Administració i Màrketing Dental
Llengua d'impartició principal: anglès
Altres llengües d'impartició: català, castellà
Responsable
Lc. Francisco Javier ESTEBAN - xesteban@uic.es
Horari d'atenció
S'estableix una tutoria amb el professor, com a servei de suport amb via telefònica o a través de mail.
Professor: Xavier Esteban Fradera
Durada total assignatura:10 hores de classe
Durada de cada classe:Cada classe tindrà una durada de 5h.
Activitats entre les classes:Al final de cada classe el professor donarà tasques i exercicis a realitzar per cada alumne i que es debatran en la següent classe.
Presentació
La situació actual del sector dental requereix que els professionals a més dels seus coneixements mèdics i clínics, tinguin coneixements tant gerencials com de màrqueting perque aquests els serveixin com a complement per crear i aportar valor al pacient. No hi ha dubte que l'especialització és un factor diferencial i imprescindible donada la competència actual i en aquest aspecte el màrqueting dóna la resposta a fi d'aconseguir notorietat i visibilitat.
“Si no estàs, no existeixes” i sota aquest lema de màrqueting enfocat al sector dental i en concret en l'assignatura de Màrqueting Dental emmarcat en el Màster de Periodòncia aporta tant els coneixements com les eines necessàries per tenir èxit.
No cal coneixements ni requisits previs.
L'assignatura de Gerència i Màrqueting Dental pretén donar els coneixements, i les eines de gestió i de màrqueting als futurs periodoncistas a fi de:
En finalitzar l'assignatura de Gerència i Màrqueting Dental, l'estudiant serà capaç de:
1. Elaborar la missió, visió i valors d'una Clínica.
2. Analitzar els diferents aspectes que defineixen la metodologia DAFO.
3. Determinar l'estratègia de màrqueting que s'ha de seguir i els passos d'actuació.
4. Desenvolupar un Pla Estratègic de Màrqueting de la Clínica.
En finalitzar l'assignatura de Gerència i Màrqueting Dental, l'estudiant serà capaç de:
1. Elaborar la missió, visió i valors d'una Clínica.
2. Analitzar els diferents aspectes que defineixen la metodologia DAFO.
3. Determinar l'estratègia de màrqueting que s'ha de seguir i els passos d'actuació.
4. Desenvolupar un Pla Estratègic de Màrqueting de la Clínica.
1. Principis gerencials i de màrqueting. El màrqueting dental
2. Màrqueting mix i les noves tendències del màrqueting
3. Pla de màrqueting (pràctica)
Activa, participativa a fi que els alumnes puguin aplicar immediatament les idees i les tècniques desenvolupades durant les classes.
Els mètodes actius d'ensenyament, a diferència dels passius o de transmissió unidireccional, cerquen la major participació dels alumnes, de manera que no sols “aprenguin” del que el professor pugui dir en una lliçó magistral, sinó que a més a més aprenguin del treball d'anàlisi, dels exercicis individuals com grupals.
Pràctica
S'elaborarà un pla estratègic de màrqueting a partir de la metodologia d'anàlisi DAFO
S'entregarà a l'inici de l'assignatura.
Material didàctic
La presentació del professor es pengés en la intranet amb antelació a les classes com a material didàctic, perquè l'alumnes puguin procedir a la seva lectura prèvia i tenir informació abans de cada sessió.