LACASA MAS, Iván

Dr.
Iván
LACASA
MAS
Facultat de Ciències de la Comunicació
Departament de Ciències de la Comunicació
Agregat
Extensió: 
4788
lacasa@uic.es
Fotografia del professor

Presentació

Ivan Lacasa-Mas (PhD, Universitat Autònoma de Barcelona) is an Associate Professor in the College of Communication, where he has been Dean (2009-2015) and Associate Dean (2008-2009, 2015-2016). His interests are centered on news media management and user engagement, on the impact of technology on journalism, politics and culture, and on communication research history. His most recent projects analyze the consumer-based brand equity of news media firms, how digitalization and new media affect Opera and its audiences, or the historical and intellectual background of the Agenda Setting theory.

Formació Acadèmica del Dr. LACASA MAS, Iván

  • Doctor per la Universitat Autònoma de Barcelona (Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació)
    Universitat Autònoma de Barcelona (2007)
  • Llicenciat en Filosofia i Ciències de la Educació (Secció Filosofia)
    Universitat de Barcelona

Publicacions del Dr. LACASA MAS, Iván

Articles

  • Victoria Mas, M; Lacasa-Mas, I, 2018, "Cómo medir el valor basado en el consumidor de las marcas periodísticas tradicionales en un contexto de consumo multiplataforma", Trípodos, 43, 99-118.
  • Kilgo, D.; Indiana Univ Bloomington, Bloomington, IN USA, Y.; Lacasa-Mas, I; Riedl, M., 2018, "Reddit's Veil of Anonymity: Predictors of engagement and participation in media environments with hostile reputations", SOCIAL MEDIA and SOCIETY, 4.
  • Victoria Mas, M; Lacasa-Mas, I; Marimon, Frederic, 2018, "Assessing the consumer-based brand equity of news media firms: a new validated scale", Journal of media business studies, 15, 214-235.
  • Justel, S.; Fernández, A.; Victoria Mas, M; Lacasa-Mas, I, 2018, "Twitter e información política en la prensa digital: la red social como fuente de declaraciones en la era Trump", El Profesional de la Informaci¿n, 27, 984-992.
  • Victoria Mas, M; Lacasa-Mas, I, 2018, "How to measure the consumer-based brand equity of traditional newspaper firms in a context of cross-platform consumption", TRIPODOS, 99-118.
  • Villanueva Benito, I; Lacasa-Mas, I; Radigales, J., 2018, "Los divos de la ópera en el cine: las retransmisiones "live in hd" transforman el star system lírico", Secuencias, 47, 57-74.
  • Wiedemann, T.; Meyen, M.; Lacasa-Mas, I, 2018, "100 years communication study in Europe: Karl Bücher’s impact on the discipline’s reflexive project", Studies in Communication and Media, 2018, 7-30.
  • Trigueros, J.; Lacasa-Mas, I, 2018, "Colloquy with Maxwell McCombs at the University of Texas at Austin: agenda setting, a limitless theory in a connected world", Church, Communication and Culture, 3, 53-74.

Capítols de llibre

  • Lacasa-Mas, I, 2017, "Die spanische Kommunikationswissenschaft auf dem Weg zu internationaler Anerkennung. Ein Abriss der Fachgeschichte", Kommunikationswissenschaft im internationalen Vergleich.Transnationale Perspektiven. Springer, 185-210.