Assignatura

English for Nursing II

  • codi 09827
  • curs 4
  • període Semestre 1
  • tipus op
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: anglès

Altres llengües d'impartició: castellà,

Horari
 Sem.1  DL 08:00 10:00 
 Sem.1  DV 08:00 10:00 

Professorat

Responsable

Dra. Maria del Pilar FUSTER - pfuster@uic.es

Horari d'atenció

  • Via mail o després de classe
Joan Ploettner Elsa Afonso Pilar Fuster

Presentació

English for nurses II- Nursing abroad és una assignatura que introdueix i debat els problemes actuals en salut pública susceptibles a ser abordats des de les ciències infermeres. També ajudarà a desenvolupar la capacitat crítica dels alumnes per respondre a les necessitats de salut canviants. A través de l'assignatura es presentaran els problemes de salut que afecten la morbiditat i mortalitat en diverses realitats geogràfiques. Aquest curs ajudarà a millorar les possibilitats de buscar feina tant a nivell local com internacional. Els alumnes aprendran l'existència de diversos sistemes de salut i com aquests afecten en la salut de les persones. També es plantejaran problemes actuals susceptibles a abordar mitjançant estratègies de promoció de la salut i prevenció de la malaltia. Finalment, es presentaran les diverses possibilitats en les quals les infermeres puguin treballar i investigar en l'àmbit internacional temes de salut pública internacional. Aquesta assignatura s'impartirà en llengua anglesa.

Requisits previs

No es requereixen

Objectius

  • To understand the concepts of globalization and global health, and the role of nursing profession in that context.
  • To critically analyse global health problems from a nursing perspective
  • To debate the future challenges in the field of nursing locally, nationally and internationally.
  • To learn basic epidemiology and health policy in the field of global health
  • To recognize the social role of nurses in health policy and mass media.
  • To critically analyse settings and paths in which nurses can work abroad
  • To understand the challenges and opportunities of practising the nurse profession beyond borders
  • To exchange experiences from nurses who have studied nursing and / or participated in or developed projects outside Spain.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 3. E - Conèixer i aplicar els fonaments i principis teòrics i metodològics de la infermeria.
  • 6. E - Basar les intervencions infermeres en l'evidència científica i en els mitjans disponibles.
  • 9. E - Fomentar estils de vida saludables i l'autocura, i el manteniment de conductes preventives i terapèutiques.
  • 13. G - Conèixer els principis de finançament sanitari i sociosanitari i utilitzar adequadament els recursos disponibles.
  • 21. B - Comunicació oral i escrita.
  • 22. G - Ús i gestió de la informació i la recerca.
  • 23. B - Capacitat d'anàlisi i de síntesi.
  • 24. G - Habilitat per treballar de manera autònoma.
  • 27. G - Capacitat d'adaptació a noves situacions.
  • 28. E - Lideratge de les cures infermeres i d'equips d'infermeria per a la qualitat de l'atenció a les persones, la participació en les polítiques de salut i el desenvolupament professional.
  • 29. B - Conèixer la terminologia científica en un altre idioma (anglès).

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

  • Reconèixer la dimensió internacional del coneixement d'infermeria i de la cura de la salut.
  • Conèixer la dimensió internacional de la cura i les malalties transmissibles en països en desenvolupament la seva prevenció i control.
  • Comunicar oralment informació sobre temes d'infermeria a través d'intervencions / exposicions orals.
  • Comunicar per escrit informació sobre temes d'infermeria.
  • Llegir i analitzar bibliografia i literatura sobre temes d'infermeria i entendre les idees principals.
  • Identificar el context sociopolític i econòmic que incideixen en la pràctica professional i en el funcionament de les organitzacions sanitàries internacionals i d'ajuda al desenvolupament.

Continguts

  • El model de Patricia Benner "de novícia a experta", marc conceptual per a l'aprenentatge i el desenvolupament professional infermer.
  • Participación enfermera en la salud global
  • L'epidemiologia i la salut pública bases del coneixement dels problemes de salut locals i internacionals.
  • Problemes contemporanis de salut pública: en països d'alta, mitjana i baixa renda.
  • Solucions globals per a problemes globals.
  • Coneixement científic i fonts d'informació / investigació
  • El treball internacional de les infermeres (networking, assistència, investigació, gestió, etc ...).

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

La metodologia utilitzada a l'aula inclourà:

  • Classes
  • Treball individual: lectures i excercicis
  • Treball grupal a l'aula
  • "Journal Club"- explicat durant les classes
  • Role play
Es requerirà treball individual fora de les classes. L'alumnat haurà de llegir el material facilitat abans de les classes. El treball en equip sobre lectures y classes ocuparà aprox. el 30-50% de les hores de classe. L'alumnat haurà de participar activament a classe i als seminaris, discusions i debatre sobre els temes proposats.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

L'avaluació del curs ees farà amb una puntuació mínima de 50 sobre 100 en cada un dels 3 apartats de l'avaluació;

- Assistència i participació a les sessions i resolució de problemes a l'aula (40%)

- Tasques fora de l'aula (20%)

- Pre-test (0%)

- Exàmens:  (40%) 

2ª Convocatòria

 

En cas de suspendre l' assignatura en 1a convocatòria, es podrà recuperar en 2a convocatòria els elements suspesos de :

 

  • Tasques fora de l'aula (20%)
  • Examen     (40%)

 

La parte de Asistencia and participación en clase (40%), se mantendrá como en 1a convocatoria y hará media con las notas de la 2a convocatoria.

 

No se concederán Matrículas de Honor en 2ª convocatoria.

 

LA ACTIVIDAD RCP PEDIÁTRICA, es una actividad transversal que se imputa en esta asignatura. Está formada por una clase teórocia y un taller en laboratorios de simulación. Se evaluará la asistencia y participación. En caso de no asisitir ae descontarán 0'5 puntos de la EVALUACIÓN CONTINUADA ( asistencia y participación en sesiones y resolución de problemas) 

 

 

Període d'avaluació

E: data d'examen | R: data de revisió | 1: primera convocatòria | 2: segona convocatòria:

  • E1 25/11/2019 10:00h
  • R1 11/12/2019 10:00h
  • E2 25/06/2020 08:00h
  • R2 03/07/2020 12:00h
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00