Didàctica de la Llengua Estrangera: Anglès
Llengua d'impartició principal: anglès
Responsable
Dra. Janine Gwendolyn KNIGHT - janine@uic.es
Horari d'atenció
Al temps d'atenció individual a l'inici i fi de les classes, i en entrevistes concertades mitjançant el correu electrònic.
L'assignatura de Didàctica de la llengua estrangera pretén oferir als futurs mestres estratègies metodològiques i recursos materials i tecnològics per al desenvolupament de les competències pròpies i bàsiques des de l’àrea de llengües en l'Educació Primària. Se centrarà un interès especial en les estratègies metodològiques per al tractament de la lectura, l'escriptura, la comprensió oral, l'expressió oral i el foment de la competència literària. També es fomentarà l’ús de la llengua anglesa en l’àmbit acadèmic i escolar, i les bones pràctiques en l’ensenyament-aprenentatge de llengües estrangeres en l’etapa primària.
Per cursar aquesta assignatura els alumnes han de tenir superada l'assignatura Llengua anglesa 1
Identificar els conceptes fonamentals de didàctica de la llengua i situar la matèria en el context dels estudis.
Conèixer, comprendre i relacionar les habilitats lingüístiques amb les competències que marca el currículum actual.
Saber programar l’àrea de llengua i literatura en base a les competències marcades en el currículum de primària.
Saber establir els criteris i sistemes d’avaluació de l’àrea.
Saber utilitzar estratègies metodològiques per al foment de la lectura, l’escriptura i l'expressió i comprensió oral.
Conèixer i saber aplicar recursos didàctics per a l’àrea, de forma creativa i emprenedora.
Saber establir plans concrets per treballar en entorns multilingües i d’adquisició de llengües estrangeres.
Dominar els diferents gèneres literaris que es poden treballar a primària.
Planificar els textos que es produeixen i utilitzar les tècniques bàsiques d’investigació, selecció i organització de la informació.
Adequar la informació al text i a la situació comunicativa.
17. Coneix les similituts i les diferències entre els processos d'adquisició de la llengua materna i de l'aprenentatge de la llengua estrangera.
18. Adapta l'aprenentatge de l'anglès a les necessitats dels alumnes de 6 a 12 anys.
19. Coneix les principals metodologies d'ensenyament de l'anglès i sap adaptar-les a la realitat de l'aula de llengua estrangera.
20. Coneix estratègies didàctiques per ensenyar les quatre destreses de la llnegua estrangera als alumnes de primària.
21. Domina els sistemes d'avaluació de la llengua estrangera.
34. Competència comunicativa en llengua anglesa a nivell B1.
35. El procès d'adquisició de la L1 i l'aprenentatge primerenc d'una L2: similituts i diferències. Les condicions d'aprenentatge.
36. L'aprenentatge de la llengua estrangera. Característiques del nen de 6 a 12 anys en aquesta àrea.
37. Mètodes de l'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera.
38. L'enfocament comunicatiu.
39. L'aprenentatge de les quatre habilitats de l'anglès: escoltar, llegir, parlar i escriure.
40. Estratègies metodològiques: les rimes, la cançó i el conte.
41. L'avaluació de l'anglès com a llengua estrangera.
Les metodologies i activitats formatives consisteixen en classes teòriques, aprenentatge cooperatiu, estudi i treball autònom / en grup, i atenció personalitzada als alumnes.
COMPETÈNCIES | METODOLOGIA | ACTIVITAT FORMATIVA |
---|---|---|
CEM-44 CEM-45 CEM-46 CEM-48 CEM-50 CET-3 CG-04 CG-07 CG-08 CG-11 | Mètode expositiu / lliçó magistral | Classes teòriques |
CEM-47 CEM-48 CEM-52 CET-1 CET-3 CG-02 CG-03 CG-04 CG-07 | Aprenentatge cooperatiu Estudi de casos Resolució d'exercicis i problemes | Seminaris tallers |
CEM-45 CEM-47 CEM-49 CEM-52 CEM-53 CET-1 CET-3 CG-02 CG-03 CG-04 CG-08 CG-09 | Aprenentatge basat en problemes Aprenentatge orientat a projectes Resolució d'exercicis i problemes | Classes pràctiques |
CG-07 CG-08 | Contracte d'aprenentatge | Tutories |
CEM-47 CEM-49 CEM-53 CET-1 CET-3 CG-02 CG-04 CG-07 CG-10 | Aprenentatge basat en problemes Aprenentatge cooperatiu Aprenentatge orientat a projectes Estudi de casos Resolució d'exercicis i problemes | Estudi i treball en grup |
CEM-45 CEM-46 CEM-48 CG-04 CG-08 CG-09 CG-10 | Contracte d'aprenentatge | Estudi i treball individual / autònom |
GAIL, E., Brewster, J. & Girard, D. (2003). The Primary English Teacher's Guide. London: Penguin English Guides.
HALLIWELL, S. (1992). Teaching English in the Primary Classroom. Manchester: Longman
HEARN, I. & Garcés, A. (coord..) (2005). Didáctica del inglés. Barcelona: Pearson Prentice Hall (2005)
JOHNSON, K. (2008). An Introduction to Foreign Language Learning and Teaching. Londres: Pearson Education.
LIGHTBOWN, P. & SPADA, N. (1999). How Languages are Learned. Oxford: Oxford University Press.
MCKAY, P. (2006). Assessing Young Language Learners. Cambridge: Cambridge University Press.
MOON, J. (2005). Children Learning English. London: Macmillan Books for Teachers
PÉREZ, P. & ROIG, V. (2004). Enseñar y aprender inglés en educación infantil y primaria. ( Vol I) (Vol. II). Barcelona: ICE Universitat de Barcelona.
PHILIPS, S. (2003). Young Learners. Oxford: Oxford University Press.
PINTER, A. (2006). Teaching Young Language Learners. Oxford Handbooks for Language Teachers. Oxford: Oxford University Press.
RICHARDS, J.C. & RODGERS, T.S. (2005). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
RUIZ BIKANDI, U. (ed.) (200). Didáctica de la segunda lengua en educación infantil y primaria. Barcelona: Síntesis EducaciónBADIA, Dolors. Vilà,