12/12/2022

El programa B-Excellent de UIC Barcelona proposa una solució a la venda estacional del gaspatxo Alvalle de PepsiCo

Els alumnes de la Facultat de Ciències Econòmiques i Socials de UIC Barcelona han treballat en el projecte sota la guia de la multinacional d’alimentació i begudes

Després de cinc setmanes de treball en equip i quatre sessions intenses de brífing, brainstorming i ludificació els alumnes de la Facultat de Ciències Econòmiques i Socials de UIC Barcelona van presentar, el 17 de novembre passat, els seus projectes davant els responsables de la marca Alvalle, a les instal·lacions de PepsiCo de Barcelona. En el marc del programa B-Excellent de la Facultat, liderat per la professora Cristina Treserres i en el qual participen els estudiants amb més bon expedient acadèmic, la multinacional va proposar als alumnes el repte de solucionar la venda estacional del gaspatxo Alvalle. El projecte guanyador, com a idea més creativa i que PepsiCo pretén posar en marxa, va ser el de l’equip Magallanes, format per Neus Fernández, Joan Gaudó, Miguel Gómez i Ariadna Bermudo.

b_excellent_2

Responsables de la marca PepsiCo van visitar UIC Barcelona per presentar als alumnes l’empresa, els productes i exposar-los el repte d’aquesta nova edició del B-Excellent: “El gaspatxo Alvalle és la joia de la corona perquè encarna tots els valors de PepsiCo, però és un producte molt estacionalitzat. El repte és enorme i us el donem a vosaltres perquè volem veure les coses des d’un altra perspectiva”, explicava Lucas Sala, director de Màrqueting de PepsiCo, en la primera sessió del B-Excellent del 20 d’octubre.

Els alumnes del grau en Administració i Direcció d’Empreses, organitzats en grups de diferents cursos, van poder treballar les seves propostes durant un mes amb l’objectiu de presentar un projecte final que desestacionalitzés la venda de gaspatxo. Les presentacions es van fer a les oficines de la multinacional, després d’una profitosa visita de totes les instal·lacions: “És un repte que tenim sobre la nostra taula des de 1999 i ens sembla increïble que en només un mes pugueu venir amb propostes tan creatives”, afirmava Marta Poyatos, directora de Comunicació Corporativa i Sostenibilitat de PepsiCo, en rebre els alumnes.

Per la seva banda, Mireia Caballeria, Purpose & Creative Excellence Director de PepisCo, destacava després de les presentacions dels estudiants la professionalitat i el talent que havien mostrat tots durant el procés: “La nostra felicitació més sincera per presentar d’una manera tan enfocada, com veritables professionals, valents, audaços i amb molta autoconfiança, totes aquestes propostes tan interessants, que segur que posarem en pràctica”, afirmava la directiva.

Finalment, la degana de la Facultat, Marta Mas, va agrair a PepsiCo la confiança i als alumnes l’esforç i la feina que han fet durant setmanes: “Gràcies a l’equip d’Alvalle per portar a les aules aquests reptes, l’oportunitat de treballar amb ells i sobretot d’obrir les ments a aquests alumnes. Des de la Facultat, amb aquests projectes, volem inspirar-vos, que sigueu més creatius i que treballeu aquestes habilitats que us reclamen les empreses”, explicava la degana davant els seus alumnes.

b_excellent_3