22/06/2022

UIC Barcelona millora la classificació a nivell europeu, i per dimensions, a l’U-Multirank 2022

En aquesta novena edició, l’U-Multirank ha avaluat més de 2.200 universitats de 96 països, i ha analitzat 11.605 programes d’estudi en 30 àrees temàtiques. UIC Barcelona ha millorat el posicionament en les dimensions ensenyament i aprenentatge, recerca, transferència de coneixement i orientació internacional. També ha millorat el posicionament a escala europea.

Els indicadors d’aquest rànquing estan dividits en cinc dimensions: ensenyament i aprenentatge, recerca, transferència de coneixement, orientació internacional i contribució al desenvolupament regional, i cada indicador està classificat en un grup determinat de rendiment: A (molt bo), B (bo), C (mitjà), D (per sota de la mitjana), i E ( feble). Aquest rànquing multidimensional compara la qualitat de les institucions d’educació superior i no proporciona una única classificació, sinó que permet als usuaris identificar els aspectes més interessants per indicador.

En aquesta 9a edició, UIC Barcelona ha estat avaluada en l’àmbit institucional i ha millorat els posicionaments en les dimensions “Ensenyament i Aprenentatge”, “Recerca”,” Transferència de Coneixement i  “Orientació Internacional”. També ha millorat el posicionament  a nivell europeu, en què ha ocupat la posició 121 de 1.103 universitats europees, segons el nombre elevat d’indicadors de més rendiment, i a nivell nacional ha ocupat la posició 12 de 76 universitats espanyoles.

U-Multirank és un projecte promogut i finançat per la Unió Europea, la Fundació Bertelsmann i Banco Santander, i elaborat per un consorci liderat pel Prof. Dr. Frans van Vught de Vuhold BV, el Prof. Dr. Frank Ziegele, del Centre for Higher Education (CHE), i altres entitats que formen part del consorci, com el Center for Higher Education Policy Studies (CHEPS) i la Fundació CYD.

Els resultats es poden consultar aquí

L'Oficina de Dades Estadístiques i Rànquings de UIC Barcelona  té com a objectiu mesurar les accions de les diferents dimensions que componen la Universitat a través de la dada i l’evidència, que permeten visibilitzar-la tant a nivell nacional com internacional a través de l'impacte social que produeixen els rànquings i llistats.