Psicologia III: Dificultats d'Aprenentatge i Trastorns del Desenvolupament
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: anglès, castellà
Responsable
Dra. Mariana FUENTES - mafuentes@uic.es
Dra. Cristina MUMBARDO - cmumbardo@uic.es
Horari d'atenció
Atenció als alumnes dimarts i dijous de 10h a 11:30h
Psicologia III: Dificultats d'Aprenentatge i Trastorns del Desenvolupament
Per a alumnes de segon curs d'Educació Infantil
Previ al seguit de competències que l'alumne ha d'assolir al llarg del semestre i els resultats d'aprenentatge que s'espera, fem esment dels objectius que ens fixem segons la organització i la metodologia que es seguirà durant el curs:
1-Coneix i identifica els elements simptomàtics de les dificultats d’aprenentatge infantil de les tres àrees: Descoberta d’un mateix, descoberta de l’entorn i comunicació i llenguatges (verbal, matemàtic y artístic).
2-Relaciona adequadament circumstàncies psicoemocionals de l’ alumne/a amb les dificultats que presenta.
3-Sap dissenyar estratègies d’intervenció per abordar les dificultats d’ aprenentatge en contextos concrets.
4-Sap gestionar i organitzar optimitzant recursos del centre per solucionar les dificultats d’aprenentatge
5- Coneix i identifica els trastorns del desenvolupament cognitiu i psicomotor.
6-Sap informar a altres professionals especialistes per abordar la col·laboració del centre i del mestre en l’ atenció a las necessitats educatives especials (NEE) que se plantegin.
7-Sap dissenyar els plans individualitzats per a cada NEE
8-Està ben informat sobre els processos de comunicació, estils i les particularitats de l’entorn social dels alumnes
9-Sap donar orientacions als seus alumnes, però també donar-los responsabilitat i animar-los a realitzar les seves pròpies aportacions
10-Sap promoure i facilitar els aprenentatges en la primera infància, des d’una perspectiva globalitzadora i integradora de les diferents dimensiones cognitiva, emocional, psicomotora i volitiva.
11-Sap oferir als pares i a altres parts implicades informació sobre els alumnes i sap utilitzar adequadament la informació que n’obté.
12-Sap com arribar a conèixer l’ entorn social dels pares o tutors i el bagatge cultural dels alumnes.
13-Sap como integrar aquests factors en la seva tasca educativa
14-Sap como actuar de forma ètica i responsable en l’esdevenir de les seves funcions.
15-Compren la complexitat de la informació contextual en l’ elaboració dels seus treballs, així com la transferència de les seves intervencions.
16-Representa amb coherència les seves idees i principis amb arguments mitjançant mapes conceptuals o altres procediments comunicant i expressant-se de forma correcta en la llengua d’ensenyament, tant oralment com per escrit
17- Sap diferenciar opinions de diagnòstics abans d’emetre judicis propis.
Tema Material didàctic
. El material es facilita al llarg de les classes i es penja en el moodle
COMPETÈNCIES | METODOLOGIA | ACTIVITAT FORMATIVA |
---|---|---|
CEM-07 CEM-09 CET-1 CET-6 | Mètode expositiu / lliçó magistral | Classes teòriques |
CEM-07 CEM-08 CET-2 CET-7 CG-02 CG-04 CG-06 | Estudi de casos | Seminaris tallers |
CEM-07 CEM-08 CEM-09 CET-1 CET-2 CET-6 CG-02 | Estudi de casos | Classes pràctiques |
CEM-07 CET-1 CET-7 | Aprenentatge orientat a projectes | Tutories |
CEM-07 CEM-08 CEM-09 CET-3 CET-6 CG-04 CG-06 CG-07 | Aprenentatge cooperatiu Estudi de casos | Estudi i treball en grup |
CEM-07 CET-1 CET-2 CG-02 CG-06 CG-07 | Aprenentatge orientat a projectes Contracte d'aprenentatge | Estudi i treball individual / autònom |
SISTEMES D'AVALUACIÓ
1- Prova examen final 50%
2- Treball individual 20%
3- Treball en grup 20%
4- Participació 10% (assistència mínima del 80%)
IMPORTANT: els quatre conceptes s’han d’aprovar. Si un dels apartats està suspès no farà mitja amb la resta de notes, sinó que quedarà suspesa tota l’assignatura.
RESULTATS D'APRENENTATGE | SISTEMA D'AVALUACIÓ |
---|---|
1-Coneix i identifica els elements simptomàtics de les dificultats daprenentatge infantil de les tres àrees: Descoberta dun mateix, descoberta de lentorn i comunicació i llenguatges (verbal, matemàtic i artístic). | Memòria Informe Entrevista estructurada Proves objectives Presentació d'un treball |
2-Relaciona adequadament circumstàncies psicoemocionals de l alumne/a amb les dificultats que presenta. | Memòria Informe Entrevista estructurada Presentació d'un treball |
3-Sap dissenyar estratègies dintervenció per abordar les dificultats d aprenentatge en contextos concrets | Entrevista estructurada Disseny d'activitats |
4-Sap gestionar i organitzar optimitzant recursos del centre per solucionar les dificultats daprenentatge | Memòria Informe |
5- Coneix i identifica els trastorns del desenvolupament cognitiu i psicomotor | Memòria Informe Proves objectives Presentació d'un treball |
6-Sap informar a altres professionals especialistes per abordar la collaboració del centre i del mestre en l atenció a las necessitats educatives especials (NEE) que se plantegin. | Registre de conductes i observacions |
7-Sap dissenyar els plans individualitzats per a cada NEE | Disseny d'activitats |
8-Està ben informat sobre els processos de comunicació, estils i les particularitats de lentorn social dels alumnes | Proves objectives |
9-Sap donar orientacions als seus alumnes, però també donar-los responsabilitat i animar-los a realitzar les seves pròpies aportacions | Disseny d'activitats |
10-Sap promoure i facilitar els aprenentatges en la primera infància, des duna perspectiva globalitzadora i integradora de les diferents dimensiones cognitiva, emocional, psicomotora i volitiva. | Disseny d'activitats |
11-Sap oferir als pares i a altres parts implicades informació sobre els alumnes i sap utilitzar adequadament la informació que nobté. | Registre de conductes i observacions |
12-Sap com arribar a conèixer l entorn social dels pares o tutors i el bagatge cultural dels alumnes. | Registre de conductes i observacions |
13-Sap como integrar aquests factors en la seva tasca educativa | Entrevista estructurada Disseny d'activitats |
14-Sap como actuar de forma ètica i responsable en lesdevenir de les seves funcions. | Entrevista estructurada Proves objectives |
15-Compren la complexitat de la informació contextual en l elaboració dels seus treballs, així com la transferència de les seves intervencions | Memòria Informe Autoavaluació Presentació d'un treball |
16-Representa amb coherència les seves idees i principis amb arguments mitjançant mapes conceptuals o altres procediments comunicant i expressant-se de forma correcta en la llengua densenyament, tant oralment com per escrit | Memòria Informe Autoavaluació Presentació d'un treball |
17- Sap diferenciar opinions de diagnòstics abans demetre judicis propis. | Memòria Informe Grau de participació Autoavaluació |