Universitat Internacional de Catalunya

Legal English

Legal English
2
14971
1
Segon semestre
OB
Llengua d'impartició principal: anglès

Professorat


Suzanne Córdova Martinez:  scordova@uic.es

Podem parlar després de classe o enviar-me un correu electrònic perquè puguem programar una altra hora presencialment o en línia.


Presentació

L’assignatura Legal English pretén que l’alumne sigui capaç de desenvolupar la seva professió de manera diligent en anglès i en el context anglocultural.

Aquesta assignatura té per objectiu proporcionar a l’alumne les eines necessàries perquè:

• Tingui un domini de la llengua anglesa en l’ús específic de totes les activitats professionals que es desenvolupen en l’àrea del dret.

• Tingui una bona comprensió lectora dels documents legals en anglès.

• Domini amb fluïdesa l’oratòria en anglès pròpia dels judicis o les negociacions.

• Domini la terminologia dels contractes, les cartes, els requeriments legals o altres textos propis de l’advocacia.

Requisits previs

Un nivell d 'anglès B2

Objectius

L’alumne, a través de l’assignatura:

Aplica amb soltesa coneixements, habilitats i competències jurídics i metajurídics, de caràcter estrictament instrumental o auxiliar.

Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació

CP02--L’alumnat serà capaç de desenvolupar treballs professionals en equips especialitzats i interdisciplinars.

CP03--L’alumnat serà capaç dinteractuar de forma apropiada amb la ciutadania, institucions i altres persones professionals.

CP04--L’alumnat respectarà els drets fonamentals digualtat entre homes i dones, i la promoció dels drets humans i els valors propis duna cultura de pau i de valors democràtics; utilitzant un llenguatge que eviti l'androcentrisme i els estereotips.

HB12--L'alumnat serà capaç de fer servir adequadament i amb independència de criteri les tècniques de resolució de conflictes més pertinents a cada situació i context.

HB13--L’alumnat serà capaç de planificar lestructura organitzativa del despatx professional en funció dels recursos humans que l’integren i del tipus de clients a què es dirigeix.

HB14--L’alumnat serà capaç destablir un protocol de gestió econòmica i fiscal per al despatx professional, de compliance i de protecció de riscos laborals i de dades de caràcter personal.

HB15--L’alumnat serà capaç d’ utilitzar els procediments, protocols, sistemes, i aplicacions judicials, que requereixin els actes de comunicació i cooperació amb lAdministració de Justícia amb especial atenció als de naturalesa electrònica, informàtica i telemàtica.

HB16--L'alumnat serà capaç d'implementar tècniques de treball en equip dirigides a assolir una eficiència més gran mitjançant l'accés a fonts d'informació, el coneixement d'idiomes, la gestió del coneixement i el maneig de tècniques i eines aplicades.

HB17--L’alumnat serà capaç de planificar lestructura organitzativa del despatx professional en funció dels recursos humans que l’ integren i del tipus de clients a què es dirigeix.

HB18--L’alumnat serà capaç dexpressar-se oralment i per escrit, de forma adequada al context ia les necessitats o característiques especials de cada destinatari/a.

  • CP02 - L’alumnat és capaç de desenvolupar treballs professionals en equips especialitzats i interdisciplinaris.
  • CP03 - L’alumnat és capaç d’interactuar de forma apropiada amb la ciutadania, les institucions i altres persones professionals.
  • CP04 - L’alumnat respecta els drets fonamentals d’igualtat entre homes i dones, i la promoció dels drets humans i els valors propis d’una cultura de pau i de valors democràtics; utilitzant un llenguatge que eviti l’androcentrisme i els estereotips.
  • HB12 - L’alumnat és capaç d’emprar adequadament i amb independència de criteri les tècniques de resolució de conflictes més pertinents a cada situació i context.
  • HB13 - L’alumnat és capaç de planificar l’estructura organitzativa del despatx professional en funció dels recursos humans que l’integren i del tipus de clients a què es dirigeix.
  • HB14 - L’alumnat és capaç d’establir un protocol de gestió econòmica i fiscal per al despatx professional, de compliance i de protecció de riscos laborals i de dades de caràcter personal.
  • HB15 - L’alumnat és capaç d’utilitzar els procediments, protocols, sistemes, i aplicacions judicials que requereixin els actes de comunicació i cooperació amb l’Administració de Justícia amb especial atenció als de naturalesa electrònica, informàtica i telemàtica.
  • HB16 - L’alumnat és capaç d’implementar tècniques de treball en equip dirigides a assolir més eficiència mitjançant l’accés a fonts d’informació, el coneixement d’idiomes, la gestió del coneixement i el maneig de tècniques i eines aplicades.
  • HB17 - L’alumnat és capaç de planificar l’estructura organitzativa del despatx professional en funció dels recursos humans que l’integren i del tipus de clients a què es dirigeix.
  • HB18 - L’alumnat és capaç d’expressar-se oralment i per escrit de manera adequada al context i a les necessitats o característiques especials de cada destinatari.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

L’alumne, a través de l’assignatura:

Aplica amb soltesa coneixements, habilitats i competències jurídics i metajurídics, de caràcter estrictament instrumental o auxiliar.

Continguts

- Tècniques de comunicació escrita eficient en l’advocacia i les professions jurídiques.

- Legal English.

1. Common Law vs. Civil Law.

2. Vocabulari, lectura i discussió de textos legals, contractes i informes de casos.

3. Terminologia de litigis i procediments judicials.

4. Anglès específic per a cartes d’assessorament legal, missatges electrònics i requeriments judicials.

5. Comprensió precisa de lectura de casos i projectes legals.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula



Classe magistral (CM): El professorat exposa la teoria més rellevant de la matèria per reforçar coneixements del Grau i garantir un correcte exercici en les altres activitats formatives.

Anàlisi de casos pràctics (ACP): Anàlisi i discussió de la qualificació jurídica dels fets, alternatives processals que permet altres alternatives de composició d'interessos en conflicte i elaborar escrits processals vinculats a l'assumpte.

Simulació d'escenaris professionals (SEP): Recreació, supervisada, de tota mena d'actuacions professionals d'advocacia i procura, escrites i orals, tant a l'àmbit de l'assessorament legal com a l'activitat forense. L'alumnat les ha de preparar amb antelació, sobre supòsits i materials extrets de casos reals.

Preparació de casos i/o simulacions (PCS): Treball previ a la classe presencial. Podrà fer-se individualment o en grup. Permet participar en la discussió del supòsit o en la realització de la simulació, amb un rendiment adequat.

Treball autònom (TA): L'alumnat analitza, cerca informació o resol problemes per si sol, ajudant-se del material que se li facilita, bases de dades, bibliografia i informació que reculli a classes presencials i/o durant el període de pràctiques. Treball necessari en tots els mòduls, dirigit a aprofundir i consolidar coneixements rebuts ia un rendiment més gran de les sessions de mètode del cas o de simulació d'escenaris professionals.

Estudi individual dirigit (EID): Treball d'adquisició individual de coneixements jurídics sota guia, acompanyament i supervisió del professor-tutor que resol dubtes i inquietuds i verifica els avenços realitzats per l'alumnat.

Les metodologies docents que es faran servir en les matèries obligatòries són les següents:

Classe teòrica (CT): Mètode amb el qual el professorat exposa els aspectes teòrics més substancials de la matèria amb el propòsit de reforçar els coneixements adquirits al Grau i garantir un correcte exercici en les altres activitats formatives.

Mètode del cas (MC): Permet la deliberació de l'alumnat sota la guia i la participació del professorat. Es tracta de presentar un supòsit pràctic a classe per analitzar-lo i resoldre'l. En algunes activitats la presentació del cas i la seva resolució es realitzen a la mateixa unitat d'aprenentatge. Això no obstant, l'habitual és que el cas sigui treballat prèviament per l'alumnat de forma individual o en grup per tal d'aprofitar el rendiment de les sessions presencials de forma adequada. L'activitat sempre és guiada pel professorat. Es promou que l'alumnat posi en pràctica els coneixements adquirits, que tingui l'ocasió d'integrar els coneixements nous i fer front a la complexitat de les situacions reals.

Mètode de simulació d'escenaris professionals (MSEP): Permet recrear tota mena de situacions possibles -extretes de casos reals- d'exercici professional, en assessorament legal o en pràctica forense, requerint de l'alumne que, prèvia l'adequada preparació i supervisió, les faci per si mateix, individualment o col·lectivament, davant un professor que acompanyi l'estudiant durant la seva actuació i avaluï la mateixa.

Sessions d'estudi dirigit (SED): Mètode pel qual l'alumnat adquireix coneixements jurídics, de forma individual, mitjançant l'estudi, dirigit per un professor/a-tutor/a, que resol els dubtes i les inquietuds dels estudiants i que verifica els avenços realitzats per lalumnat.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula



Els alumnes són avaluats de la següent manera:

Part 1. El 60% de la qualificació final és avaluació contínua.
Part 2. El 40% de la nota final és un examen.

La Part 1 consisteix en una sèrie de tasques com ara presentacions orals, lectures d'estudis de casos i anàlisi de conceptes legals.

La Part 2 consisteix en un examen en línia amb qualificacions atorgades de la següent manera:

Examen oral (exposicio): 20%

examen final:
Reading: 5%
Part escrita (preguntes): 10%
Listening: 5%
Total: 40%

L'examen oral consisteix en una breu visqui sobre un dels 6 temes de dret impartits. Els candidats han de tenir el nivell mínim d'anglès B2 d'el Marc Comú Europeu.

Bibliografia i recursos

Se poden trobar tots els materials a la plataforma de Moodle.