Universitat Internacional de Catalunya

Habilitats Comunicatives III: Llengua Anglesa 1

Habilitats Comunicatives III: Llengua Anglesa 1
6
10621
1
Anual
FB
Llengua d'impartició principal: anglès

Professorat


Christina Howes: chowes@uic.es

Presentació

En les darreres dècades, l'anglès s'ha consolidat com la lingua franca de la comunicació acadèmica i la divulgació científica, i com a una eina de gran utilitat en el diàleg intercultural entre els pobles. A més a més, els nous graus ens esperonen cap a un model de docent amb una mentalitat plurilingüe, capaç de fer ús de diverses llengües en la seva activitat professional.

Aquesta assignatura pretén activar la competència lingüística en llengua anglesa de l'alumnat, acostant-lo cap al nivell B2/C1 segons el Marc Europeu de Referència per a les Llengües, en compliment del requisit lingüístic marcat pel Ministeri d'Educació per als Graus de Mestre en Educació Infantil.

Requisits previs

Posseir el nivell B2 d'anglès segons el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües.

Objectius

1. Assolir el nivell global C1.1 d'anglès segons el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües.

2. Afavorir l'aprenentatge autònom.

3. Millorar les habilitats d'escriptura acadèmica

Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • CEM-17 - Saber analitzar les dades obtingudes, comprendre críticament la realitat i elaborar un informe de conclusions.
  • CEM-20 - Valorar la importància del treball en equip.
  • CEM-43 - Afavorir les capacitats de parla i d'escriptura.
  • CEM-44 - Conèixer i dominar tècniques d'expressió oral i escrita.
  • CEM-46 - Comprendre el pas de l'oralitat a l'escriptura i conèixer els diferents registres i usos de la llengua.
  • CEM-48 - Afrontar situacions d'aprenentatge de llengües en contextos multilingües.
  • CEM-49 - Reconèixer i valorar l'ús adequat del llenguatge verbal i no verbal.
  • CEM-50 - Conèixer i utilitzar adequadament recursos per a l'animació a la lectura i a l'escriptura.
  • CEM-52 - Ser capaç de fomentar una primera aproximació a una llengua estrangera.
  • CEM-60 - Conèixer i aplicar els processos d'interacció i comunicació a l'aula, així com dominar les destreses i habilitats socials necessàries per fomentar un clima que faciliti l'aprenentatge i la convivència.
  • CET-7 - Foment de la responsabilitat pel que fa al desenvolupament professional: analitzar, reflexionar i desenvolupar els punts de vista sobre la professió i la competència com a mestre, saber-los explicitar i saber com posar-se al dia.
  • CG-01 - Integrar les tecnologies de la informació i la comunicació a les activitats d'ensenyament i aprenentatge, a la gestió de l'ensenyament i al desenvolupament professional.
  • CG-03 - Saber expressar-se en llengua anglesa segons el nivell b1, d'acord amb el Marc comú europeu de referència per a les llengües.
  • CG-08 - Conèixer els elements que conformen el pensament reflexiu, els diferents nivells de domini, i desenvolupar aquesta competència al màxim.
  • CG-09 - Conèixer els elements que conformen la competència de la creativitat, els diferents nivells de domini, i desenvolupar aquesta competència al màxim.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

L'alumne/a s'expressa en llengua anglesa oralment i per escrit a nivell C1.1.

Continguts

Durant el curs acadèmic, treballarem:

  • Les quatre destreses (llegir, escriure, escoltar i parlar) a través de temes rellevants i actuals que també milloren el pensament crític.
  • Coneixement i ús de la gramàtica i el vocabulari segons el nivell C. 1.
  • Millorar la pronunciació.
  • Habilitats d'escriptura acadèmica per construir l'escriptura d'assaigs persuasius.

L'alumnat ha de comprar el següent llibre:

Speak Out, (3a edició), C1-C2Student's Book. Pearson.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula



L'avaluació d'aquesta assignatura es basarà en:

1. Dos treballs acadèmics a classe (25%): Assaig 1 = 40% (de la nota total dels assajos); Assaig 2 = 60% (de la nota total dels assajos) .

2. Avaluació continuada de les activitats orals (25%). Aquesta serà una nota d'impressió basada en la participació activa dels estudiants en les discussions a classe i en les activitats orals. Es puntuarà la fluïdesa, la precisió, la pronunciació.

3. Examen final escrit: gramàtica, vocabulari, comprensió lectora, comprensió auditiva (50%).

Tingueu en compte els punts següents:

  • L'avaluació d'aquesta assignatura serà presencial. Un estudiant que no assisteixi a més del 80% de les sessions perdrà el dret a la recuperació.
  • La possessió d'un certificat oficial del nivell C1 no implica l'homologació de l'assignatura.
  • Les classes utilitzaran l'anglès com a llengua vehicular des del primer moment. Per tal de maximitzar les oportunitats d'aprenentatge, els estudiants han d'expressar-se en anglès durant les sessions lectives.
  • Consulta la programació del curs 2023/24 del teu grup per a més detalls sobre les dates d'avaluació i les activitats (disponibles a l'Aula Moodle).
  • Per aprovar l'assignatura cal haver superat tots els elements avaluats per separat. Aquesta regla s'aplica tant a la primera com a la segona convocatòria. En cas de suspendre la primera convocatòria, l'estudiant només haurà de recuperar aquells elements que no hagi superat.
  • L'assignatura, a part de les sessions presencials, implica unes 120 hores de treball personal; Els deures autònoms, per tant, són essencials per aprovar.
  • L'expressió oral de la llengua s'avaluarà fonamentalment a través de l'observació a l'aula. L'avaluació de la part oral serà contínua i presencial, amb èmfasi en el progrés final de l'alumne. Per tant, no es realitzarà cap prova oral específica al final del semestre.

Condicions per a la recuperació:

Per poder recuperar aquesta assignatura s'apliquen les següents condicions:

La nota mínima en la primera convocatòria ha de ser superior a 3,5.
L'estudiant ha d'haver assistit al 80% de les classes presencials.
L'estudiant ha d'haver lliurat els dos treballs avaluables.


Cal tenir en compte que: l'avaluació continuada de les activitats orals no es pot recuperar; en cas de suspendre en primera convocatòria, l' alumne només haurà de recuperar en segona convocatòria els components no superats; la nota màxima de la segona convocatòria és un 5.

Bibliografia i recursos

Speak Out (3rd Edition), C1-C2, Student's Book. Pearson.