Universitat Internacional de Catalunya

Trabajo Fin de Máster

Trabajo Fin de Máster
6
14814
1
Anual
TF
Llengua d'impartició principal: castellà

Altres llengües d'impartició: català, anglès,

Professorat


Els dubtes seran resolts abans o després de classe.

Presentació

Un treball final de màster (TFM) és un projecte o estudi que realitza un alumne, amb la supervisió d'un tutor, on es mostren i s'apliquen els coneixements adquirits durant el màster cursat. A l'elaboració d'un TFM és important adquirir coneixements avançats i demostrar-los en un entorn de recerca científica.

Requisits previs

no hi ha requisits previs

Objectius

Conèixer millor la cadena de valor del desenvolupament de fàrmacs, dispositius mèdics i tecnologia sanitària digital per a la progressió contínua d'aquest procés.

Ser capaç de fer una planificació bàsica econòmica del cost de desenvolupament d’aquestes tecnologies.

Formar l'alumnat en la comprensió de grans bases de dades susceptibles de ser utilitzades per a la millora de la comprensió de la indústria biomèdica.

Ser capaç de desenvolupar les diferents etapes de desenvolupament duna tecnologia biomèdica.

Conèixer el llenguatge necessari de la indústria quant al desenvolupament, la cadena de valor, els mercats, els costos i les relacions institucionals.

Conèixer els plans de desenvolupament sobre la gestió, protecció, finances, mercat, registre i vendes per comercialitzar una tecnologia sanitària.

Comprendre la visió global de l'empresa biomèdica i l'estratègia darrere d'aquesta.

Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació

Competències bàsiques:

CB1: Que l'alumnat demostri posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació en ciències biomèdiques i que impliquen coneixements procedents de les finances i l'administració d'empreses.

CB4: Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.

Competències generals:

CG5: Dissenyar, redactar i executar projectes relacionats amb l’àrea de l’empresa biomèdica.

Competències específiques:

CE1: Ser capaços d'aprendre constantment i adaptar la feina a les eventualitats.

CE2: Usar les bases de dades per cercar informació contrastada i analitzar-la críticament.

CE3: Interpretar les dades que s'obtinguin per resoldre els problemes que sorgeixin.

CE4: Ser capaços de liderar la feina i els companys si és necessari per complir els terminis de lliurament.

CE5: Adquirir uns coneixements mínims en la confecció de pressupostos per al desenvolupament de productes biomèdics (fàrmacs, dispositius mèdics, diagnòstics).

CE6: Integrar una visió global i estratègica empresarial.

CE7: Integrar el vocabulari necessari per fer les relacions institucionals necessàries dins una empresa biomèdica.

CE8: Ser capaços de comunicar amb claredat un pla de treball.

CE9: Preparar un pla de desenvolupament duna tecnologia sanitària (fàrmac, dispositiu mèdic o dispositiu digital), el disseny fictici d’un assaig clínic i fer una planificació de les diferents fases del procés.

CE10: Ser capaços de fer una negociació fictícia per posar-se d'acord amb un possible proveïdor, client o soci industrial.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

En acabar el curs, l'alumne ha de...

Tenir la capacitat d'analitzar un procés de desenvolupament d'un fàrmac o dispositiu mèdic des de tots els seus vessants amb la intenció de planificar i programar les diferents fases tant científiques com de gestió, protecció, finances, mercat, registre i vendes.

Haver adquirit un raonament crític per entendre i millorar els processos que fonamenten la indústria biomèdica.

Adquirir una visió general del procés de desenvolupament de recerca que inclou el desenvolupament d’un problema, l’ús de la bibliografia i els recursos, la preparació dels diferents plans de negoci, comunicació, vendes, desenvolupament i estratègic i la comprensió dels problemes ètics a la indústria biomèdica.

Continguts

El Treball Fi de Màster (TFM) serà realitzat de manera grupal per part dels estudiants en grups de 3-4 persones. Les seves bases seran exposades durant el primer seminari realitzat i estarà focalitzat en la realització d'un model de negoci on s'apliquin els coneixements adquirits a cadascuna de les assignatures i es desenvolupi la planificació corresponent a l'avaluació, desenvolupament, comercialització i gestió d'un producte biomèdic.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula



• Classes expositives: Presentació de forma oral, per part de l'alumnat, d'un tema o treball realitzat i exposat a la resta de companys. L'alumnat també pot ajudar-se d'algun tipus d'exposició escrita.

• Elaboració de projectes: Aquest mètode de treball intenta promoure l'aprenentatge mitjançant l'elaboració, per part de l'alumnat, d'un projecte. Aquest partirà d'una idea i, a partir d'aquesta, es faci un disseny, planificació, desenvolupament i avaluació del projecte. Aquests projectes poden ser dissenyats per ser desenvolupats de manera individual o en equip.

Treball escrit: Qualsevol tipus d’activitat on es necessiti presentar un document escrit; tenint en compte el caràcter d'altres activitats presentades aquí, estarà més relacionat amb la realització de documents breus que atenen temes molt concrets relacionats amb una assignatura i que no necessitin una gran dedicació per ser realitzats.

• Cerca d'informació: Realitzada activament per part de l'alumnat, se centra en l'adquisició de coneixements de forma autònoma, així com també l'entrenament per a l'adquisició d'habilitats i actituds relacionades amb la necessitat d'obtenir informació de manera discriminativa.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula



Entregues: 50%

Avaluació del tribunal: 30%

Documents finals (Business plan & Pitch deck): 10%

Individual/Team performance: 10%

Bibliografia i recursos

The Enterpreneur's Guide to a Biotech Startup. Peter Kolchinsky. www.evelexa.com. Free download: https://www.ctsi.ucla.edu/researcher-resources/files/view/docs/EGBS4_Kolchinsky.pdf

Durant el curs s'anirà recomanat el visionat de vídeos que reforcen o introdueixen algun contingut. Els de visionat obligatori es veuran i comentaran a classe.