Directory

GIL DOMÈNECH, Maria Dolors

Ext. 4152
Department of Economy and Business Organization
Quality and Innovation for Service Excellence (QISE)

GIL DOMÈNECH, Maria Dolors

CV

Teacher profile

Professor Contractat Doctor

Economy and Business Organization, Faculty of Economic and Social Sciences. Universitat Internacional de Catalunya

Academic curriculum
  • Estudis Empresarials Universitat de Barcelona
  • Suficiència Investigadora en Economia Financera i Comptabilitat Universitat de Barcelona
  • Administració i Direcció d'Empreses (Premi Extraordinari) Universitat de Barcelona
  • Ciències Actuarials i Financeres (Premi Extraordinari i Primer Premi Nacional) Universitat de Barcelona

Publications

Articles
Book chapters
  • Gil-Doménech, Dolors; Berbegal-Mirabent, J.; Manresa, A., (13/02/2024), "Manteniendo la identidad B Corp en la compraventa de Teterum", SER EMPRESA B CORP EN ESPAÑA, pp. 49-60, McGraw Hill. ISBN: 978-84-486-4353-9.
  • Gil-Doménech, Dolors; De Juan, M.; Martorell, C., (2020), "Capítulo 9. Reto transversal: Enfermería Comunitaria y Marketing Digital", B-SMART. Connecting University & Business, pp. 119-140, Omnia Publisher SL (OmniaScience). ISBN: 978-84-122028-2-3.
  • Gil-Doménech, Dolors; Berbegal-Mirabent, Jasmina, (2020), "Valoraciones del proyecto", B-SMART. Connecting University & Business, pp. 141-162, Omnia Publisher SL (OmniaScience). ISBN: 978-84-122028-2-3.
  • Berbegal-Mirabent, Jasmina; Gil-Doménech, Dolors, (2020), "El proyecto B-SMART", B-SMART. Connecting University & Business, pp. 1-14, Omnia Publisher SL (OmniaScience). ISBN: 978-84-122028-2-3.
  • Gil-Doménech, Dolors; Berbegal-Mirabent, Jasmina; Pierrakis, Y., (2020), "Avaluació i finançament d’inversions d’impacte", Creació i gestió d’empreses socials. Teoria i casos pràctics resolts, pp. 219-253, PROFIT EDITORIAL. ISBN: 978-84-18464-14-0.
  • Gil-Doménech, Dolors; Berbegal-Mirabent, Jasmina; Merigó, J.M., (2020), "STEM Education: A bibliometric overview", Modelling and Simulation in Management Sciences. MS-18 2018. Advances in Intelligent Systems and Computing, pp. 193-205, Springer International Publishing. ISBN: 978-3-030-15412-7.
  • De la Torre, M.; Gil-Doménech, Dolors; Berbegal-Mirabent, Jasmina, (2019), "Technology transfer outputs versus publications: Which one wins the battle?", New Global Perspectives on Industrial Engineering and Management. Lecture Notes in Management and Industrial Engineering, pp. 335-342, Springer. ISBN: 978-3-319-93487-7.
  • Gil-Doménech, Dolors; Berbegal-Mirabent, Jasmina, (2018), "People, Planet and Profit: Training sustainable entrepreneurs at the university level", Handbook of engaged sustainability, pp. 969-990, Springer International Publishing. ISBN: 978-3-319-53121-2.
  • Berbegal-Mirabent, Jasmina; Gil-Doménech, Dolors; Alegre, Inés, (2018), "Why would you ever want to become an academic entrepreneur?", Inside the mind of the entrepreneur. Cognition, personality traits, intention and gender behavior, pp. 33-46, Springer. ISBN: 978-3-319-62454-9.
  • Mas-Machuca, M.; Bastida-Vialcanet, Ramon; Gil-Doménech, Dolors; Berbegal-Mirabent, Jasmina; Marimon, Frederic, (2017), "Marc teòric i formulació d’hipòtesis i proposicions", Com fer recerca - Treball Fi de Grau, Tesi de Màster, Tesi Doctoral i altres projectes de recerca, pp. 91-102, PROFIT EDITORIAL. ISBN: 978-84-16904-677-9.
  • Gil-Doménech, Dolors; Berbegal-Mirabent, Jasmina; Marimon, Frederic; Mas-Machuca, M.; Bastida-Vialcanet, Ramon, (2017), "Formulant la pregunta de recerca i la proposta de recerca", Com fer recerca - Treball Fi de Grau, Tesi de Màster, Tesi Doctoral i altres projectes de recerca, pp. 75-90, PROFIT EDITORIAL. ISBN: 978-84-16904-677-9.

Projects and research

  • Mesurar l’impacte positiu de les accions fetes per mitigar el canvi climàtic. Educació climàtica a la Universitat i des de la Universitat29/01/2024 - 29/01/2026
    IP: Albareda Tiana, S
    Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca AGAUR
  • Stay rural and successful in the digital era01/11/2021 - 01/11/2023
    IP: Tsvetkova, N.
    European Comission
  • SMART-QUAL: Structured indicators to manage HEI Quality System01/09/2020 - 31/12/2022
    IP: Alonso, M.
    Programa ERASMUS +
  • EDINSOST2-ODS: Integración de los objetivos para el desarrollo sostenible en la formación en sostenibilidad de las titulaciones universitarias españolas01/01/2019 - 31/12/2022
    IP: Sánchez-Carracedo, F.; Sagalàs, J.
    Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades
  • Educación e innovación social para la sostenibilidad. Formación en las Universidades Españolas de profesionales como agentes de cambio para afrontar los retos de la sociedad - EDINSOST01/09/2016 - 31/08/2019
    IP: Sagalàs, J.; Sánchez , F.
    MINISTERIO DE ECONOMIA Y COMPETITIVIDAD

Activities

  • Jornadas ASEPUMA Ponència "Adaptando la docencia de las matemáticas a los tiempos post COVID-19", 2023.
  • Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI) Presentació de comunicació "Un quadre d’indicadors per a universitats: SMART-QUAL", 2023.
  • Congreso organizado por la Asociación Científica de Economía y Dirección de la Empresa Ponència "Nuevos retos para la empresa: Ayudar a las personas a encontrar significado y calling en su trabajo", 2022.
  • Jornadas ASEPUMA Ponència "Dotar el aprendizaje de sentido como herramienta para motivar a los estudiantes: Una actividad de aprendizaje activo", 2021.
  • Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI) Ponència "Competencias emprendedoras, más allá de la creación de empresas", 2021.
  • Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació Ponència "B-SMART: Un proyecto de innovación docente", 2021.
  • International Conference on CSR, Sustainability, Ethics and Governance Ponència "CSR and work placement choice from the perspective of Generation Z", 2021.
  • Academy of Management Annual Meeting Presentació de comunicació "Unfolding the strategic choices behind technology transfer activities: A QCA approach", 2020.
  • International Conference on Higher Education Advances Ponència "Challenging students to develop work-based skills: A PBL experience", 2020.
  • Jornadas de la Asociación de Economía de la Educación Presentació de comunicació "Equipping students with work-based skills: Experiences from a teaching innovation project", 2019.