27/01/2021

Alumnes d’Arquitectura resulten guanyadors de la 12a edició del Taller Transversal de Sostenibilitat amb un projecte per a la creació d’espais alternatius en les cobertes de l’Eixample

La proposta dels estudiants busca fomentar un model d’habitar adaptable a situacions especials, com la desencadenada per la COVID-19

Els estudiants de UIC Barcelona School of Architecture Sandra Bravo, Gabriel Fejzulla i Valentina Risemberg han resultat guanyadors de la 12a edició del Taller Transversal de Sostenibilitat de UIC Barcelona en la categoria de Pòster científic del Campus Barcelona.

Sota el títol “Mòduls coberta”, el projecte guanyador està orientat a la generació de nous espais de qualitat a l’Eixample de Barcelona que permetin avançar cap a un model d’habitar adaptable a situacions excepcionals, com ara la desencadenada per la pandèmia de la COVID-19.

La proposta es va desenvolupar en el marc de l’assignatura ReFAB Climate, patrocinada per Pich Architects. Els alumnes van treballar sobre la trama del barri barceloní i van dissenyar diferents solucions que afavorissin nous usos als habitants dels edificis mitjançant la utilització de mòduls adaptables. “Un dels nostres dissenys va ser una peça modulada de formigó en massa, adaptable quant a usos gràcies a la seva forma i dimensions, i que pot funcionar alhora com a seient, jardinera, paviment, graó o prestatgeria”, assenyalen els estudiants. “Amb aquest projecte buscàvem fer un salt cap endavant en la constitució d’una comunitat més viva, més verda i més saludable”, conclouen.

El Taller Transversal de Sostenibilitat és una jornada anual, que se celebra des del curs 2009-2010, oberta a tota la comunitat universitària. En aquesta jornada, es treballa de manera interdisciplinària alguna qüestió vinculada amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible a través de conferències, taules rodones, tallers i pòsters científics. Tots els alumnes de UIC Barcelona poden desenvolupar projectes de recerca vinculats amb la temàtica del Taller i concórrer al concurs anual.