Lengua Inglesa y su Didáctica II
Lengua de impartición principal: inglés
Responsable
Dra. Angélica CARLET - acarlet@uic.es
Horario de atención
Angelica Carlet
acarlet@uic.es
Con cita previa
Esta asignatura tiene por objetivo familiarizar al alumnado con conceptos basicos de la lengua inglesa.Al integrar los nuevos conocimientos los alunnos podrán mejorar las habilidades comunicativas en la comprensión oral y en la realización oral en términos de inteligibilidad, aspectos cruciales para un maestro de lengua estranjera, que significará un referente para sus alumnos. Además se trabajarán recursos y estrategias para introducir el estudio de la pronunciación en el aula.
Tener un nivel de inglés correspondiente a las competencias B2 recogidas en el MECRL.
Unitat 1: Introducció a l'estudi de la pronúncia
1.1 Què és la fonètica i la fonologia? Per què estudiar fonètica?
1.2. Introducció a l’alfabet fonètic (IPA) 1.3. Conceptes bàsics: homofonia, homografia i parells mínims.
Unitat 2: Els sons de la parla de l'anglès
2.1 Els òrgans de la parla
2.2. Les consonants de l'anglès
2.3 Anàlisi contrastiu de les consonants del català, el castellà i l'anglès
2.4. Les vocals de l'anglès 2.5. Pronúncia de paraules d’ús freqüent
Unitat 3: Característiques suprasegmentals de l'anglès
3.1. Què són els trets suprasegmentals?
3.2. Accent 3.3. Ritme
3.4. Entonació
Unit 4: Pronúncia en l'aula d’anglès com a llengua estrangera per a nens i nenes
4.1 Objectius i recerca sobre l’ensenyament de la pronúncia de llengües estrangeres.
4.2 Materials i activitats didàctiques per ensenyar pronúncia anglesa a nens i nenes.
4.2.1. Metodologies de phonics per ensenyar so i grafia a infants
4.2.2. Ús de textos orals i escrits per treballar trets fonètics.
4.2.3. Microunitats didàctiques dels alumn
Collins, B. & Mees, I.M. (2003). Practical Phonetics and Phonology: A Resource Book for Students. London: Routledge.
Estebas Vilaplana, Eva (2009). Teach Yourself English Pronunciation: An Interactive Course for Spanish Speakers. A Coruña: Netbiblo.
Ladefoged, P. & Johnson, K. (2011). A Course in Phonetics. (6th ed.). Boston: Wadsworth
O’Connor, J.D. (1999). Better Enlish Pronunciation. (new ed.). Cambridge: CUP.
English Pronunciation in Use (Intermediate), Cambridge University Press.
Website - Department of Phonetics and Linguistics UCL - Identify the symbol: http://www.phon.ucl.ac.uk/home/johnm/flash/findrp.htm
Website- Type IPA phonetic symbols: http://ipa.typeit.org/
Website - The International Phonetic Association: http://www.langsci.ucl.ac.uk/ipa/ipachart.html
Website: Sheep or ship? (vowels): http://www.shiporsheep.com/
Website - Phonetics: The sounds of spoken language (English and Spanish), University of Iowa: http://www.uiowa.edu/~acadtech/phonetics/#
Webiste- Video tutorial: English pronunciation and IPA
–Part 1: Voicing and Placehttp://www.youtube.com/watch?v=-e66ByetpDY
–Part 2: Mannerhttp://www.youtube.com/watch?v=jJR1VPzayu0&feature=fvwrel
Website-English consonants in 2D:http://www.ic.arizona.edu/~lsp/Phonetics/ConsonantsI/Phonetics2d.html#
Website- VOT and Aspiration:
http://home.cc.umanitoba.ca/~krussll/phonetics/narrower/aspiration.html