REY PEÑA, Carlos

Dr.
Carlos
REY
PEÑA
Facultat de Ciències Econòmiques i Socials
Departament d'Economia i Organització d'Empreses
Col·laborador docent extern
Extensió: 
carlosrey@uic.es
Fotografia del professor

Presentació

• Professor of Strategic Management and Director of the Chair Management by Missions and Corporate Governance.
• Founder of DPMC Strategy and change management consultant for companies like Repsol, Coca-Cola, Sony, Camper, Lavazza, Abertis.
• Co-author of "Management by Missions", published in five languages, and other books and articles in leading journals like Long Range Planning y Journal of Business Ethics.

Formació Acadèmica del Dr. REY PEÑA, Carlos

  • Business Administration
    Universitat Internacional de Catalunya
  • Administración y Dirección de Empresas
    Universitat Internacional de Catalunya (1996)
  • Máster de investigación en ciencias sociales
    Universitat Internacional de Catalunya
  • Doctor en Dirección y Administración de Empresas
    Universitat Internacional de Catalunya

Publicacions del Dr. REY PEÑA, Carlos

Articles

  • Bastons, Miquel; Mas-Machuca, M.; Rey, C., 2017, "Pro-stakeholders Motivation: uncovering a new source of motivation for business companies", Journal of management and organization, 23, 621-632.
  • Rey, C.; Bastons, Miquel, 2017, "Three dimensions of effective mission implementation", Long range planning, In Press, 1-12.
  • Rey, C.; Chinchilla, N.; Pitta, N., 2017, "Objectives are SMART missions are WISE", IESE Insight, 2, 45-51.
  • Ricart, J. E.; Rey, C., 2017, "Strategising for the future", The European Business Review.
  • Fonseca Pires, J.; Rey, C.; Mas-Machuca, M.; Bastons, Miquel, 2016, "Management by missions in the healthcare sector", Revista de calidad asistencial, 31, 239-242.
  • Marimon, Frederic; Mas-Machuca, M.; Rey, C., 2016, "Assessing the internalization of the mission", Industrial Management & Data System, 116, 170-187.
  • Rey, C.; Ricart, J. E., 2015, "The Practice of Strategy", The European Business Review.
  • Malbašić, I.; Rey, C.; Potočan, V., 2014, "Balanced Organizational Values: From Theory to Practice", Journal of business ethics.
  • Cardona, P.; Rey, C., 2012, "Todos pueden ser un líder", Expansión, 43, 55-56.
  • Rey, C.; Gutiérrez, M., 2012, "Es la hora del stakeholder management", Management Sostenible (Perú & Colombia).
  • Cardona, P.; Rey, C.; Heras , P., 2012, "Caso Repsol Portuguesa: Cómo vencer la resistencia al cambio", Harvard Deusto Business Review, 212, 38-47.
  • Rey, C., 2012, "La misión plural", Observatorio de RRHH, 65, 40-45.
  • Cardona, P.; Rey, C., 2009, "Transcend the Panic", IESE Alumni Magazine, April-June.
  • Cardona, P.; Rey, C., 2009, "El liderazgo centrado en la misión", Harvard Deusto Business Review, 180, Junio.
  • Cardona, P.; Rey, C., 2009, "Leadership and Mission in times of Crisis", Effective Executive, XII, nº 06, June, 10-13.
  • Cardona, P.; Rey, C., 2009, "Mission Driven Leadership: For you own good. .", Effective Executive (India), Volume XII, No. 01, 22-29.
  • Cardona, P.; Rey, C., 2008, "Mission-Driven Leadership", Management Online Review. Oxford Management Publishing, July.
  • Cardona, P.; Rey, C., 2008, "Liderazgo centrado en la misión", Psicología organizacional Humana. Universidad Adolfo Ibáñez, (Chile), 1,nº2, 95-106.
  • Cardona, P.; Rey, C., 2008, "La misión de MAKONSA", IESE, DPOE-2 2/408/029.
  • Cardona, P.; Rey, C., 2007, "La implementación de la Dirección por Misiones en SONY ESPAÑA", IESE DPO-111-E.
  • Cardona, P.; Rey, C., 2007, "La cultura empresarial: estudio empírico en empresas españolas y portuguesas", IESE-IRCO.
  • Cardona, P.; Rey, C., 2006, "Dirección por Misiones", Economistas, 109.
  • Cardona, P.; Rey, C., 2006, "Dirección por Misiones: Primeras experiencias de éxito", IESE, OP nº07/02.
  • Cardona, P.; Rey, C., 2006, "Management by Missions: How to make the mission a part of management", Problems and perspectives in management, January.
  • Cardona, P.; Rey, C., 2005, "Con el foco en el 'para qué'", Gestión, 10.

Llibres

  • Rey, C., 2016, "La misión en la empresa: de la idea a la implementación", PUBLICIA, Saarbrucken.
  • Cardona, P.; Rey, C., 2008, "Dirección por Misiones", DEUSTO, España.
  • Cardona, P.; Rey, C., 2008, "En busca de la misión", Alienta, España.
  • Cardona, P.; Rey, C., 2008, "Management by Missions", Palgrave Macmillan, UK.

Capítols de llibre

  • Rey, C., 2013, "El desarrollo de la motivación trascendente en la empresa", Nuevas coordenadas éticas para la sociedad y sus instituciones. Prohom Edicions.