31/05/2021

Els equips de lideratge escolars han de millorar l’ús de la tecnologia per a l’ensenyament, així com potenciar la seva humanitat

Aquesta és la principal conclusió de l’estudi liderat per la Dra. Mireia Tintoré, professora de la Facultat de Ciències de l’Educació, en col·laboració amb investigadors de la Universitat Complutense de Madrid i la Universitat Nacional d’Educació a Distància.

Abans que es produís la crisi de la COVID-19, el grup de recerca format per la Dra. Mireia Tintoré, de la Facultat de Ciències de l’Educació de UIC Barcelona, i experts de la Universitat Complutense de Madrid i la UNED, treballaven en el projecte titulat “Programa de lideratge per a un desenvolupament integral del nen en contextos desfavorits-WCDL”. Els canvis provocats en la docència per la crisi sanitària van ser tants que els investigadors van decidir documentar i descriure com vuit equips de direcció d’escolesvulnerables es van enfrontar a la crisi de la COVID-19, i van centrar l’atenció en els primers mesos de confinament.

“L’inici de la pandèmia va tenir un gran impacte a les escoles, i va obligar-ne els directors a adaptar-se a la nova situació de manera immediata. Per això, considerem important dins de la nostra recerca descriure les accions realitzades pels equips directius de vuit escoles i comparar-les amb el procés en temps de crisi descrit fins al moment pels acadèmics”, explica la Dra. Tintoré, responsable del grup de treball Organització d’Institucions Educatives i Professionalització de la Facultat.

Sota el títol “Educational leadership in vulnerable contexts. Principals in the age of COVID-19”, l’article destaca entre les conclusions la necessitat de millorar l’ús de la tecnologia per a l’ensenyament, així com augmentar la humanitat dels equips directius. “D’aquesta manera, els directors, els docents i els futurs professors podran millorar les seves capacitats tècniques, personals i socioemocionals per estar a l’altura de les noves necessitats”, asseguren els investigadors.

El treball ha estat publicat recentment en la revista Academia Letters i presentat també en la trobada europea World Educational Leadership Symposium and Network.

Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)