Quin tipus d’estudiant soc?
- Erasmus+ (per a intercanvis o pràctiques): la teva universitat d’origen normalment és a Europa i té un acord d’intercanvi amb nosaltres.
- Estudiant bilateral: Yla teva universitat d’origen normalment és fora d’Europa i té un acord d’intercanvi d’estudiants amb nosaltres. Algunes universitats també poden compartir un acord d’intercanvi bilateral (no Erasmus+) malgrat que estan localitzades a Europa.
- Alumne visitant (lliure desplaçament): la teva universitat d’origen no té cap acord d’intercanvi amb nosaltres, però tot i així estàs interessat a cursar un semestre o any acadèmic complet a la nostra universitat. Hauràs de pagar les despeses de matrícula.
- Erasmus+ Mundus: la teva universitat d’origen ofereix un programa de Màster Erasmus+ Mundus juntament amb la nostra universitat.
- SICUE: la teva universitat d’origen és a Espanya i té un acord SICUE amb nosaltres.
Per saber amb certesa quin tipus d’estudiant ets, consulta-ho a la teva universitat d’origen o accedeix a la nostra llista d’acords d’intercanvi.
Com puc sol·licitar una plaça d’intercanvi?
Trobaràs tots els detalls corresponents al teu programa d’intercanvi a la secció de Procés d’admissió.
Què és Relint 2.0?
És la plataforma en línia per sol·licitar una plaça d’intercanvi amb nosaltres. Hauràs de crear un compte, emplenar les dades del teu perfil i crear el teu Learning Agreement (elecció de les assignatures per a la matrícula) a través de Relint 2.0.
He oblidat la meva contrasenya de Relint 2.0. Com la puc recuperar?
Si encara no t’hi has inscrit, sol·licita-hi l’accés des de:
exchange.bcn@uic.es (Negocis, Comunicacions, Dret, Humanitats, Arquitectura)
exchange.scu@uic.es (Medicina, Fisioteràpia, Infermeria, Odontologia, Educació, Psicocologia, Bioenginyeria)
Si ja t’hi has inscrit, les teves dades d’accés han canviat perquè coincideixin amb les teves credencials de Moodle. Si no les recordes, accedeix a compte i segueix els passos indicats. Rebràs un enllaç per correu electrònic per reestablir la contrasenya.
He d’enviar algun document per sol·licitar-ho? Quins documents he de presentar?
Sí, totes les sol·licituds requereixen l’enviament d’una sèrie de documents. Els documents poden variar depenent del tipus d’estudiant que tinguis assignat. Comprova la llista completa que et correspon en el procés d’admissió per als estudiants internacionals d’intercanvi.
Com i quan he de presentar la documentació necessària?
Envia sempre tots els documents junts en un únic missatge electrònic. Envia’l a:
- exchange.bcn@uic.es (Negocis, Comunicacions, Dret, Humanitats, Arquitectura)
- exchange.scu@uic.es (Medicina, Fisioteràpia, Infermeria, Odontologia, Educació, Psicocologia, Bioenginyeria)
No enviïs mai la documentació per correu postal.
Envia tots els documents abans de la data límit de la sol·licitud:
- Semestre de tardor/hivern: 15 de novembre
- Semestre de primavera/estiu: 15 de juny
Envia tots els documents immediatament. No esperis que s’aprovi el teu Learning Agreement (LA).
Quan i com rebré la meva carta d’acceptació?
T’enviarem per correu electrònic la carta d’acceptació quan hagis presentat tots els documents requerits.
Què és el Moodle (intranet)?
El Moodle (també anomenat la intranet) és el teu lloc en línia personal de UIC Barcelona, que conté informació acadèmica important (horaris, cursos en els quals t’has matriculat, contactes, correu electrònic de la Universitat, calendari, etc.). Se t’hi donarà accés una vegada que estiguis oficialment matriculat.
Quines són les meves dades d’accés a Moodle (intranet)?
El nom d’usuari i la contrasenya et permeten accedir a la teva pàgina de Moodle (intranet).
- El nom d’usuari és la primera part del teu compte de correu electrònic de UIC Barcelona, generalment formada per una sèrie de números i lletres. Per exemple, per a m075dx@uic.es el nom d’usuari seria m075dx
- Rebràs un enllaç per correu electrònic per crear la teva contrasenya.
He oblidat la meva contrasenya de Moodle (intranet). Com la puc recuperar?
Accedeix a compte i segueix els passos indicats. Rebràs un enllaç per correu electrònic per reestablir la contrasenya.
Quines són les dates clau de l’any acadèmic?
Semestre d’hivern:
- Sessió de benvinguda: primera/segona setmana de setembre
- Classes: setembre-gener
- Període d’exàmens:a mitjan gener
- Vacances de Nadal: finals de desembre i principis de gener
- Vacances de Pasqua: a començaments/a mitjan abril
Semestre d’estiu: febrer-juny
- Sessió de benvinguda: primera/segona setmana de gener
- Classes: febrer-maig/juny/li>
- Semestre d’estiu: a mitjan maig/juny
- Exàmens en segona convocatòria: juny/juliol
- Vacances d’estiu: juliol/agost
Per a més detalls, consulta el Calendari Acadèmic
Quan i com rebré el meu expedient acadèmic?
Les notes se t’enviaran a tu i a la teva universitat d’origen per correu electrònic. Si cal, també les podem enviar per correu ordinari a la teva universitat d’origen; no oblidis sol·licitar-ho abans de sortir de la Universitat. Les dates aproximades de recepció de les notes són:
- Semestre d’hivern: finals de febrer
- Semestre d’estiu: finals de juny
- En cas d’exàmens en segona convocatòria: finals de juliol
Quant costa una plaça d’intercanvi a UIC Barcelona?
El cost dels estudis depèn del teu programa de mobilitat.
- Els alumnes exempts de pagament de taxes són: estudiants Erasmus+, bilaterals i SICUE.
- Els estudiants que han de pagar les taxes acadèmiques són:
- Alguns estudiants bilaterals, segons les especificacions de l’acord que UIC Barcelona té amb la universitat d’origen.
- Estudiants visitants.
Per informar-te sobre el cost per ECTS, escriu a:
exchange.bcn@uic.es (Negocis, Comunicacions, Dret, Humanitats, Arquitectura)
exchange.scu@uic.es (Medicina, Fisioteràpia, Infermeria, Odontologia, Educació, Psicocologia, Bioenginyeria)
Hi ha beques disponibles per als estudiants internacionals d’intercanvi?
Lamentablement, ara per ara UIC Barcelona no ofereix beques per als estudiants internacionals que cursen un programa d’intercanvi a la nostra universitat.
Què és un certificat d’arribada i per què el necessito?
És un certificat d’acreditació emès pel nostre Servei de Relacions Internacionals que indica la data exacta en què t’uneixes oficialment a UIC Barcelona, la teva universitat d’acollida.
Tots els estudiants Erasmus+ necessiten aquest certificat com a part dels requisits d’administració. Demana’l personalment a l’Oficina de Relacions Internacionals a l’inici del curs, idealment uns dies després de la sessió de benvinguda. Et podem oferir un certificat amb el logotip de la nostra universitat, o pots portar el formulari expedit per la teva universitat d’origen, si escau.
Què és un certificat d’assistència i per què el necessito?
És un certificat d’acreditació emès pel nostre Servei de Relacions Internacionals que indica la data exacta en què has marxat de UIC Barcelona, que demostra que la teva estada amb nosaltres ha arribat a la seva fi.
Tots els estudiants Erasmus+ necessiten aquest certificat com a part dels requisits d’administració. Demana’l personalment a l’Oficina de Relacions Internacionals després dels teus exàmens i abans d’anar-te’n de Barcelona. Et podem oferir un certificat amb el logotip de la nostra universitat, o pots portar el formulari expedit per la teva universitat d’origen, si escau. Si per qualsevol raó deixes la Universitat i no t’és possible anar a l’Oficina de Relacions Internacionals, pots sol·licitar-lo per correu electrònic, juntament amb un bitllet d’avió/tren/autobús o qualsevol altre document que acrediti la data en què te n’has anat de la Universitat.
En quina llengua s’imparteixen els cursos?
Les classes a UIC Barcelona es poden impartir totalment en anglès, en espanyol i, de vegades, també en català. Hi ha algunes variacions depenent de la facultat en qüestió.
Pots accedir a aquesta informació a la pàgina web de cada facultat. Pots consultar qualsevol dubte amb el Servei de Relacions Internacionals a:
exchange.bcn@uic.es (Negocis, Comunicacions, Dret, Humanitats, Arquitectura)
exchange.scu@uic.es (Medicina, Fisioteràpia, Infermeria, Odontologia, Educació, Psicocologia, Bioenginyeria)
o amb el coordinador acadèmic de la Facultat corresponent.
S’ofereixen cursos impartits en anglès?
Sí. Podem garantir que hi ha prou cursos impartits en anglès per un semestre complet a gairebé totes les facultats. Si cal, també oferim als estudiants l’opció d’assistir a cursos en una facultat diferent de la seva facultat oficial d’acollida. D’aquesta manera, sempre et pots matricular del nombre de crèdits (ECTS) que necessites per completar el teu curs.
Puc assistir a cursos d’altres facultats?
Sí, oferim als estudiants l’oportunitat d’assistir a cursos en una facultat que no és la seva facultat oficial d’acollida, prèvia aprovació dels coordinadors acadèmics de les facultats corresponents.
Quan he de triar les assignatures que vull cursar?
Abans d’arribar i durant el procés d’admissió, fins i tot abans de rebre la carta d’acceptació.
Per a qualsevol dubte sobre els cursos, posa’t en contacte amb el teu coordinador acadèmic. Quan estiguis segur de les assignatures que vols cursar, les pots afegir al teu Learning Agreement a través del teu perfil Relint 2.0.
Puc canviar la meva selecció dels cursos?
Sí, disposes d’uns 20 dies des de l’inici del semestre acadèmic per fer canvis en el Learning Agreement. Assegura’t dels canvis que has de fer, ja que només es permet fer canvis una vegada.
En quants cursos/crèdits/ECTS em puc inscriure a UIC Barcelona?
No requerim als estudiants que es matriculin en un nombre mínim/màxim d’ECTS (crèdits EEEA). Tanmateix, has de verificar aquest requisit tan aviat com puguis amb la teva universitat d’origen, que serà la que transferirà els crèdits que obtinguis durant la teva estada amb nosaltres.
Si tens alguna pregunta sobre els cursos (contingut dels cursos, programes, mètodes d’examen, etc.), posa’t en contacte amb el coordinador acadèmic de la teva facultat d’acollida a UIC Barcelona.
Amb qui m’he de posar en contacte per als temes acadèmics?
Si tens alguna pregunta sobre els cursos (contingut dels cursos, programes, mètodes d’examen, etc.), posa’t en contacte amb el coordinador acadèmic de la teva facultat d’acollida a UIC Barcelona.
Qui és el coordinador acadèmic a la meva facultat?
Tots els estudiants tenen un coordinador acadèmic que els ajudarà amb les qüestions acadèmiques. Fes clic aquí per veure la llista de contactes dels coordinadors acadèmics.
Amb qui m’he de posar en contacte per als temes administratius?
Amb el Servei de Relacions Internacionals. Fes clic aquí per obtenir la informació de contacte i l’horari d’oficina.
Amb qui m’he de posar en contacte per als assumptes relacionats amb les taxes acadèmiques?
La Secretaria de la teva facultat a UIC Barcelona.
Com i quan puc pagar la meva matrícula?
S’ha de fer el pagament després de la teva arribada a UIC Barcelona, a l’inici del semestre. Si creus que el teu Learning Agreement canviarà durant el “període de canvis”, et recomanem que paguis una vegada hagis fet els canvis esmentats. Una vegada que el teu Learning Agreement hagi estat acceptat pel coordinador acadèmic a través de Relint 2.0, la teva inscripció oficial i/o canvis seran efectius en qüestió de dies. A continuació, verifica amb el secretari de la teva facultat si el full de matrícula està a punt i demana les instruccions de pagament.
He canviat el meu Learning Agreement i, com a resultat, la meva matrícula i el nombre de crèdits (ECTS) també han canviat. Què he de fer?
- Escenari 1: augmenta el nombre d’ECTS (crèdits) de la matrícula. Puc fer un segon pagament? Com?
Sí. El procediment és exactament el mateix que amb el primer pagament: demana a la Secretaria de la teva facultat el full d’inscripció i paga la resta de crèdits (ECTS), com s’indica a les instruccions de pagament.
- Escenari 2: disminueix el nombre d’ECTS (crèdits) de la matrícula. Se’m reemborsarà l’import corresponent? Com?
Se’t reemborsarà l’import corresponent sempre que els canvis en la teva matrícula estiguin justificats acadèmicament. Per a això, hauràs de parlar amb la Secretaria de la facultat tan aviat com el coordinador acadèmic aprovi els canvis del teu Learning Agreement.
Quins mètodes de pagament s’accepten?
Només s’accepta el pagament de la suma global en efectiu, per transferència bancària o targeta de crèdit. Demana’n més informació a la Secretaria de la teva facultat.
Puc pagar en diferents quotes?
No, només s’accepten pagaments únics de la suma global.
Puc treballar durant la meva participació en l’intercanvi?
És possible que s’autoritzi els estudiants a treballar a temps parcial. Tanmateix, això dependrà del teu estatus legal. A més, cal tenir en compte que l’assistència a classe és obligatòria i que hi haurà alguns grups de treball, exàmens i deures, així que és important estar disponible per a aquestes activitats acadèmiques.
Sou a les xarxes socials?
I tant! La Universitat té diverses plataformes de xarxes socials. N’hi ha una específicament per a tu: el grup de Facebook d’estudiants internacionals d’intercanvi.
Com puc conèixer altres estudiants internacionals?
Afegeix-nos a Facebook! Pots conèixer tots els teus companys internacionals al grup d’estudiants internacionals d’intercanvi.