Universitat Internacional de Catalunya
Comunicació Persuasiva
Professorat
Presentació
Requisits previs
No són necessaris requisits previs.
Objectius
- Integrar la planificació estratègica en la comunicació persuasiva.
- Establir un marc teòric bàsic sobre el model de comunicació integral.
- Dominar el discurs amb intenció.
- Distingir entre la informació, la comunicació i la persuasió.
Competències
- 02 CG - Capacitat per aprendre i actuar autònoma i responsablement
- 17 CE - Capacitat de produir textos orals i escrits per a projectes periodístics
- 20 CE - Capacitat de planificar i executar projectes periodístics
- 41 CE - Capacitat i habilitat per relacionar-se amb l'entorn
Continguts
- El discurs persuasiu
- Pràctica. La marca personal i les històries poderoses
- Pràctica. La candidatura pública
- La negociació
- Taller. El globus aerostàtic
- Pràctica. El cara a cara
- L'assertivitat
- Taller. L'entrenament assertiu
- La comunicació integral
- Pràctica. La comunicació integral
- La planificació estratègica
- Pràctica. La comunicació organitzacional
- El concepte creatiu
- Pràctica. La venda directa
Metodologia i activitats formatives
Modalitat totalment presencial a l'aula
- Taller: Espai de treball eminentment pràctic, en el qual s'adquireixen competències (comportaments observables i habituals que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'una funció o tasca) pertanyents a matèries pràctiques o també teòriques (capacitats intel·lectuals, lògiques, crítiques, d'aprenentatge intel·lectual, estudi, citació, etc.).
- Focused Praxi. Lliurament periòdic d'exercicis per a aprendre la teoria a través de la pràctica. Cada exercici anirà destinat a adquirir coneixements molt definits i adaptats a les circumstàncies.
- Classes Magistrals. En les classes magistrals, el professor, no sols transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants.
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
Focused praxis: Lliurament periòdic i individual d'exercicis per aprendre la teoria a través de la pràctica. Cada exercici anirà destinat a adquirir coneixements molt definits i adaptats a la persona concreta així com a esmenar llacunes particulars. seminaris: aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. | 1.5 |
Classes magistrals: En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. | 1 |
Taller: espai de treball eminentment pràctic, en el qual s'adquireixen competències (comportaments observables i habituals que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'una funció o tasca) pertanyents a matèries pràctiques o també teòriques (capacitats intel·lectuals, lògiques, crítiques, d'aprenentatge intel·lectual, estudi, citació, etc.). | 1.5 |
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
- Actitud (10%)
- Pràctiques (50%)
- Examen final (40%)
Altres convocatòries: 100% examen final.
Bibliografia i recursos
- Alcat, Enrique. (2011). Influye. Barcelona: Alienta.
-
Almenara, Jaume (Coord.) (2012). Comunicación interna en la empresa. Barcelona: UOC.
-
Campo, Manuel. (2008). Por qué los españoles comunicamos tan mal. Barcelona: Plaza & Janes.
-
Gan, Federico y Trigine, Jaume. (2013). Comunicación interna. Madrid: Díaz De Santos.
- Carnegie, Dale. (2000). El camino fácil y rápido para hablar eficazmente. Barcelona: Elipse.
- Carnegie, Dale. (1997). Cómo hablar bien en público y convencer. Barcelona: Edhasa.
- Heinrichs, Jay. (2007). Gracias por discutir: Lo que Aristóteles, Lincoln y los Simpson pueden enseñarte sobre el arte de la persuasión. Madrid: Empresa Activa.
- Losada, José Carlo.s (coord.) (2010). Gestión de la comunicación en las organizaciones: comunicación interna, corporativa y de marketing. Barcelona: Ariel.
-
Pintado, Teresa. (2014). Nuevas tendencias en comunicación estratégica. Libros profesionales. Barcelona: ESIC.
-
Ramon-Cortés, Ferran. (2007). La isla de los 5 faros. Barcelona: RBA.
-
Rubio, Joana y Puigpelat, Francesc. (2019). Com parlar bé en públic. Barcelona: LABUTXACA.
-
Salenbacher, Jürgen. (2010). Creative persona branding. Charleston: CPB LAB.
-
Sánchez, Cristina. (2014). Planificación estratégica. Madrid: Universitas.
-
Sebastián, Carmen. (2006). Comunicación emocional. Madrid: ESIC.
-
Studer, Jürg. (2013). Oratoria, el arte de hablar, disertar, convencer. Madrid: El Drac.
-
Tessi, Manuel. (2015). Comunicación interna integrada. Chile: Zigzag.
-
Villafañe, Justo. (2011). La gestión profesional de la imagen corporativa. Madrid: Pirámide.