Universitat Internacional de Catalunya
Dinàmiques de Grup
Professorat
Amb cita prèvia via correu electrònic.
Presentació
El factor emocional pot perfilar-se o dissenyar-se per a suscitar una sèrie de sentiments en l'audiència. En la comunicació és necessari aprendre a gestionar les emocions, no sols dels espectadors, si no dels futurs professionals dels mitjans. El bon comunicador utilitza el seu cos i la seva ment com a eines de treball en les quals interfereixen els estats d'ànim i sentiments. Resulta necessari, en aquest sentit, dotar als alumnes de recursos necessaris perquè es coneguin a si mateixos i interactuin amb els seus companys aprenent a optimitzar les relacions socials, la seva estabilitat i la seva capacitat comunicativa. Els estudiants que s'enfronten a la seva primera experiència en la universitat solen sofrir petits períodes de crisis i estrès. La presa de contracte, el canvi, la cerca de nous amics, els prejudicis, la timidesa... en aquests moments és quan l'expressió oral comença a prendre major protagonisme i rellevància com a estratègia. Per aquest motiu es planifica res més començar el curs acadèmic. Es pretén, en definitiva, dotar a l'alumne d'eines comunicatives que millorin la seva interacció amb els altres des d'un enfocament professional.
Requisits previs
Aquesta assignatura no té requisits previs.
Objectius
- Generar l'autoconeixement en l'alumne.
- Actitud positiva davant el treball en equip.
- Ruptura de prejudicis sociales en la presentació dels nous companys.
- Gestionar els estats d'ànim.
- Pensament proactiu.
- Consciència d'equip.
- Optimització de resultats a través de la gestió emocional.
- Consciència corporal.
- Coneixement i aplicació de tèniques d'autorelaxació i autoactivació.
- Coneixement i aplicació de la canalització d'energia.
- Estimulació de l'autoreflexió.
- Presa de consciència i reflexió sobre els estats d'ànim d'altres persones.
- Millora de la presa de decisions, treballar la por a allò desconegut i l'acceptació social.
Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació
- 02 CG - Capacitat per aprendre i actuar autònoma i responsablement
- 03 CG - Capacitat per treballar en equip
- 07 CG - Capacitat per afrontar dificultats i resoldre problemes
- 12 CG - Capacitat d'escolta
- 41 CE - Capacitat i habilitat per relacionar-se amb l'entorn
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
- Adquiriran els recursos necessaris per conèixer-se i gestionar les seves emocions.
- Seran capaços de resoldre positivament situacions de conflicte.
- Posaran en pràctica el lideratge d'equips i l'obtenció de bons resultats en treballs col·lectius.
- Treballaran l'automotivació, la cerca de l'excel·lència i la qualitat professional a través de la gestió de les emocions pròpies i alienes.
- Aprofundiran en la cultura i el pensament contemporani i les seves influències en dinàmiques personals i col·lectives.
- Coneixeran les lleis que regeixen la producció, distribució i recepció d'informació.
- Utilizaran les diferents teories que intenten explicar el funcionament dels processos de comunicació en totes les seves dimensions (emissor, missatge, canal, receptor, ús, efecte, etc.).
- Prioritzaran la creació d'una imatge social i/o corporativa de qualsevol iniciativa amb dimensió pública.
- Facilitaran les relacions entre persones, grups de persones, institucions, organismes, etc.
A més a més, els estudiants: Desenvoluparan capacitats per relacionar-se amb els altres, treballar en equip, crear sinergies positives i consciència global de la diferència.
Continguts
Resolució de conflictes
Autocontrol
Tècniques de comunicació oral Comunicació no verbal
Presència davant del micro
Presència en càmera
Metodologia i activitats formatives
Modalitat totalment presencial a l'aula
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
Classes magistrals: En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. | 0.3 |
Labs: grups de treball en els quals es combina la teoria i la pràctica. En ells l'objectiu no consisteix tant a exercitar tècniques ja conegudes, sinó a fer avançar tant la teoria com la tècnica. Els labs culminaran també en un producte professional o semiprofessional, si bé aquesta vegada de caràcter necessàriament innovador (resultat de la combinació de reflexions o lectures innovadores dels mitjans i la realitat social). | 0.7 |
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
Primera convocatòria
L'assignatura s'aprova mitjançant la pràctica de diferents exercicis en grup.
Segona convocatòria
En segona convocatòria el criteri d'avaluació és un únic treball escrit.
En tercera convocatòria i posteriors caldrà repetir l'assignatura.
Bibliografia i recursos
Es recomanarà durant el curs.