Màster en Comunicació i Marqueting de Moda. Branding, Esdeveniments i Sostenibilitat.

Tipus de programa
Màster de formació permanent
Durada
des del 01-10-2024 al 31-01-2025
Crèdits
60 ECTS
Preu
124,00€ / ECTS x 60 = 7.440,00€ (+ 494,00€ Drets d'inscripció). *Preus corresponents a l’any acadèmic 2024-2025.
Horari
De dilluns a dijous, de 16:00 a 20:00
Llengua
Castellà
  • Inici
  • Pla d'estudis i equip docent
  • Requisits d'admissió

Curs acadèmic 2023-2024

Raons per cursar el màster

  1. Coneixement global de la indústria de la moda
    Proposem una visió pràctica i integral de la indústria de la moda amb un enfocament cap a l'economia circular i la sostenibilitat, incidint en les variables de gestió de negoci.
  2. Comunicació multicanal
    Els estudiants treballaran les eines comunicatives i estratègies necessàries per a desenvolupar una comunicació d'èxit en el sector de la moda, tant en línia com offline.
  3. Professionals de prestigi en actiu
    Els professors són professionals de prestigi que treballen actualment en marques de moda líders en el mercat i molts d'ells es troben immersos en la transformació de la indústria cap a la sostenibilitat.
  4. Sostenibilitat i economia circular
    Oferim una formació transversal de la sostenibilitat en tota la cadena de subministrament de la indústria de la moda, des de la marca fins al consumidor, posant el focus en la transparency.
  5. Pràctiques en empreses del sector
    Contribuïm al desenvolupament de les capacitats de cada estudiant a partir d'un pla personalitzat que inclou les pràctiques i el Treball final de Màster.

Objectius

  1. Oferir un coneixement global sobre el mercat de la moda, les tendències i el posicionament de les empreses del sector en l’actualitat.
  2. Proporcionar coneixements pràctics sobre estratègia, canals i noves eines comunicatives del sector de la moda.
  3. Oferir una visió completa i transversal de la sostenibilitat en tota la cadena de subministrament de la moda i proveir la manera de desenvolupar un storytelling transparent en la gestió de la seva comunicació amb els stakeholders i el consumidor.
  4. Capacitar l’estudiant per a l’organització estratègica d’esdeveniments en el sector de la moda.
  5. Adquirir noves competències a través de les pràctiques del Màster i conèixer de primera mà el treball desenvolupat per professionals del sector.

FAQS

Pràctiques

El Màster ofereix la possibilitat de realitzar pràctiques en empreses com moda.esAnna CortinaAlura BeautyThe Castle i Gratacós, entre d’altres, i també la possibilitat de convalidar-les en cas de treballar actualment en una companyia de moda.

Visites a empresa

Possibilitat de conèixer la gestió d’institucions com Tous, Gratacós, Showroom Guix, Andrés Sardá, flagship stores de Massimo Dutti, entre altres, a través dels seus directors i responsables en visites especials als equipaments.

Classes magistrals

Classes magistrals amb professionals de màxim nivell en el sector de la moda.

TFM tutoritzat per un professional

Assessorament de professionals que treballen en el sector de la moda i lideren projectes innovadors i creatius en els Treballs Final de Màster de l’alumnat.

A qui es dirigeix. Perfil d’ingrés

  • Llicenciats/graduats en Publicitat, Relacions Públiques, Màrqueting, Periodisme, Disseny de Moda, etc. que desitgin enfocar-se a treballar en la comunicació de moda.
  • Professionals de la comunicació que ja estiguin treballant en agències o departaments de comunicació d’una companyia de moda i desitgin adquirir nous coneixements, habilitats i experiències.
  • Empresaris i/o emprenedors del sector de la moda que desitgin adquirir els coneixements en comunicació i sostenibilitat continguts en aquest màster.

Perfil de sortida

L’alumne adquirirà competències que li permetran treballar en:

  • Creació i gestió de marques de moda i bellesa.
  • Assessor de comunicació, relacions públiques, gestor de projectes, analista en empreses del sector de la moda.
  • Departament de màrqueting d’empreses de moda i bellesa.
  • Assessoria d’imatge en publicitat, cinema o mitjans audiovisuals.
  • Màrqueting i comunicació en empreses de luxe.
  • Organització i gestió d’esdeveniments de moda, luxe, bellesa, etc.
  • Revistes i publicacions de moda i bellesa.
  • Responsable de promoció en institucions del sector.

Pla d'estudis

Consulta el pla d'estudis aquí

Professors

Direcció Acadèmica del Màster

Dr. Pedro Sigaud-Sellos (psellos@uic.es)
Doctor en Comunicació i degà de la Facultat de Ciències de la Comunicació

Sra. Raquel Iriso (ririso@uic.es)
Directora d'Estudis de la Facultat de Ciències de la Comunicació


Direcció Tècnica del Màster

Sra. Victoria Dios (mastermoda@uic.es)
Graduada en Publicitat i Relacions Públiques Digitals, relacions públiques en Moda i directora de Talents. Fundadora de @thecastle.creations


Claustre de professors

Els ponents que participen com a docents del Màster són nombrosos, alguns d’aquests formen part del nostre claustre de professors:

Iria Pérez Gestal
Directora de modaes.es

Pilar Prior
Responsable de Sostenibilitat del grup Pepe Jeans

Cristina Smandia
Responsable de Planificació i Difusió a CaixaForum Barcelona

Alfons Puigarnau
Professor titular d’Estètica i Teoria de les Arts a UIC Barcelona School of Architecture

Laura Nuñez
Consultora de Màrqueting Estratègic especialitzada en Moda i Retail

David Allo
Director de Sostenibilitat a Texfor (Confederació de la Indústria Tèxtil)

Dolors Massot
Periodista freelance d’estil de vida i cultura. Autora d’Ágatha Ruiz de la Prada i coautora d’El gran libro del té. Doctora en Ciències de la Comunicació

Maria Pilar Buil
Professora contractada doctora a la Facultat de Ciències de la Comunicació de UIC Barcelona, especialitzada en Direcció de Comunicació, Comunicació Institucional i Corporativa

Sílvia Albareda
Directora de l’Oficina de Cooperació i Desenvolupament Sostenible de UIC Barcelona i professora agregada (AQU) a la Facultat de Ciències de l’Educació

Marta Salvat
Sòcia directora de 17comunicacion.com i doctora en Comunicació

Miquel Vidal
Coordinador d’Economia Circular a la Fundació Formació i Treball

Requisits d'admissió

Criteris d'admissió

L’accés al Màster està obert a titulats i graduats universitaris i diplomats de qualsevol disciplina. És necessari realitzar una entrevista personal. S’estudiaran totes les candidatures en què es compleixin els requisits establerts en les vies d’accés. La decisió sobre l’admissió es realitzarà en funció dels criteris següents:

  • Expedient acadèmic universitari
  • Currículum vitae (no cal experiència prèvia, però es valorarà)
  • Carta de motivació

Reserva i matrícula

Superat el procés d'admissió, s'ha de fer l'ingrés del 20% del total del preu del màster, en concepte de reserva de plaça, després de rebre la carta oficial d'admissió.

Un cop formalitzada la matrícula, s'ha d'abonar en un pagament únic el 80% restant.