12/05/2023

Creativitat i consciència social en la 13a edició dels Premis IMMA de la Comunicació

La 13a edició dels Premis IMMA de la Comunicació, celebrada dijous 11 de maig, va omplir l’Aula Magna de talent jove amb les millors peces audiovisuals creades pels estudiants de UIC Barcelona. Aquest any, per primer cop, hi van participar estudiants externs, en la categoria de Premis Methos Media

La intel·ligència artificial va ser la temàtica triada en aquesta edició dels Premis IMMA, en una gala organitzada pels alumnes de 4t de Publicitat i Relacions Públiques de l’assignatura Workshop de Relacions Públiques 2, conduïda pels estudiants Patricia Palà i Alex Moliner.

La creativitat i la consciència social dels estudiants van estar presents en molts dels projectes. El primer premi Methos Media va ser per a “¿Qué se supone que harás?”, de Jorge García Guerrero i Camila Fernández-Cruz Romero, de quart de Comunicació Audiovisual, en el qual feien una reflexió sobre la importància del medi ambient i la sostenibilitat, amb la consciència social com a eix conductor. Consta d’un muntatge audiovisual amb un poema llegit dos cops (el segon, del revés), que s’interpreta d’una manera totalment diferent.

El segon premi, Contraste, va recaure en “Quimera”, d’Ivet Berdié i Martí Figueras, de segon de Publicitat i Relacions Públiques. El projecte estableix un contrast entre la dansa i la temàtica industrial. El tercer premi, Methos Media, va ser per a “El Hedonista”, de Tadeo Bouillon Font i Ismael Valdeavellano Fuentes, estudiants del Colegio Suizo de Santiago, Xile.

En l’edició d’enguany, hi va haver l’actuació musical de l’alumna Mar Rivière, de segon de Comunicació Audiovisual, i d’Anne Lukin, que va cantar en directe amb el guitarrista Ferran Pontón, i va presentar el seu nou videoclip en primícia.

Pere Buhigas, degà en funcions i professor de la Facultat de Ciències de la Comunicació, va tancar l’acte felicitant tots els premiats i agraint als patrocinadors el seu suport, així com a tots els estudiants i professors implicats en la organització dels premis. Buhigas va destacar la necessitat d’esdeveniments com els Premis IMMA: “Per als alumnes de Publicitat és una experiència d’acostament al món de l’organització d’esdeveniments, per a Comunicació Audiovisual i Periodisme una finestra per mostrar el talent que tenen. Per a tots els alumnes, un apropament al món professional que hi ha a fora esperant la vostra arribada”, va assenyalar.

A més a més, va fer entrega del premi menció especial Valors UIC Barcelona. “Els valors són cosa d’humans i no de software, ni d’algorismes, ni de màquines. És molt important per a nosaltres que la persona estigui al centre”.

El jurat va estar format pels professors Marta Narberhaus, Isadora García, Luggi Sarrias i Miguel Ferrández Barturen, director general de Methos Media, com a jurat extraordinari de la Categoria especial Methos Media.

Els patrocinadors de la 13a edició dels Premis IMMA han estat Methos Media, Contraste i Fundació La Caixa. Com a col·laboradors, Port Aventura, U!Dance, Instax Fujifilm, i Mucha Fibra. UIC Barcelona School of Architecture també va col·laborar-hi amb la realització dels trofeus dels premis. Estudiants del grau en Comunicació Audiovisual van participar als Premis amb el vídeo d'introducció a la gala i els càirons.

--

La resta de premis per categories van ser els següents:

  • Fotografia i gràfica: “Tres gels”, de Santi Salvador, de primer de Comunicació Audiovisual
  • So i música: “Hey Jude”, d’Eduardo Aguirán, de primer del doble grau de Periodisme i Comunicació Audiovisual, Pablo Prats, de primer del grau en Publicitat i Relacions Públiques, Santiago Salvador, de primer del grau en Comunicació Audiovisual, i Mireia Espelt.
  • Producció de ficció: “Dustbin”, de Martina Capdevila, de quart de Comunicació Audiovisual.
  • Producció de no-ficció: “Panissola”, d’Adriana Homar, Pablo Ruzafa i Àlex Solergibert, de tercer de Comunicació Audiovisual.
  • Campanya publicitària transmèdia: “Urban sublim”, de Martina Capdevila, Maria de Castro, Víctor Grau, Carla Palos, Marta Sentenach, Manuela Vallmayor i Sergio Velilla, de quart de Comunicació Audiovisual.
  • Menció especial Valors UIC Barcelona: “Proyecto Nazaret” de Víctor Martínez, Carla Peña i Irene Sánchez.