Universitat Internacional de Catalunya
Transformació Digital de l'Empresa
Professorat
Presentació
Transformació Digital presentarà els sistemes d'informació , tècniques i metodologies que utilitzen les organitzacions actuals per a ser més competitius en un mercat global, competitiu e hiperconnectat, així com classificar els objectius i l'ús d'aquests sistemes. Tots els departaments d'una organització podrien millorar-se mitjançant la transformació digital, veurem com es pot simplificar la logística o les finances, fins i tot les decisions estratègiques de gestió basades en sistemes de previsió avançats i tractament de dades. A més, l'entorn digital ha facilitat la relació amb els clients, els canals nous, com ara les xarxes socials, els mercats electrònics i les aplicacions mòbils fan que els nous gestors de l'era digital siguin capaços de comprendre els indicadors clau de les dades recopilades per millorar els canvis curts, mitjans i llargs expressa estratègies més ràpid que mai.
El curs té una part pràctica on tindreu dur a terme el desenvolupament de continguts que apliquen a la transformació digital de l'empresa i les eines que s'utilitzen, com pot ser eines analítiques o gestor de continguts (CMS)
Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació
- 03 - Seleccionar i aplicar adequadament les alternatives comptables permeses.
- 05 - Conèixer les funcions pròpies dels departaments de finances en les empreses.
- 10 - Identificar els factors del creixement econòmic a llarg termini i comprendre l'impacte de la globalització.
- 14 - Conèixer i comprendre el marc legal del dret mercantil i ser capaç d'aplicar-lo a casos pràctics del món de l'empresa.
- 19 - Analitzar variables quantificables de l'entorn econòmic i incorporar-les en la presa de decisions.
- 24 - Ser capaç de desenvolupar una anàlisi del medi econòmic, social i històric en el qual se situa l'empresa.
- 32 - Adquirir habilitats en la resolució de problemes a partir d'informació quantitativa i qualitativa.
- 36 - Ser capaç d'interpretar dades quantitatives i qualitatives i d'emprar eines matemàtiques i estadístiques aplicables a processos empresarials.
- 37 - Tenir capacitat per aplicar tècniques, mètodes i eines de gestió.
- 39 - Adquirir habilitats en la resolució de problemes i en la presa de decisions: emprar la informació rellevant, aplicar els mètodos adequats i situar el problema dins el conjunt d'una organització.
- 41 - Ser capaç de sintetitzar descriptivament la informació.
- 46 - Adquirir la capacitat d'entendre i participar en conferències o classes magistrals en un context acadèmic.
- 51 - Desenvolupar aptituds en la presa de decisions.
- 53 - Adquirir habilitats per a l'aprenentatge autònom.
- 64 - Capacitat de planificació i organització del treball.
- 65 - Adquirir la capacitat de posar en pràctica els coneixements.
- 67 - Adquirir capacitat per expressar-se en altres idiomes.
Continguts
- Digital economy
- Information Systems
- Big Data, Data Science and digital skills
- Machine Learning and Artificial Intelligence
- Blockchain, NFTs, tokenization
- Industry 4.0
- IoT, robotics, additive manufacturing
- 5G, autonomous driving, drones
- VR/AR/MR, Metaverse
- E-commerce and Business Intelligence
- Mobile Apps and Analytics
- Ethics of AI and Digital Transformation
- Privacy, Cybersecurity
- Agile methodologies
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
10% Assistència a classe
- Com a mínim 70% de les sessions (inclosa la plenària)
40% Pràctica
- Totes les tasques es qualifiquen de 0 a 10 i es ponderen igual
- Enviaments fet fora de termini: nota màxima = 5
50% Examen final
- 0 a 10 (nota mínima requerida >= 4)
- A la segona convocatòria, nota màxima = 5 (i entrega de treballs)
Bibliografia i recursos
- Sistemas de información: herramientas prácticas para la gestión empresarial - Gómez Vieites, Á.; Suárez Rey, C, Ra-Ma, 2011. ISBN: 9788499641225
- Sistemas de información gerencial - Laudon, K.C.; Laudon, J.P, Pearson Educación, 2016. ISBN: 9786073236966
- Management information systems: text and cases - Jawadekar, W.S, McGraw-Hill, 2011. ISBN: 9780070146624
- Management information systems - O'Brien, J.A.; Marakas, G.M, McGraw-Hill/Irwin, 2011. ISBN: 9780071221092
- Shaping the Fourth Industrial Revolution - Schwab, K.; Davis, N., Geneva: World Economic Forum, 2018. ISBN: 9780241366394