Universitat Internacional de Catalunya
Instrucció Clínica
Altres llengües d'impartició: català, castellà
Professorat
Dimecres de 12-13h.
Presentació
Assumir el rol d'instructor/a clínica en la pràctica clinica dels alumnes de pregrau. Acompanyar als alumnes de grau en la seva iniciació a la pràctica clínica.
Requisits previs
Cursar el Master en Periodoncia
Master en Periodoncia
Objectius
Aprendre a transmetre coneixement clínic als alumnes i eines clíniques per al tractament de les patologies periodontals.
Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació
- Transmetre coneixement per a la correcta presa de registres clínics per al diagnostic de les patologies periodontals.
_ Transmetre coneixement per al diagnostic de les patologies periodontals.
- Transmetre coneixement per establir un correcte pla de tractament per al pacient periodontal.
- Ser competent en ensenyar a realitzar el pas I del tractament periodontal: instruccions d'higiene oral adaptades a cada pacient, control de placa, profilaxis, reconeixement dels factors de risc sistèmics i locals.
- Ser competent en ensenyar a realitzar el pas Ii del tractament periodontal: desbridament subgingival i indicació per a l'ús d'agents coadjuvants. Ensenyar també el correcte afilat i manteniment de l'instrumental per a realitzar el raspat.
- Ser competent en ensenyar a realitzar una visita de re-evaluació periodontal.
- Transmetre coneixement per a saber indicar el pla de tractament més adequat per al pacient després de la re-evaluació del pas II del tractament periodontal.
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
Saber transmetre coneixement sobre aspectes bàsics en periodoncia als alumnes de grau, com presa de registres, diagnostic, desbridament supra i subgingival i establir un correcte pla de tractament.
Continguts
- Presa de registres, periodontograma i seriada radiogràfica periodontal.
- Diagnostic- classificació periodontal.
- Pronòstic periodontal.
- Pla de tractament periodontal.
- Tècniques de rasptallat, control de placa.
- Profilaxis
- Identificació de factors de risc local i sistèmics
- Desbridament subgingival: raspat i allisat radicular
- Agents coadjuvants
- Afilat de les curetes.
- Re-evaluació periodontal de pas I i II.
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
Assistencia al 90% de les hores d'assistència clínica.
L'absència ha d'estar justificada.