Assignatura

International Cooperation in Health

  • codi 09824
  • curs 4
  • període Semestre 1
  • tipus op
  • credits 3

Mòdul: Mòdul Itineraris (escollir un IT)

Matèria: International Nursing

Llengua d'impartició principal: castellà

Altres llengües d'impartició: català, anglès,

Horari
 Sem.1  DT 10:00 12:00 
 Sem.1  DC 08:00 10:00 

Professorat

Responsable

Dra. María Ángeles DE JUAN - mdejuan@uic.es

Horari d'atenció

Els alumnes podran posar-se en contacte amb els professors prèvia cita a través de correu electrònic o en finalitzar les classes.

Presentació

International Cooperation in Health (3 ECTS) és una assignatura comuna de la menció de Comunitària (Societat i Salut). Aquesta assignatura pretén introduir als alumnes de 4rt de grau en els projectes de Cooperació al Desenvolupament, des de la perspectiva Infermera i en com pot participar en totes les fases un professional d'Infermeria. En l'assignatura Societat i Salut-International Cooperation in Health es desenvoluparan, a més, alguns temes des d'una perspectiva no només internacional, sinó regional i local.

Requisits previs

  • No es requereixen

Objectius

  1. Reflexionar sobre l'impacte que pot tenir una relació d'ajuda en persones que han experimentat una situació desfavorida important.
  2. Proporcionar eines per planificar i elaborar un projecte de Cooperació al Desenvolupament en totes les seves fases.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 10. B - Protegir la salut i el benestar de les persones i dels grups atesos, i garantir-ne la seguretat.
  • 11. E - Establir una comunicació eficaç amb pacients, família, grups socials i companys, i fomentar l'educació per a la salut.
  • 19. B - Capacitat de prendre decisions basades en el pensament crític i la pràctica reflexiva.
  • 22. G - Ús i gestió de la informació i la recerca.
  • 23. B - Capacitat d'anàlisi i de síntesi.
  • 24. G - Habilitat per treballar de manera autònoma.
  • 28. E - Lideratge de les cures infermeres i d'equips d'infermeria per a la qualitat de l'atenció a les persones, la participació en les polítiques de salut i el desenvolupament professional.
  • 4. B - Comprendre el comportament interactiu de la persona en funció del gènere, grup o comunitat, dins del seu context social o multicultural.
  • 5. G - Dissenyar sistemes de cures dirigits a les persones o grups, avaluar-ne l'impacte i establir les modificacions oportunes.
  • 6. E - Basar les intervencions infermeres en l'evidència científica i en els mitjans disponibles.
  • 7. B - Entendre sense prejudicis les persones, tenint en compte els seus aspectes físics, psicològics i socials, com individus autònoms i independents, assegurant el respecte a les seves opinions, creences o valors, i garantint el dret a la intimitat a través de la confidencialitat i el secret professional.
  • 9. E - Fomentar estils de vida saludables i l'autocura, i el manteniment de conductes preventives i terapèutiques.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

En finalitzar la matèria de International Cooperation in Health, l'alumne serà capaç de:

  • Identificar els factors ambientals i socials que influeixen en la Salut
  • Valorar la importància de l'alimentació i els seus riscos.
  • Conèixer la importància de la relació entre la salut, urbanisme, habitatge i entorn
  • Conèixer la ciutat social i ecològicament més humana.
  • Plantejar plans de cures, incorporant elements del marc cultural de l'usuari i en el context del codi deontològic d'Infermeria.
  • Proposar estratègies per desenvolupar l'empowerment de la persona i de la comunitat.
  • Reconèixer la promoció i l'educació de la salut com una eina fonamental per capacitar els individus ia tota la comunitat per mantenir i, especialment, millorar el seu estat de salut.
  • Entendre els principis que determinen les conductes relacionades amb la salut, en el seu manteniment, permanència i modificació.
  • Planificar, dissenyar, executar i avaluar programes de salut, dirigits a la comunitat. Identificar estratègies d'actuació en promoció de la salut.
  • Identificar els diferents agents de salut dins de la comunitat.
  • Reconèixer les diferents cultures que conviuen a la nostra societat

Continguts

  • Com elaborar un projecte de Cooperació: fases del disseny del projecte. Exemples de projectes a Àfrica; Amèrica Llatina; Índia, etc.
  • Conèixer el terreny: com elaborar el diagnòstic de salut. Valoració de l'estat de salut de la Comunitat. Treball amb líders, agents comunitaris.
  • Atenció i valoració domiciliària
  • Seminaris i tallers sobre: formació de promotors de salut; sessions per a pares; tallers per a nens en escoles; alfabetització sanitària; visites domiciliàries; atenció sanitària; tallers de prevenció.
  • La resiliència i la relació d'ajuda en situacions desfavorides.
  • Cures i opinions casolanes. Remeis casolans: guarint sense medicines.
  • Com demanar ajudes per a l'elaboració d'un projecte. Sol · licituds i exemples de projectes.
  • Difusió de la informació: notícies de premsa, ràdio, televisió i internet; participació en congressos, articles en revistes científiques, etc.Seminari de fotografia: Fotografies per al projecte.  
  • Investigació: projectes d'investigació en programes de Cooperació en Salut.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

  • La metodologia serà variada, tenint generalment una sessió més expositiva i altres d'exercicis a l'aula. Entre d'altres, s'empraran vídeos, es realitzaran tallers, seminaris (de fotografia, de vídeo, etc.); Discussió, rol playing. A més, es convidaran a participants en projectes de cooperació d'àmbit internacionals
  • Pels alumnes matriculats a les assignatures English for Nursing 1(09826), International Cooperation and Health (09824) i Transcultural Nursing (09823), hi haurà un projecte comú per desenvolupar les competències de comunicació en llèngua anglesa, i la integració i aplicació del contingut de les 3 assignatures. Aquesta activitat consisteix en una presentación oral (30minuts) i treball escrit que serà tutoritzat i evaluat per les 3 assignatures. International Cooperation and Health i Trancultural Nursing es centraran en el contingut, i English for Nursing es centrarà en les habilitats comunicatives.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

L'avaluació es realitzarà mitjançant una avaluació continuada que tindrà en compte les següents dades:

  • Participació (assistència a classe, participació activa, etc.) i exercicis a classe 20%.
  • Tallers i seminaris de prevenció i promoció de la salut. S'avaluaran els treballs grupals escrits i la presentació oral 50% (el taller de 20 minuts comptarà un 35% i el de 5 minuts, un 15%).
  • Exercici sobre fotografies de projectes (s'ha de fer de manera individual i autònoma i s'enviarà a través de la plataforma virtual moodle) 5%.
  • Exercici: redacció d'una notícia de premsa sobre un projecte (s'ha de fer de manera individual i autònoma i s'enviarà a través de la plataforma virtual moodle) 10%.
  • Exercici corresponent al teme 3 (la resiliència i la relació d'ajuda en situacions desfavorides) 15%

En la segona convocatòria es tindran en compte els resultats de l'avaluació continuada. La nota corresponent a la participació i exercicis a classe no es podrà recuperar. Sí s'hauran de realitzar aquells altres exercicis que no s'hagin superat.

Per a la tercera i quarta convocatòria s'aplicaran els mateixos criteris que per a la primera i segona.

Abans de matricular-se novament a l’assignatura, s’haurà de mirar la compatibilitat amb la resta d’assignatures.
Per la 3ª, 4ª convocatòria y les següents, si es concedeixen, s’aplicaran els mateixos criteris que per la 1ª y 2ª.

No es concediran Matrícules d'Honor en 2ª convocatòria.

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00