Universitat Internacional de Catalunya
Pensament 1
Altres llengües d'impartició: castellà
Professorat
Després de cada classe
Presentació
Requisits previs
- Participació a classe
- Capacitat per al diàleg i el treball en equip
- Dedicació setmanal per a la revisió dels textos proposats a classe
- Capacitat de relació amb la resta de la classe
Objectius
- Aprendre a qüestionar el valor del que s' investiga.
- Valorar la importància del pensament crític sobre l' aparentment obvi, per tal d' adquirir un coneixement més fonamentat de l' objecte d' estudi.
- Descobrir les visions de l' home que subjauen en produccions humanes que trobem en l' art, l' arquitectura o l' urbanisme.
- Adquirir un pensament crític propi sobre qüestions arquitectòniques recolzat en un major coneixement de l' antropologia filosòfica.
- Aprendre a articular i expressar coherentment les pròpies opinions o idees.
Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació
BÀSIQUES
BC02. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d' una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l' elaboració i defensa d' arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d' estudi.
BC03 Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
BC04 Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
BC05 Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d' aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d' autonomia.
TRANSVERSALS
TC01. Comprendre que és propi de l' esperit universitari afrontar de manera crítica i reflexiva l' estudi de la pròpia disciplina en la seva connexió amb la resta dels sabers.
TC02. Identificar les qüestions més rellevants de l' existència humana presents en les grans creacions religioses, humanístiques i científiques i adoptar una postura personal raonada enfront d' elles.
TC03. Descobrir i enjudiciar els pressupostos antropològics i les repercussions ètiques de la pròpia disciplina.
GENERALS
CG01. Comprendre la història i les teories de l' arquitectura i les arts, tecnologies i ciències humanes relacionades.
CG07. Comprendre les relacions entre les persones i els edificis, i entre els edificis i el seu entorn, i la necessitat de relacionar els edificis i els espais entre ells amb les necessitats i l' escala humanes.
ESPECÍFIQUES
SC42. Capacitat per a la crítica arquitectònica.
SC49. Coneixement adequat de la història general de l' arquitectura.
SC64. Analitzar i reflexionar sobre els components de la personalitat humana (biològic, afectiu, psíquic, espiritual) i la seva relació amb l'arquitectura.
SC66. Conèixer els elements configuradors de la societat actual que interactuen en el camp de l' arquitectura.
ACTIVITAT FORMATIVA | COMPETÈNCIES | CRÈDITS ECTS |
---|---|---|
Classe expositiva | 40 48 50 51 53 54 55 57 66 67 68 69 75 76 77 | 1,15 |
Classe pràctica | 40 48 50 51 53 54 55 57 66 67 68 69 75 76 77 | 1,34 |
Estudi individuals o en grup | 40 48 50 51 53 54 55 57 66 67 68 69 75 76 77 | 2,5 |
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
Continguts
INTROCUCCIÓ:
1. Què significa ser estudiant universitari? + Presentació del curs
PRIMERA PART: REVISIÓ HISTÒRICA L' herència clàssica
2. Zoon logon i zoon politikon
3. Imatge unitària del medievo.
4. El sorgiment de la modernitat
5. Fonaments en la crisi de la modernitat en l' arquitectura
6. La revolució científica: modernitat en filosofia
7. Societats de postguerra.
8. Liquiditat i inestabilitat: una imatge trencada de l'ésser humà
9. La postmodernitat té una sortida?
SEGONA PART: CLAUS CONTEMPORÀNIES
10. De l' antropologia a l' arquitectura
11. Animals metafísics: sensibilitat
12. El cap i el cor: racionalitat i emocions
13. La ciutat i el zoon politikon
14. Buscant la persona en l'art: de tornada a la transcendència
15. La intimitat i la persona
16. Sobre la llibertat i el lliure albir
17. La vida: un equilibri entre l'arquitectura i la natura
18. L' arquitectura com a servei als altres
19. D' Amicitia
20. La recerca de la felicitat
21. El problema del mal
Metodologia i activitats formatives
Modalitat totalment presencial a l'aula
ACTIVITAT FORMATIVA | COMPETÈNCIES | CRÈDITS ECTS |
---|---|---|
Classe expositiva | 40 48 50 51 53 54 55 57 66 67 68 69 75 76 77 | 1,15 |
Classe pràctica | 40 48 50 51 53 54 55 57 66 67 68 69 75 76 77 | 1,34 |
Estudi individuals o en grup | 40 48 50 51 53 54 55 57 66 67 68 69 75 76 77 | 2,5 |
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
25% exercici 1r
25% exercici 2n
10% participació en equips de treball
40% examen final