EVNITSKAYA, Natalia

Perfil profesor

Professor Lector

Publicaciones relevantes

Articles

Articles

Capítols de llibre

  • Evnitskaya, N., (2019), "Constructing Cognitive Discourse Functions in Secondary CLIL Classrooms in Spain", Content and Language Integrated Content in Spanish and Japanese Contexts: Policy, Practice and Pedagogy, Palgrave Macmillan. ISBN: 978-3-030-27442-9.
  • Morton, T.; Evnitskaya, N., (2018), "Language alternation in peer interaction in Content and Language Integrated Learning (CLIL)", Conversation Analysis and Language Alternation: Capturing transitions in the classroom, pp. 61-82, John Benjamins Publishing Company. ISBN: 978-90-272-0140-9.
  • Evnitskaya, N.; Torras Vila, B., (2018), "Factores sociolingüísticos influyentes en la decisión de estudiar el Grado de Educación Primaria en inglés", Los retos de la internacionalización de los grados universitarios en el contexto del Espacio Europeo de Educación Superior, pp. 73-87, EDITORIAL SINTESIS. ISBN: 978-84-9171-099-8.
  • Evnitskaya, N.; Jakonen, T., (2017), "Multimodal Conversation Analysis and CLIL classroom practices", Applied Linguistics Perspectives on CLIL, pp. 201-220, John Benjamins Publishing Company. ISBN: 978-90-272-1336-5.

Proyectos de investigación

Grup de Recerca Consolidat ‘LLETRA, Educació lingüística i literària’

IP: Colomer, T.
Agencia de Gestió d'ajudas Universitaries Investigació AGAUR
01/01/2017 - 31/12/2019

Trans-CLIL: Integración y evaluación de contenidos curriculares y lengua extranjera en la transición de la educación primaria a secundaria en contextos bilingües

IP: Llinares, A.
MINE - MINECO. Ministerio de Economía y Competitividad
01/01/2015 - 31/12/2018

PATHWAY: Avaluació del projecte d'internacionalització en el Grau d’Educació Primària-anglès UAB: Procés i producte

IP: Escobar, C.
Agencia de Gestió d'ajudas Universitaries Investigació AGAUR
30/06/2016 - 30/09/2018

GUIDEWAY: Recerca sobre el Grau d'Educació Primària en anglès. Guiatge per a l'aprenentatge integrat de continguts acadèmics i el desenvolupament de la competència discursiva

IP: Escobar, C.
Agencia de Gestió d'ajudas Universitaries Investigació AGAUR
15/07/2014 - 30/06/2016

Actividades

ICLHE Conferences. Integrating Content and Language in Higher Education

Ponència "Epistemic tensions in the EMI classroom: A multimodal analysis", 2019.

International Conference on Interactional Competences and Practices in a Second Language

Ponència "Sorry but..A multimodal analysis of student agency in an English medium university lecture", 2019.

International Conference on Interactional Competences and Practices in a Second Language

Presentació de comunicació "“You don’t say “tempo, allegro”: Coteaching in CLIL and the emergence of opportunities for learners’ language development", 2019.

AILA CLIL ReN Seminar

Presentació de comunicació "Cognitive Discourse Functions in primary and secondary CLIL classrooms: Eliciting and analyzing students’ written and oral classifications in science and history", 2018.

ICCA

Presentació de comunicació "Teacher smiles as an interactional and pedagogical resource in the classroom", 2018.

International Conference on Interactional Competences and Practices in a Second Language

Presentació de comunicació "“The first thing that you say is…?”: Enacting, teaching and developing L2 interactional competence in a CLIL Math classroom", 2017.

GlobELT Conference: International Conference on Teaching and Learning of English as an Additional Language

Presentació de comunicació "L2 Classroom Interactional Competence in CLIL and EFL Contexts: A Comparative Perspective", 2016.

Sociolinguistics Symposium

Presentació de comunicació "Facework in peer interaction in tertiary CLIL classrooms: A multimodal conversation analysis perspective", 2016.