31/01/2024

La Facultat de Ciències de l’Educació impulsa el compromís per deixar enrere la petjada de CO2

En el marc del projecte de recerca Empremta CO⁴ (eCO⁴), el 26 de gener passat va tenir lloc la primera trobada per tractar el concepte del compromís. Diferents centres educatius i joves activistes van tenir l’oportunitat d’explicar quina és la clau per posar-se en acció

Empremta CO⁴ és un projecte que busca promoure un model cooperatiu d’educació que impulsi l’ecologia integral i la justícia global que generi una empremta CO⁴ —consciència, coherència, compromís i constància— en el jovent, en els centres i entitats, i en la ciutadania sobre l’ecologia integral i la justícia global.

Enguany, s’ha iniciat la tercera fase del projecte —el compromís—, en què, a través d’una pràctica educativa transformadora, d’aprenentatge-servei (ApS), que inclou dinàmiques d’acció-reflexió compartides, els participants van configurant una xarxa de jovent compromès amb la justícia global i l’ecologia integral, tot involucrant els centres i entitats, l’entorn proper i les institucions que prenen decisions.

A UIC Barcelona, el projecte està liderat per Justícia i Pau, Nazaret Global Education i la mateixa universitat, a través del grup de recerca format per les professores de la Facultat de Ciències de l’Educació Mariona Graell, Maria Pujol, Mariana Fuentes i Sílvia Albareda.

En aquesta ocasió, hi havia cinc activistes de diferents entitats que van donar el seu testimoni davant de joves de diferents centres de secundària acompanyats dels seus professors: de l’Institut Ègara, el Col·legi Montserrat, el Col·legi Mare de Déu dels Àngels, l’Institut Bernat Metge, el Col·legi Sant Gabriel Sant Adrià i el Col·legi Sant Andreu.

Com diu la professora Mariona Graell, investigadora principal del projecte a UIC Barcelona, “eCO⁴ el que vol és dinamitzar els joves perquè siguin promotors del canvi”, tot fent camí per deixar enrere la petjada de CO2 i construir el futur des de l’Empremta CO⁴ (eCO⁴).

Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)