Universitat Internacional de Catalunya

Pràctiques

Pràctiques
12
4015
1
Anual
PR
Llengua d'impartició principal: castellà

Altres llengües d'impartició: anglès

En cas què l'alumne estigui matriculat en la línia anglesa s'impartirà la docència d'aquesta assignatura en aquest idioma.

Professorat


Tutora acadèmica: mcrispi@uic.es

Coordinadora de pràctiques: cbalboa@uic.es

De dilluns a dijous de 15.00 h. a 16.30 h.

 

Protocol en cas d'accident durant les pràctiques

En cas d'accident, l'estudiant haurà de contactar telefònicament amb el Servei de Seguretat de UIC Barcelona (+34 932 541 800) per activar el protocol d'actuació.

Presentació

Les pràctiques constitueixen un element fonamental dels estudis conduents al títol de Màster Universitari en Gestió Cultural, ja que permeten que l’estudiant entri en contacte directe amb la realitat d’un determinat sector cultural, que es vinculi a la posada en marxa o al desenvolupament d’un projecte o bé al treball que es realitza des d’un departament d’una empresa o una institució cultural. Així mateix, les pràctiques faciliten que els alumnes apliquin els coneixements i les habilitats que van adquirint a les assignatures teòriques i, en conseqüència, complementin i enriqueixin la formació integral en gestió cultural.

Requisits previs

Els mateixos que per al Màster. 

Objectius

  • Conèixer el funcionament d’una entitat o empresa que ofereix serveis culturals.
  • Conèixer els processos que intervenen en l’execució i gestió d’un producte cultural.
  • Reflexionar sobre la experiència laboral.

Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació

Competència bàsica:
Posseir les habilitats d’aprenentatge que els permetin continuar estudiant d’una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.

Competència general:
Saber comunicar, dinamitzar i mitjançar entre els diferents agents que intervenen en un projecte, programa o servei cultural.

Competència transversal:
Dissenyar, dirigir, produir i avaluar projectes, programes, estratègies, polítiques o accions culturals en les quals estan implicats perfils variats de professionals, agents i institucions.

Competència específica:
Dur a terme el treball proposat en una empresa o institució, pública o privada, gestionant el temps de manera eficaç i eficient.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

L'estudiant:

  • Posseix les habilitats d’aprenentatge que li permeten continuar estudiant d’una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma. 
  • Sap comunicar, dinamitzar i mitjançar entre els diferents agents que intervenen en un projecte, programa o servei cultural. 
  • Dissenya, dirigeix, produeix i avalua projectes, programes, estratègies, polítiques o accions culturals en les quals estan implicats perfils variats de professionals, agents i institucions. 
  • Du a terme el treball proposat en una empresa o institució, pública o privada, gestionant el temps de manera eficaç i eficient.

Continguts

En tractar-se d’una assignatura de tipus pràctic, no hi ha continguts específics, sinó més aviat és l’aplicació pràctica de tot allò que els alumnes van aprenent al llarg del curs.

Dades a tenir en compte: 

La realització de pràctiques es pot dur a terme durant el període lectiu (en horari de matí) como després d’aquest i fins al mes de octubre de l'any en què acabi el Màster.

El desenvolupament de les pràctiques comporta diverses fases:

  1. Tutoria inicial. Tutoria individual de cada estudiant amb la coordinadora de pràctiques. Lliurament del formulari de sol·licitud de pràctiques i del CV actualitzat.
  2. Cerca de pràctiques. Contacte amb les entitats, empreses i institucions preferents de l'estudiant per conèixer-ne la disponibilitat. Entrevista personal i assignació de les pràctiques.
  3. Signatura del Conveni i/o Annex de pràctiques. Preparació de la documentació administrativa i trasllat del Conveni i/o Annex de pràctiques per a la signatura.
  4. Seguiment durant les pràctiques. Seguiment de les pràctiques per part de la coordinadora i la tutoria grupal amb la responsable acadèmica de l'assignatura.
  5. Avaluació de les pràctiques. Presentació per part de l'estudiant de la Memòria de pràctiques i recepció de l'Informe d'avaluació realitzat pel tutor de l'entitat, l'empresa o la institució d'acollida.

Durant tot el curs, la responsable de pràctiques realitzarà tutories de seguiment; així com tutories d’orientació als alumnes que ho sol·licitin.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula



Activitats formatives

  • Tutories: reunions convingudes d’un professor amb un o diversos estudiants per comprovar l’evolució de l’aprenentatge i orientar el treball en el marc de les assignatures que formen part del pla d’estudis.
  • Visites a institucions i empreses: sessió pràctica en què es visiten les instal·lacions d’una institució o empresa cultural i es manté una sessió amb el gestor cultural o el responsable d’un departament de l’entitat.
  • Assistència a les pràctiques: formació portada a terme en institucions i empreses culturals en què l’alumne evidenciarà l’obtenció de coneixements i habilitats adquirits en el mòdul teòric.

Metodologia docent

  • Tutories: reunions convingudes d’un professor amb un o diversos estudiants per comprovar l’evolució de l’aprenentatge i orientar el treball en el marc de les assignatures que formen part del pla d’estudis.
  • Assistència a les pràctiques: formació portada a terme en institucions i empreses culturals en què l’alumne evidenciarà l’obtenció de coneixements i habilitats adquirits en el mòdul teòric.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula



L'avaluació de l'assignatura de Pràctiques la realitzarà el tutor acadèmic d'acord amb el que estableix la guia docent, contemplant les fases següents:

  • Elaboració per l'estudiant d'una Memòria Final de Pràctiques que cal presentar a la coordinadora de pràctiques en el termini màxim de 10 dies naturals des de la finalització de la pràctica. La memòria serà avaluada per la tutora acadèmica i representarà el 30% de la qualificació final de lassignatura.
  • Elaboració pel tutor/a de l'entitat, empresa o institució col·laboradora de l'Informe d'Avaluació Final que el tutor/a haurà de remetre a la coordinadora de pràctiques en un termini màxim de 10 dies des de la finalització de les pràctiques. L'informe i la qualificació atorgada pel tutor/a de l'entitat, empresa o institució col·laboradora representarà el 70% de la qualificació final de l'assignatura.

S'han de tenir en compte, d'una banda, la qualitat del treball realitzat i la implicació en el projecte i, de l'altra, la memòria presentada, on han de constar una explicació razonada i una valoració crítica del treball realitzat.

Material didàctic