Universitat Internacional de Catalunya
Comunicació Científica II
Altres llengües d'impartició: català, castellà
Professorat
L’estudiant s’ha de posar en contacte amb nosaltres per correu electrònic per concretar una cita.
Sr. Mark Lodge (malodge@uic.es)
Presentació
L’objectiu del programa és dotar els estudiants de les habilitats necessàries per expressar-se oralment en diferents situacions en l’àmbit professional. El programa conté elements que inclouen lliçons en línia, tests parcials i materials d’estudi. Les lliçons se centren en els principis bàsics de parlar en públic i el procés de discursos. Les lliçons, els qüestionaris i les tasques d’autoestudi se centraran en el desenvolupament dels estudiants i les habilitats interpersonals i els proporcionaran els coneixements essencials per poder preparar i fer un discurs públic i/o una presentació en el camp de la ciència. L’examen final consistirà en una breu xerrada preparada, entregada i registrada per integrar a l’expedient de l’estudiant utilitzant recursos audiovisuals. Els elements d’aquest curs s’han dissenyat específicament per proporcionar als estudiants les habilitats, els coneixements i els recursos que n’augmentaran la confiança amb la finalitat que es comuniquin de manera efectiva en públic i en anglès.
Requisits previs
El nivell mínim global recomanat abans de l’inici del curs és el B2.
Objectius
Classe magistral:
Preparar i dotar els estudiants de les habilitats necessàries per a la comunicació oral a través d’una sèrie d’exercicis de lectura, d’aplicació i d’expressió oral que es faran seguint un ordre sistemàtic.
Tutories:
Desenvolupar les habilitats interpersonals dels estudiants i la seva capacitat per treballar amb altres, tant en la seva llengua nativa com en l’estrangera.
Aprenentatge autònom:
Desenvolupar l’autonomia de l’estudiant en la preparació a l’oratòria a través de la realització d’esborranys i de l’assaig.
Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació
- CB10 - Adquirir habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant de manera autodirigida i autònoma.
- CB6 - Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees en un context d'investigació.
- CB7 - Aplicar els coneixements adquirits, i desenvolupar la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
- CB8 - Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis basats en l'evidència científica, a partir d'una informació que, tot i que pot ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- CB9 - Comunicar les conclusions, els coneixements i les raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- CE5 - Saber comunicar els resultats de la recerca en format article científic, pòster, o exposició oral tant en àmbit científic com acadèmic.
- CE7 - Saber interpretar les imatges obtingudes a través de tecnologia d'última generació aplicables a un estudi de recerca en odontologia.
- CG1 - Habilitat per integrar els nous coneixements adquirits mitjançant la investigació i l'estudi, i fer front a la complexitat.
- CG4 - Capacitat d'argumentar i defensar idees científiques pròpies així com d'escoltar, analitzar, valorar i donar resposta a les idees d'una altra persona.
- CT1 - Capacitat d'integració en un equip de treball establert, multidisciplinar i multicultural.
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
L’estudiant demostrarà les habilitats següents:
1. Saber presentar de manera oral i escrita els resultats de investigació a la comunitat científica.
2. Demostrar capacitats per treballar en equip i autònomament.
Continguts
Habilitats acadèmiques:
Els estudiants aprendran a organitzar les idees derivades del seu treball de recerca, defensar-les amb arguments i un raonament lògic, així com expressar-se de manera convincent, coherent i clara amb la finalitat de redactar conclusions i fer presentacions orals, que podran variar d’estil, estructura i contingut. Podran anar des d’una presentació d’un pòster fins a una exposició oral d’un article científic.
Habilitats lingüístiques:
Els estudiants coneixeran les estructures del llenguatge i aprendran a utilitzar el format correcte per citar, parafrasejar, resumir i sintetitzar informació.
Metodologia i activitats formatives
Modalitat semipresencial (blended)
Amb l’objectiu de cobrir els aspectes principals per preparar l’alumne en l’art de l’oratòria i tenint en compte les necessitats dels estudiants, les classes magistrals serviran com a camp de prova en el qual els estudiants desenvoluparan aptituds que els serviran al llarg de la vida. Treballaran de manera individual, en parelles i en grups, i aprendran a aprendre uns dels altres i a acceptar la crítica d’una manera constructiva.
Teaching activities : CM, TRB
Learning activities : CT (1 ECTS) PRO (1 ECTS)
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat semipresencial (blended)
Les lliçons dirigides pels professors es basaran en les competències lingüístiques exposades en el programa del màster i s’avaluaran de la manera següent:
EC (10 %) (participació en el fòrum en línia)
RC (40 %) (assignacions)
PFE (50 %) (examen final)
Bibliografia i recursos
El material de classe es proporcionarà pel professor.
Material virtual d'intranet i internet per a l'aprenentatge autònom
Student English File Resources (csc) (fórum intranet)