 1: Nous Rols Atenció Primaria ( Professors: Toni Lopez, Mireia Boixadera)
- Tema 2: Continuitat Assistencial AP- Hospitalària: Cassos Clínics ( Professors: Daniel Regaña)
- Tema 3: Atenció Centrada en la Persona, PDA, Decisiones Compartidas (Professora: Paloma Amil/Esther Gil)
- Tema 4: Focus Group. Classe Teórico/Pràctica ( Professor:Daniel Regaña)
- Tema 5: Focus Group. Pacient expert (Professor: Daniel Regaña/Esther Gil)
- Tema 6: Focus Group. Cuidadora Experta (Professors:Daniel Regaña/Esther Gil)
- Tema 7: Gestió Clínica (Professor:Daniel Regaña)
- Tema 8: Innovar o No en Infermeria. (Professor: Daniel Regaña)
- Tema 10: TICS (Professor: Alberto Sanchez)
- Tema 11: Infermería Segle XXI ( Professora: Anna Cruz)
Metodologia i activitats formatives
Modalitat totalment presencial a l'aula
- Classe magistral
- Focus Group
- Role Playing
- Discussió
- Treball en grup cooperatiu
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
- Examen de resposta múltiple (100%). Els ponents de cada un dels temes faran un examen compartit per avaluar els coneixements de l'alumne sobre els continguts exposats.
- No es concediran Matrícules d'Honor en 2ª convocatòria.
- L'assistència a les classes és obligatòria (80%). Es passarà llista d'assistència
Bibliografia i recursos
- Disponible al Moodle e-UIC
Període d'avaluació
E: data d'examen | R: data de revisió | 1: primera convocatòria | 2: segona convocatòria:
- E1 21/11/2019 08:00h
- R1 10/12/2019 10:00h
- E2 03/07/2020 10:00h
- R2 06/07/2020 12:00h