Universitat Internacional de Catalunya
Pràctiques Externes
Professorat
Professora: Cristina Prats Mail cprats@uic.es
Horari oficina: cita prèvia
Secretaría Arantza Suau asuau@uic.es
Academic coordinator Prof. Yannis Pierrakis ipierrakis@uic.es
Office hours: By appointmentPresentació
El màster té una forta orientació professional, per la qual cosa les pràctiques en empreses són molt importants.
L'objectiu d'aquestes pràctiques és garantir la inserció laboral dels alumnes, ajudant-los a integrar-se i a aplicar els coneixements teòrics a diversos contextos professionals. Les pràctiques també promouen el desenvolupament de diverses habilitats, competències, actituds i aptituds.
Els alumnes realitzen una assignatura de pràctiques com a part del seu màster. El programa inclou pràctiques d'un mínim de 375 hores, durant el segon semestre del curs acadèmic, des de gener fins a finals de juny com a màxim.
La Facultat guiarà als estudiants perquè compleixin amb els seus requisits acadèmics alhora que realitzen les seves pràctiques. És a dir, el temps que passin en l'empresa els proporcionarà coneixements pràctics de la seva disciplina, la qual cosa al seu torn els ajudarà a buscar altres pràctiques.
D'altra banda, els estudiants han de respectar els acords aconseguits amb les empreses i complir honestament els seus compromisos. En cas de desacord en l'empresa, l'alumne haurà de dirigir-se directament al seu tutor universitari o als directors del seu màster.
L'estudiant serà objecte d'un seguiment tant per part de la universitat com del tutor en l'empresa. Aquest seguiment es realitzarà de forma continuada i comportarà diversos informes i una reunió amb el seu tutor universitari. Es realitzarà un seguiment individualitzat de cadascun dels alumnes, i se supervisaran les tasques dutes a terme per l'alumne i el desenvolupament de les seves competències.
Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació
- Posseir i comprendre coneixements que proporcionin una base o oportunitat de ser original en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
- Saber aplicar els coneixements adquirits i ser capaç de resoldre problemes en entorns nous o desconeguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
- Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, a més de ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques relacionades amb l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Saber comunicar les seves conclusions, els coneixements i raonaments últims que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats de manera clara i sense ambigüitats.
- Treballar i formar part d'equips multidisciplinaris, i ser proactiu en la resolució de problemes.
- Tenir capacitat d'organització i planificació del treball, i ser prou flexible per a adaptar els plans a noves situacions.
- Generar noves idees i avaluar críticament les alternatives davant múltiples criteris i actors.
- Comunicar eficaçment en un context professional.
- Reflexionar i pensar críticament en contextos interdisciplinaris.
- Proposar noves millores en les organitzacions a partir dels coneixements adquirits.
- Mostrar sensibilitat cap als valors ètics, personals, socials i mediambientals, en la presa de decisions i en la relació amb els altres.
- Interactuar amb l'ecosistema emprenedor i establir relacions amb els seus actors, institucions, incubadores, acceleradores i xarxes d'inversió, entre altres.
Metodologia i activitats formatives
Modalitat totalment presencial a l'aula
- L'"Informe de pràctiques de l'estudiant" és un document formal, que ha de tractar-se de manera similar a un informe comptable, i ha de poder ser presentat per l'estudiant o la universitat a l'empresa concreta.
- Els estudiants han de descriure l'objectiu de les seves pràctiques.
- Els estudiants demostraran el seu coneixement de l'empresa, del sector i de les tasques que van realitzar en l'empresa, així com la identificació de l'aprenentatge adquirit durant les pràctiques.
- L'alumne avaluarà una sèrie de competències i compromisos, reflexionant sobre els seus propis punts forts i àrees de millora, proposant a més un pla d'acció que l'ajudi a desenvolupar-se personalment i professionalment.
- El tutor de l'empresa redactarà un informe de seguiment de les pràctiques, en el qual farà una valoració de l'alumne quant a les diferents competències i donarà la seva opinió personal quant a les àrees de millora i punts forts.
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
- 40% informe de pràctiques de l'estudiant
- 50% informe del tutor en l'empresa
- 10% Evaluacio contnua; actitut, seguiment, proactivittat