09/09/2022

124 estudiants internacionals participen en les Welcome Sessions de UIC Barcelona

Els dies 1, 2 i 3 de setembre han tingut lloc les sessions de benvinguda (Welcome Sessions) per als estudiants internacionals d’intercanvi, que estudiaran un semestre o un curs sencer a UIC Barcelona. Un total de 124 estudiants de 27 nacionalitats han participat en aquestes sessions de benvinguda.

El dia 1 es va celebrar una jornada de presentació institucional tant a Barcelona com a Sant Cugat, depenent de l’àrea d’estudis de l’alumnat, en què es van explicar qüestions acadèmiques o logístiques, per resoldre dubtes que puguin tenir durant la seva estada. El dia 2 es van fer els tallers “Catalan for Dummies” per aprendre la llengua catalana i un taller cultural. Per acabar, el dia 3 els estudiants van fer un recorregut en autobús i a peu per la ciutat, amb guies oficials, per conèixer tot el que necessiten saber sobre Barcelona. 

Una etapa il·lusionant i un gran aprenentatge per als estudiants 

Christine Verios és de Síria, però residia a Suècia, i aquest semestre fa un intercanvi en Administració i Direcció d’Empreses a UIC Barcelona, i explica que tenia moltes ganes de venir a Barcelona i de conèixer persones noves. “Crec que coneixent tantes persones, seré més oberta perquè tindré l’opció de descobrir diverses cultures, tradicions i maneres de veure el món”. 

Danna Galiano estudiarà Comunicació i és de Colòmbia, i va decidir venir a UIC Barcelona pel pla d’estudis del Grau. “Vaig estar mirant el pla d’estudis i les guies docents i em va cridar molt l’atenció l’especialització d’aquesta universitat en producció audiovisual, que és al que m’agradaria dedicar-me”. 

Per la seva banda, Andrés Caloca Jiménez, de Mèxic, estudiarà ADE i està molt il·lusionat amb aquesta nova etapa fora de casa i espera fer amics nous, practicar esport i també aprendre moltes coses. “En l’àmbit acadèmic, crec que l’estil de classes serà diferent perquè et pots involucrar més amb els professors, mentre que a Mèxic és més autodidacta. Espero que aquest sistema sigui molt beneficiós per al meu aprenentatge”. En la mateixa línia pensa Marthe van Rompaey, estudiant d’Arquitectura, de Bèlgica: “Crec que aquí les classes seran reduïdes i que és una universitat força personalitzada i considero que aquest és un sistema que funciona molt bé”, sentencia l’estudiant.