Universitat Internacional de Catalunya

Alemany 2

Alemany 2
3
15871
2
Primer semestre
op
Llengua d'impartició principal: alemany

Altres llengües d'impartició: català, anglès, castellà

Professorat


Amb cita

Presentació

L'objectiu d'aquest programa és donar continuïtat a la base de l'idioma alemany i consolidar els continguts i coneixements adquirits amb l'enfocament com a segona llengua de negocis.
El programa atorga tant habilitats lingüístiques com coneixements socioculturals relacionats amb l'alemany.

Requisits previs

El nivell mínim global recomanat abans de l'inici del curs és haver acabat el nivell A1 en alemany.

Objectius

Preparar i dotar als estudiants dels coneixements bàsics de vocabulari, gramàtica i comunicació oral i escrita perquè puguin començar a comunicar-se en alemany en el seu àmbit professional.

Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 27 - Ser capaç de llegir i entendre bibliografia de l'àmbit econòmico-empresarial.
  • 28 - Assolir destresa en un altre idioma i habilitat en l'ús de la terminologia i les estructures relacionades amb l'àmbit econòmico-empresarial.
  • 39 - Adquirir habilitats en la resolució de problemes i en la presa de decisions: emprar la informació rellevant, aplicar els mètodos adequats i situar el problema dins el conjunt d'una organització.
  • 50 - Adquirir capacitat de relacionar conceptes i fer exercicis d'anàlisi i de síntesi.
  • 52 - Ser capaç de desenvolupar aptituds en les relacions interpersonals i de treball en equip.
  • 53 - Adquirir habilitats per a l'aprenentatge autònom.
  • 54 - Ser capaç d'expressar idees i arguments de manera ordenada i coherent tant oralment com de forma escrita.
  • 55 - Ser capaç d'establir mecanismes de gestió del temps.
  • 57 - Adquirir aptituds que afavoreixin la comprensió lectora.
  • 58 - Ser capaç de desenvolupar exercicis d'autoavaluació.
  • 59 - Adquirir destresa en l'ús d'eines informàtiques i de les TIC.
  • 60 - Assolir coneixements que afavoreixin el respecte vers altres cultures i costums.
  • 61 - Desenvolupar habilitats per tal de facilitar l'adaptació a noves situacions.
  • 64 - Capacitat de planificació i organització del treball.
  • 65 - Adquirir la capacitat de posar en pràctica els coneixements.
  • 67 - Adquirir capacitat per expressar-se en altres idiomes.
  • 68 - Desenvolupar mecanismes que afavoreixin la sensibiltat vers temes relacionats amb el benestar social.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

L'estudiant serà capaç de:

1. Comprendre textos fàcils amb un enfocament econòmic i empresarial en alemany
2. Fer treballs orals/escrits analitzant i sintetitzant informació en alemany.
3. Comprendre les idees principals exposades en alemany per professors o altres estudiants parlant sobre temes bàsics en alemany amb un especial enfocament en temes econòmics i empresarials, així com formular o respondre a preguntes i poder exposar idees amb ordre i de manera coherent.
4. Treballar en equip i/o resoldre problemes i prendre decisions en petit grup, desenvolupant habilitats interpersonals.
5. Mostrar coneixements d'altres cultures i costums i respectar-les.
6. Treballar de manera autònoma, planificar i organitzar el seu aprenentatge i autoavaluar el seu treball, tant en llengua específica com general, així com preparar-se per a l'aprenentatge al llarg de la vida.

Continguts

El curs d'alemany és una continuació del curs bàsic d'introducció a l'alemany. El curs consolida coneixements del nivell A1 i s'orienta cap a un nivell A2.

Temes per a consolidar i ampliar:

  • presentar-se
  • l'alfabet
  • paises, idiomes, orígens
  • números
  • emplenar formularis
  • educació, formació i professió
  • família
  • productes i característiques
  • dies de la setmana, mesos, horaris
  • colors, formes i materials
  • productes i preus
  • treballar i vida laboral


Temes nous:

  • vida universitària
  • currículum i pràctiques
  • diners i despeses
  • comprar i vendre
  • mobilitat

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula



En la classe d'alemany, els estudiants participen activament en el procés d'aprenentatge de l'alemany. A través de diferents materials i eines, els estudiants desenvolupen habilitats i adquireixen coneixements en tots els àmbits de l'idioma. Els textos i materials de treball es caracteritzen per la seva autenticitat i proximitat amb temes de la vida quotidiana i del món empresarial i de negocis.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula



Activitat

% de la nota final

Resultats d’aprenentatge

Avaluacions escrites

20%

2

10% cadascuna

Capacitat d’expressar-se en altres idiomes (67).

Capacitat per llegir i comprendre textos sobre temes econòmics i empresarials (27).

Capacitat per treballar en un altre idioma i per treballar amb terminologia i estructures relacionades amb el món econòmic-empresarial (28).

Capacitat per expressar les pròpies idees i formular arguments de manera lògica i coherent, tant oralment com per escrit (54).

Capacitat per planificar i organitzar la pròpia feina (64).

Exàmens parcials

 

15%

1

 

Adquirir habilitats per a l’aprenentatge autònom (53).

Capacitat per treballar en un altre idioma i amb terminologia i estructures pròpies del món econòmic-empresarial (28).

 

Presentació oral
Projectes en grup - oral

20%

1

Capacitat per desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals i el treball en equip (52).

Capacitat d’expressar-se en altres idiomes (67).

Capacitat per treballar en un altre idioma i amb terminologia i estructures pròpies del món econòmic-empresarial (28).

Capacitat per expressar les pròpies idees i formular arguments de manera lògica i coherent, tant oralment com per escrit (54).

Adquirir les capacitats per resoldre problemes i prendre decisions utilitzant informació rellevant, aplicant els mètodes adequats i situant el problema en el conjunt de l’organització (39).

Adquirir la capacitat per relacionar conceptes i realitzar exercicis d’anàlisi i síntesi (50).

Examen final

30%

Capacitat d’expressar-se en altres idiomes (67).

Llegir i comprendre literatura sobre temes econòmics i empresarials (27).

Treballar en un altre idioma i amb terminologia i estructures relacionades amb el món econòmic-empresarial (28).

Participació

15%

Expressar-se en altres llengües (67).

Ser capaç de desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals i el treball en equip (52).

Utilitzar amb destresa la terminologia i les estructures pròpies de l’àmbit econòmic i empresarial en una altra llengua (28).

Ser capaç d’expressar idees i arguments amb ordre i coherència, tant oralment com per escrit (54).

Adquirir habilitats per resoldre problemes i prendre decisions utilitzant informació rellevant, aplicant mètodes adequats i situant el problema en el conjunt de l’organització (39).

La primera i la segona convocatòria:

Els alumnes haurien d'assistir a un 80% de les classes per a poder realitzar l'examen final.
L'examen final s'ha d'aprovar amb 5.
Per a les qualificacions finals suspeses entre 4,0-4,9 en la primera convocatòria, cada estudiant haurà de recuperar els treballs no realitzats o repetir aquells en els quals hagi obtingut una qualificació suspesa.

Per a la segona convocatòria per a notes entre 4-4.9:


El que es pot repetir o recuperar

El que no es pot recuperar 

1. L'examen final: 30%.

2. El test parcial: 15%.

3. Dues avaluacions escrites: 20%.

 

1. Les presentacions en grup: 20%

2. La participació de classe: 15%

 

Qualificació final inferior a 4 en la primera convocatòria:

Els alumnes amb una qualificació final inferior a 4,0 hauran de recuperar el 100% de la matèria en la segona convocatòria de juny. Hauran d'aprovar amb una nota mínima de 5 en cada part i realitzar el següent:

1. Un examen final: 50%.

2. Una presentació de 5 minuts a realitzar el dia de l'examen final de la segona convocatòria: 25%.

3. Un escrit que es realitzarà el dia de l'examen final de la segona convocatòria: 25%.

 

Participació en classe:

La participació s'avalua i suposa un 15% de la nota. 

En què consisteix la participació?

  • Arribar puntual a classe i tornar després del descans (1.40 minuts de classe).
  • Participar en totes les activitats amb una actitud positiva i plena.
  • Intentar parlar en alemany tant com sigui possible.
  • Escoltar la professora i als companys i companyes de classe.
  • No fer mal ús de portàtils o mòbils en classe.
  • Fer tots els deures o activitats preparatòries assignades.
  Absències justificades:

Es considera una falta justificada pels següents motius:

a) Malaltia – aporta un justificant mèdic

b) Compareixença davant un tribunal – aporta documents legals

c) Competició esportiva nacional a nivell professional

d) Defunció d'un familiar pròxim – aportar documentació

Cal presentar la documentació a la professora al més aviat possible i notificar a la facultat si es tracta d'una absència d'un període prolongat.



Plagi i IA:
Es compliran estrictament les normes de la facultat sobre plagi o ús d'Intel·ligència Artificial no autoritzada.  

Bibliografia i recursos

El material de classe serà proporcionat per el/la docent.