Directorio
SEGURA MOLLÀ, Marta
Ext. 5270
Departamento de Departamento de Lingüística Aplicada
Grup de Recerca en Adquisició Multilingüe (GRAM)
SEGURA MOLLÀ, Marta
CV
Perfil del profesor
Professor Ajudant Doctor
Departamento de Lingüística Aplicada, Departamento de Lingüística Aplicada. Universitat Internacional de Catalunya
Formación académica
- Doctorat en Comunicació, Educació i Humanitats Universitat Internacional de Catalunya
- Grau en Traducció i interpretació Universitat Pompeu Fabra
- Màster en Lingüística Teòrica i Aplicada Universitat Pompeu Fabra
- Màster en Formació del Professorat de Secundària Obligatòria Universitat de Barcelona
Publicaciones
Artículos
- Soto, A.; Roquet, H.; Segura, M., (2023), "The effects of CLIL and out-of-school English exposure on receptive and productive skills at the onset of primary school", Applied linguistics, ISSN: 0142-6001.
- Segura, M., (2023), "CLIL in pre-primary education: The views of in-service and pre-service teachers", Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature, vol. 16, No. 2, pp. 1-34, ISSN: 2013-6196.
- Segura, M.; Barón, J.; Roquet, H., (2022), "Productive vocabulary learning in pre-primary education through soft CLIL", OPEN LINGUISTICS, vol. 8, No. 1, pp. 297-327, ISSN: 2300-9969.
- Segura, M.; Roquet, H.; Barón, J., (2021), "Receptive vocabulary acquisition in pre-primary education through soft-content and language integrated learning", English language teaching, vol. 14, No. 10, pp. 1-22, ISSN: 1916-4742.
- Segura, M.; Roquet, H.; Pérez-Vidal, C., (2021), "The effects of a CLIL programme on linguistic progress at two different points in time", JOURNAL OF LANGUAGE AND EDUCATION, vol. 7, No. 1, pp. 171-189, ISSN: 2411-7390.
Actividades
- AILA 2023 Conference Presentació de comunicació "Bilingual profiles in Catalan-Spanish children at the onset of primary schooling", 2023.
- 3rd Working CLIL International Colloquium Presentació de comunicació "CLIL in Pre-Primary Education: A Comparative Study on the Perceptions of In-Service and Pre-Service Teachers", 2023.
- L3 Workshop 2022: Workshop on Multilingual Language Acquisition, Processing and Use Presentació de comunicació "Individual differences in L3 performance at the onset of primary school: English acquisition by Catalan-Spanish bilingual children in a formal instruction setting", 2022.
- World CLIL Presentació de comunicació "CLIL in bilingual communities: Effects of increased exposure to the foreign language on multilingual development", 2022.
- World CLIL Presentació de comunicació "CLIL programme seniority and its effects on linguistic outcomes", 2022.
- ELLME Conference Presentació de comunicació "Vocabulary acquisition in pre-primary education through soft-content and language integrated learning", 2022.
- 39º Congreso Internacional de la Sociedad Española de Lingüística Aplicada (AESLA) Presentació de comunicació "Trilingual abilities at the onset of primary schooling in Catalan schools", 2022.
- 39º Congreso Internacional de la Sociedad Española de Lingüística Aplicada (AESLA) Presentació de comunicació "The effects of CLIL programme seniority on EFL learners’ linguistic outcomes", 2022.
- UPCEL Conference Presentació de comunicació "Receptive vocabulary acquisition in pre-primary education through soft-content and language integrated learning", 2022.
- APAC ELT Convention Presentació de comunicació "’Good morning, good morning, good morning, how are you?’: Using CLIL in pre-primary education", 2020.