26/09/2025

L’OIANT premia la innovació docent amb intel·ligència artificial en la primera edició del Call for Innovation in AI-Enhanced Teaching

L’Observatori de la Intel·ligència Artificial i les Noves Tecnologies (OIANT) de UIC Barcelona va celebrar el 22 de setembre passat la primera edició del Call for Innovation in AI-Enhanced Teaching. L’acte, que va tenir lloc al Saló de Graus, s’emmarca dins de l’Extended Programme “Towards MONDIACULT 2025” de la UNESCO i té el patrocini de Chalhoub Group

Frederic Marimon, director de l’OIANT, i Joan Hernández, professor de la Facultat de Ciències de la Comunicació i membre de l’OIANT, van obrir l’acte destacant que aquest projecte busca reconèixer i donar suport a projectes innovadors que integrin la intel·ligència artificial en l’ensenyament, i promoguin una educació més accessible i adaptada a les necessitats del segle XXI.

El primer premi va ser per a la recerca de la Dra. Anna Akhmedova, de la Facultat d’Economia i Ciències Socials, per la seva proposta “AI teaching innovators incubator (AITII): empowering faculty-led AI innovations across disciplines”. A més a més, es van atorgar mencions a altres iniciatives destacades que aborden àrees com l’educació jurídica, la formació en suport vital bàsic, l’odontologia i l’anàlisi de dades farmacèutiques mitjançant IA.

  • “Enhancing Law Education Through AI-Driven Case Analysis and Interactive Learning Tools”. Dr. Marc Simon, Facultat de Dret.
  • “Millora de la resiliència comunitària: entrenament en suport vital bàsic mitjançant realitat mixta, intel·ligència artificial i escenaris avançats”. Dra. Elisabet García, Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, Departament d’Infermeria.
  • “Endocaser, the app for structured clinical data entry in endodontics: complete monitoring and evaluation of the treatments carried out for each student, automatic storage of structured data for scientific studies, legal protection of medical records and automation of treatments statistics”. Sr. Sergio Irazusta, Facultat d’Odontologia.
  • “Analysis of Open Data on Drug Billing Using AI-Based Data Analysis Tool”. Dra. Mireia Andrés, Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, Departament de Medicina.

Aquesta iniciativa reafirma el compromís de UIC Barcelona amb la formació en innovació tecnològica i en intel·ligència artificial de les noves generacions, i apropa el coneixement i les eines que tenen un impacte real a la societat.

Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)