05
Novembre
18:00

Mujeres Líderes en la Educación (MLE): pensament crític i IA

Mujeres Líderes en la Educación (MLE)

UIC Barcelona acull la trobada de la comunitat Mujeres Líderes en la Educación, una associació de dones líders i referents en el sector educatiu que va néixer l'any 2020 amb una clara vocació social, que tindrà lloc el proper 5 de novembre a les 18.00h a l’Aula Magna de la nostra Universitat. L’esdeveniment, que porta per títol “Com fomentar el pensament crític a l’aula en l’era de la IA? “ vol visibilitzar el compromís de les professionals que treballen en el món de l’educació, posant èmfasi en com es pot desenvolupar-aquest pensament crític a l’aula.

La sessió s’ha dissenyat des de MLE per analitzar, qüestionar i construir solucions col·lectives als reptes actuals del futur al voltant l’educació i l’IA, i en concret es debatrà sobre el desenvolupament i foment del pensament crític en l’alumnat des de ben petits.

Carla Vidal, professora de la Facultat de Ciències de l’Educació de UIC Barcelona, serà una de les ponents de la Taula Rodona titulada “Educar per transformar: experiències de pensament crític a l’aula”. La docent i investigadora aprofundirà sobre les rutines de pensament (Thinking Routines) del Projecte Zero de la Graduate School of Education de Harvard i la metodologia dels Seminaris dels Grans Llibres, amb l'objectiu de fomentar el pensament crític i desenvolupar la capacitat reflexiva dels futurs mestres.

Pots inscriure’t a la sessió al formulari següent.

UIC Barcelona col·labora amb aquesta iniciativa, que fomenta el pensament crític i el diàleg obert, acollint la trobada a les nostres instal·lacions. 

 

Programa: Com fomentar l'esperit crític a l'aula en l'era de l'IA

  • 18.00h: Recepció. Conductora de l’acte: Lluïsa Salvador, experta en generar entorn de participació activa com a motor del pensament crític

  • 18.10h: Benvinguda

  • 18:20h: Anna Forés, pedagoga i experta en neuroeducació: “Què ens diu la neurociència del desenvolupament del pensament crític?

  • 18:50h: Taula Rodona: “Educar per transformar: experiències de pensament crític a l’aula”. Moderadora: Azucena Vázquez, Directora de Transformació Digital a Escuela21. Ponents:

    • Claudia López Pérez, docent, filòsofa, emprenedora del projecte educatiu “Sapere Aude”.

    • Lola Villar, experta en educar en pensament crític a través del cinema i assessora pedagògica Platino Educa.

    • Estefanía de Anta, experta en pensament crític i alfabetització mediàtica en l’entorn digital. 

    • Carla Vidal Fluriach, docent, humanista i doctoranda a UIC Barcelona. Professora de Didàctica de les Llengües i Literatura a la Facultat de Ciències de l’Educació a UIC Barcelona.

    • Cristina Tejero, responsable de Zinkers de la Fundació Repsol.

  • 19:45h: Espai de trobada i networking.