Universitat Internacional de Catalunya

Acceso al Mercado, Finanzas y Marketing

Acceso al Mercado, Finanzas y Marketing
4
14811
1
Anual
OB
Llengua d'impartició principal: anglès

Altres llengües d'impartició: català, castellà

Professorat


Els dubtes seran resolts abans o després de classe.

Presentació

El Market Access coordina tots aquells aspectes necessaris per aconseguir que un producte accedeixi al mercat en les millors condicions possibles.

Requisits previs

no hi ha requisits previs

Objectius

Ser capaç de fer una planificació bàsica econòmica del cost de desenvolupament d’aquestes tecnologies.

Conèixer els plans de desenvolupament sobre la gestió, protecció, finances, mercat, registre i vendes per comercialitzar una tecnologia sanitària.

Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació

Competències bàsiques:

CB1: Que l'alumnat demostri posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació en ciències biomèdiques i que impliquen coneixements procedents de les finances i l'administració d'empreses.

Competències generals:

CG5: Dissenyar, redactar i executar projectes relacionats amb l’àrea de l’empresa biomèdica.

Competències específiques:

CE5: Adquirir uns coneixements mínims en la confecció de pressupostos per al desenvolupament de productes biomèdics (fàrmacs, dispositius mèdics, diagnòstics).

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

En acabar el curs, l'alumne:

Haver adquirit coneixements avançats en els diferents àmbits de la indústria biomèdica i les metodologies d’ús més comú dins de les empreses.

Continguts

Accés al mercat, finances i màrqueting (4 ECTS)

- Accés al mercat i gestió

- Registre de medicaments

- Introducció a l'avaluació de tecnologies sanitàries (HTA)

- Esquemes de finançament i preu

- Models de negoci i desenvolupament del pla de negoci

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula



• Classes magistrals: Exposició de continguts de l’assignatura de forma oral per part d’un professor o professora amb participació secundària per part de l’alumnat.

• Conferències: Participació d’un tema de caràcter científic o tècnic dut a terme per un expert d’una matèria determinada. Estarà relacionada, d'alguna manera, amb la seqüenciació de continguts d'una assignatura determinada, per assegurar la integració d'aquest tipus de metodologia docent en la matèria en què es troba ubicada.

• Cerca d'informació: Realitzada activament per part de l'alumnat, se centra en l'adquisició de coneixements de forma autònoma, així com també l'entrenament per a l'adquisició d'habilitats i actituds relacionades amb la necessitat d'obtenir informació de manera discriminativa.

• Classes pràctiques: Qualsevol activitat desenvolupada mitjançant algun tipus de procediment tècnic professional, sempre fonamentat en els continguts conceptuals del màster i seguint-ne el raonament.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula



Participació a classe i actitud: 20%

Examen tipus test: 80%

Punts generals que cal tenir en compte sobre el sistema d'avaluació:

Cal assistir almenys a un 80% de les sessions per superar l'assignatura.

S'haurà d'obtenir un 5 o més a l'examen tipus test per superar l'assignatura.

Per participació a classe s’entén l’aportació d’idees interessants o el plantejament de qüestions pertinents que ajudin a millorar la qualitat de la sessió.

Bibliografia i recursos

The Enterpreneur's Guide to a Biotech Startup. Peter Kolchinsky. www.evelexa.com. Free download: https://www.ctsi.ucla.edu/researcher-resources/files/view/docs/EGBS4_Kolchinsky.pdf

 

Durant el curs s'anirà recomanat el visionat de vídeos que reforcen o introdueixen algun contingut. Els de visionat obligatori es veuran i comentaran a classe.