Universitat Internacional de Catalunya

Seminari d'Orientació Professional

Seminari d'Orientació Professional
3
14969
1
Primer semestre
OB
Llengua d'impartició principal: castellà

Altres llengües d'impartició: català

Professorat

Presentació

El Seminari d'Orientació Professional (SOP) està dissenyat per facilitar a l'alumne coneixement i eines per a la primera aproximació a l'entorn professional.

Des d'una perspectiva pràctica, aquest mòdul s'incorpora al calendari del Màster a l'inici del programa. D'aquesta manera, els alumnes tenen prou informació i coneixement perquè es puguin enfrontar a processos de selecció durant tot el curs acadèmic amb la finalitat d'incorporar-se en pràctiques al mes de juny.

Aquest mòdul és instrumental i imprescindible per cursar les assignatures de pràctiques externes del 2n i 3r semestre.

Objectius

El Seminari d'Orientació Professional (SOP) s'emmarca en el mòdul d'assignatures denominat SOFT SKILLS o Competències Toves el propòsit essencial del qual és brindar a l'alumnat l'oportunitat d'aprofundir en la seva formació a través de l'adquisició d'habilitats de comunicació, socials i de destresa professional que complementen les habilitats tècniques necessàries per a un exercici de la professió més exitós.

Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • CP02 - L’alumnat és capaç de desenvolupar treballs professionals en equips especialitzats i interdisciplinaris.
  • CP03 - L’alumnat és capaç d’interactuar de forma apropiada amb la ciutadania, les institucions i altres persones professionals.
  • CP04 - L’alumnat respecta els drets fonamentals d’igualtat entre homes i dones, i la promoció dels drets humans i els valors propis d’una cultura de pau i de valors democràtics; utilitzant un llenguatge que eviti l’androcentrisme i els estereotips.
  • HB12 - L’alumnat és capaç d’emprar adequadament i amb independència de criteri les tècniques de resolució de conflictes més pertinents a cada situació i context.
  • HB13 - L’alumnat és capaç de planificar l’estructura organitzativa del despatx professional en funció dels recursos humans que l’integren i del tipus de clients a què es dirigeix.
  • HB14 - L’alumnat és capaç d’establir un protocol de gestió econòmica i fiscal per al despatx professional, de compliance i de protecció de riscos laborals i de dades de caràcter personal.
  • HB15 - L’alumnat és capaç d’utilitzar els procediments, protocols, sistemes, i aplicacions judicials que requereixin els actes de comunicació i cooperació amb l’Administració de Justícia amb especial atenció als de naturalesa electrònica, informàtica i telemàtica.
  • HB16 - L’alumnat és capaç d’implementar tècniques de treball en equip dirigides a assolir més eficiència mitjançant l’accés a fonts d’informació, el coneixement d’idiomes, la gestió del coneixement i el maneig de tècniques i eines aplicades.
  • HB17 - L’alumnat és capaç de planificar l’estructura organitzativa del despatx professional en funció dels recursos humans que l’integren i del tipus de clients a què es dirigeix.
  • HB18 - L’alumnat és capaç d’expressar-se oralment i per escrit de manera adequada al context i a les necessitats o característiques especials de cada destinatari.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

L’alumnat és capaç de:

Integrar coneixements, habilitats i competències, jurídics i metajurídics, de caràcter estrictament instrumental o auxiliar.

Continguts

El seminari d'orientació professional es divideix en dues parts diferenciades:

 

1.- Procés de selecció.

Sessions enfocades a conèixer, treballar i millorar l'acostament als processos de selecció mitjançant eines pràctiques, sessions de role play, coneixent l'enfocament del recruiting de la mà de despatxos professionals, experts en RRHH, networking, etc.

Sessió de Career Forum.

 

2.- Autoconeixement, Lideratge i Coaching.

Sessions enfocades a l'autoconeixement de l'alumnat, la missió, els valors, les competències, les habilitats, etc. mitjançant la guia i suport d'un coach a través de sessions grupals i/o individuals; i traslladat a làmbit professional, del lideratge i del treball en equip.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula



Les activitats formatives que es fan per a les matèries obligatòries són:

  • Classe magistral (CM): El professorat exposa la teoria més rellevant de la matèria per reforçar coneixements del grau i garantir un correcte acompliment en les altres activitats formatives.

  • Preparació de casos o simulacions (PCS): Treball previ a la classe presencial. Es pot fer individualment o en grup. Permet participar en la discussió del supòsit o en la realització de la simulació, amb un rendiment adequat.

Les metodologies docents que s’utilitzaran en les matèries obligatòries són les següents:

  • Classe teòrica (CT): Mètode amb el qual el professorat exposa els aspectes teòrics més substancials de la matèria amb el propòsit de reforçar els coneixements adquirits en el grau i garantir un correcte acompliment en les altres activitats formatives.

  • Mètode de simulació d’escenaris professionals (MSEP): Permet recrear tota classe de situacions possibles —extretes de casos reals— d’acompliment professional, en assessorament legal o en pràctica forense, i requereix que l’alumne, amb una preparació i supervisió adequada prèvia, les realitzi per si mateix, individualment o col·lectivament, davant d’un professor que acompanyi l’estudiant durant la seva actuació i l’avaluï.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula



Realització de simulacions d’escenaris professionals (RSEP): L’alumnat ha de demostrar la seva capacitat per a la realització d’actuacions professionals pròpies de l’advocat, escrites i orals, tant en l’àmbit de l’assessorament legal, com en el propi de l’activitat forense, i se l’avaluarà atenent a la qualitat de la forma i del fons de la seva intervenció professional simulada i el rigor tècnic jurídic.


 

L'avaluació és continuada, amb una ponderació de 80% d'assistència i 20% de participació/casos pràctics/treball a l'aula.