15/07/2021

La professora Carolina Serra, directora editorial de l’obra ‘Història de la publicitat de Catalunya’

La també professora de la Facultat de Ciències de la Comunicació de UIC Barcelona Cristina Martorell és l’autora d’un dels capítols del llibre

La professora de la Facultat de Ciències de la Comunicació Carolina Serra ha dirigit editorialment Història de la publicitat de Catalunya, una obra de referència sobre la història de la publicitat de Catalunya explicada pels millors professionals i especialistes en la matèria. Es tracta d’una publicació rigorosa i divulgativa, pensada per a tots els públics, que es divideix en dos volums curosament editats i que contenen centenars d’imatges i il·lustracions.

Carolina Serra, que també és autora d’un dels capítols, ha explicat que l’obra “neix amb la voluntat d’analitzar els gairebé cent cinquanta anys de publicitat del país i de posar en valor l’important paper que el territori català ha tingut en el desenvolupament de l’activitat”, i ha afegit que les més de 600 pàgines que conformen l’edició “permeten emmirallar la història de la publicitat de Catalunya amb la història de la publicitat europea i mundial, i evidencien que el patrimoni publicitari català és d’una riquesa incalculable”.

Àngel Casas, Núria Riquelme, Joaquín Lorente, Lluís Bassat o Raquel Pelta són alguns dels autors que han participat en el projecte, en el qual també hi ha col·laborat la professora de la Facultat Cristina Martorell amb un capítol.

Dos volums de luxe

El primer volum comença explicant els inicis de la professió, a mitjan segle XIX, un període en què la publicitat va anar prenent forma al voltant de l’expansió de la premsa escrita. També s’hi explica la relació entre el modernisme i el cartellisme publicitari, els inicis de l’associacionisme dins del sector, la primera publicitat a la ràdio o l’ús de propaganda durant la Guerra Civil.

El segon volum arrenca amb la gran revolució de la televisió i conté capítols que expliquen el boom creatiu dels anys seixanta, amb epicentre a Barcelona, així com el fort impacte dels Jocs Olímpics (pensats com una gran campanya de promoció de la ciutat i del país). Els darrers capítols expliquen la difusió d’internet i arriben fins a l’actualitat, amb l’emergència de les xarxes socials i els nous llenguatges publicitaris del segle XXI.

Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)