Comunicació i Informació Cultural

Tipus de programa
Cursos d'especialització
Durada
des del 07-01-2025 al 31-03-2025
Crèdits
3 ECTS
Preu
172,00€ / ECTS x 3 = 516,00€. *Preus corresponents a l’any acadèmic 2024-2025.
Horari
Por determinar. Sesiones de dos horas dos días por semana.
Llengua
Castellà o anglès
  • Inici
  • Programa
  • Requisits d'admissió

Tots els sectors culturals han de tenir un bon recolzament en comunicació per assegurar-se l’èxit. I ja entrat al segle XXI, el camp de la comunicació s’està renovant. Han sorgit nous mitjans on cal ser presents, s’han diversificat molt els canals a través dels quals el públic s’informa de l’oferta cultural, el públic és molt més selectiu i més coneixedor del que vol i el que li agrada, i hi ha un gran camp per recórrer en la incentivació d’hàbits nous de consum cultural.

En aquest curs es planteja posar al descobert els reptes actuals de la comunicació cultural a través de casos que exemplifiquen com els diferents sectors culturals s’hi enfronten cada dia, en el present.

Objectius

  1. Entendre i conèixer la comunicació cultural en tots els seus aspectes
  2. Dotar als alumnes de coneixements amplis i de recursos que els permetin afrontar-se a la realitat de la comunicació cultural
  3. Conèixer les bases, la metodologia i l’aplicació de les tècniques de comunicació en els diferents sectors culturals
  4. Analitzar i debatre els casos pràctics de cadascun dels sectors

Direcció i coordinació

Direcció

Christoph Pasour

crpasour@uic.es

Llicenciat en Història de l’Art i Estudis Audiovisuals per la Universitat Lliure de Berlín (Alemanya) i la Universitat d’Edimburg (Regne Unit). Productor de televisió. És autor d’articles per a diaris i revistes sobre art de mitjans i cinematografia. Va ser director de projectes i conservador al Museu de Cinematografia a Potsdam, Alemanya; editor comissionat en el departament de cinema de la cadena de televisió cultural 3sat (Alemanya, Àustria i Suïssa). També ha participat en el desenvolupament de guions (ficció / no ficció) per a companyies de producció a Berlín i Hamburg. Ha estat productor/autor de documentals des del 2005 per a companyies de producció a Berlín, Hamburg i Barcelona per a emissores com ART, 3sat, ARD, ZDF, RAI, YLE, TV3. Actualment dirigeix el Màster Universitari en Gestió Cultural de UIC Barcelona.

Coordinació

Claudia Balboa Salas

cbalboa@uic.es

Graduada en Conservació i Restauració de Béns Culturals per la Universitat del País Basc i Màster universitari en Gestió Cultural per la UIC Barcelona. Ha treballat com a gestora cultural de l'Institut Cervantes de Pequín i participat en la conceptualització del Master Plan de Langyuan Station, per transformar aquesta àrea industrial de Pequín en una àrea dedicada al desenvolupament de les indústries culturals i creatives del país. Després de la seva experiència a la Xina, va tornar a Espanya l'octubre de 2018 com a directora del Centre de la Cultura del Rioja. Un equipament municipal lligat a una destinació enoturística va dissenyar el pla director i la programació cultural, social i formativa per reobrir-lo. El 2020, es va establir com a consultora cultural independent i va col·laborar juntament amb l'empresa Langyuan New Times Culture en la definició del pla de desenvolupament cultural de la ciutat xinesa de Wuzhen. També ha col·laborat amb l'estudi d'arquitectura Mono Office en la producció d'instal·lacions artístiques com “I Want to be the Future: The Anatomy of Technological Seduction” —desenvolupada juntament amb l'artista xinesa Cao Fei— per a la Whitechapel Gallery de Londres i l’Alserkal Avenue de Dubai. Actualment, coordina els estudis de postgrau en Gestió Cultural de UIC Barcelona.

Section

Pla d'estudis i assignatures 2024-2025

Assignatures del curs 1 Type Període ECTS
Comunicació i Informació Cultural Type: OB Període: Segon trimestre ECTS: 3
  • ECTS: European Credit Transfer System
  • Període: període del calendari
  • (a): assignatures impartides en anglès

Professors

Isabel Villanueva 

Graduada en Comunicació Audiovisual i en Publicitat i Relacions Públiques a la Universitat de Navarra. A més a més, té un Grau Superior de Música en l'Especialitat de Cant del Conservatori Superior de Música del Liceu de Barcelona. Recentment ha finalitzat la seva dissertació de doctorat: "Òpera, cinema i mitjans tecnològics". Actualment, treballa com a vicedegana de la Facultat de Ciències de la Comunicació a la Universitat Internacional de Catalunya (UIC Barcelona). Les seves àrees d'ensenyament estan relacionades amb el so, la música i el cinema, i els mitjans i la producció cinematogràfica. Com a professional ha treballat com a productora, guionista i supervisora musical en diferents canals de televisió com ara Telecinco i Antena3.

Iliana Ferrer 

Iliana Ferrer és professora associada del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la Universitat Autònoma de Barcelona, i gestora de projectes a l’agència Templeton. Comunicadora social i periodista especialitzada en direcció i producció de mitjans de la Universitat del Nord a Colòmbia i doctora en Comunicació Audiovisual per la UAB. Ha estat investigadora postdoctoral a la Universitat Pompeu Fabra i a la UAB, i investigadora visitant a Dubai, els Estats Units i Mèxic. També ha realitzat estudis de Producció Cinematogràfica, formació que ha complementat amb la seva experiència en el camp de la producció audiovisual, d’esdeveniments culturals i educatius, la docència i la recerca. Ha realitzat estudis en els camps de l’espectacularització de la informació, la verificació de fets, els mitjans digitals, el gènere i la implementació 
de robots socials.

Requisits d'admissió

Sol·licitud d’informació i admissió

Si estàs interessat/da a matricular-te en aquest curs de formació contínua de la 'UIC Barcelona, contacta amb la Secretaria de la Facultat d'Humanitats a través del següent correu electrònic: secretariahumanitats@uic.es