Directorio

BUIL GAZOL, Maria Pilar

Ext. 4790
Departamento de Ciencias de la Comunicación

BUIL GAZOL, Maria Pilar

CV

Perfil del profesor

Professor Contractat Doctor

Departament de Ciències de la Comunicació, FACULTAT DE CIÈNCIES DE LA COMUNICACIÓ. Universitat Internacional de Catalunya

Formación académica
  • PhD. en Comunicación Pública Universidad de Navarra
  • Llicenciada en Ciències de la Informació Universitat de Navarra
Intereses de investigación

Comunicació institucional i corporativa. Direcció de comunicació.

Publicaciones

Artículos
Libros
  • Buil, P., (02/03/2015), "Dircom. Comunicar para transformar". Pilar Buil. Madrid. 978-84-368-3321-8.
  • Buil, P.; Roger Loppacher, M, (01/06/2014), "Manual de Comunicación Ambiental". EUNSA. 9788431329891.
  • Buil, P.; Medina Aguerrebere, P, (01/10/2013), "La Publicidad Sí Vende". Ediciones B. Barcelona. 978-84-666-5388-6.
Capítulos de libro
  • Buil, P., (14/09/2015), "Las agencias de comunicación corporativa en Cataluña", Historia de la Comunicación Corporativa en Cataluña, Editorial UOC. ISBN: 978-94-9064-834-6.

Proyectos de investigación

  • Gestión de la relación y comunicación con los grupos de interés en procesos de innovación colaborativa en la empresa01/01/2016 - 31/12/2018
    IP: Gutierrez, E.
    Ministerio de Economía, Industria y Competitividad

Actividades

  • Barcelona International PR Critical Conference Presentació de comunicació "Challenging the Chief Communication Officer toward Corporate Social Innovation", 2019.
  • International Critical PR Conference Presentació de ponència curta (short paper) "Creating the habit of recycling in early childhood: how education and public relations can work together", 2018.
  • International Communication Association (ICA) Latin American Conference Ponència "Mensajes SMS y talleres educativos en la participación de los jóvenes en campañas de reciclado", 2012.
  • Comité Científico del XXVII Congreso Internacional de Comunicación Vocal, 2011.
  • European Communication Conference. European Communication Research and Education Association (ECREA) Ponència "Fundamentals for defining the relationship between the marketing functions and those of public relacions at the University", 2008.
  • Barcelona PR Meeting 5 International Conference on Theory in Practice in Public Relations through to the Fully-Functioning Society Ponència "Targeting effective communication campaigns: challenges and trends"
  • Seminario Intercongresual de Sociología del Consumo de la Federación E. de Sociología Ponència "Consumos de riesgo: menores y juegos de azar online"
  • Barcelona PR Meeting 5 International Conference on Theory in Practice in Public Relations through to the Fully-Functioning Society Presentació de comunicació "Targeting effective intelligences for environmental communication campaigns"
  • EUPRERA 2013 Presentació de poster "Information Management by Online Users - Poster"
  • International Conference on Social X-experience Presentació de comunicació "Establising internal efficient relationships in the university in the digital era"