Universitat Internacional de Catalunya
Workshop. Programes de Relacions Públiques II
Professorat
Presentació
Els esdeveniments corporatius són una estratègia d'RR.PP cada vegada més utilitzada per les entitats ja que permeten la relació personal amb els seus clients, proveïdors i col·legues establint llaços i experiències que perduren en el temps. En aquest *workshop s'aprendrà a dissenyar, organitzar i dur a terme diversos tipus d'esdeveniments i a solucionar els problemes més comuns que sorgeixen en el seu desenvolupament.
Requisits previs
Cap
Objectius
- Conèixer les particularitats dels esdeveniments com a eina de comunicació i màrqueting.
- Aprendre i aplicar les tècniques de l'organització d'esdeveniments
- Adquirir habilitats estratègiques per al disseny, la direcció i la planificació d'esdeveniments
- Desenvolupar els processos que intervenen en la planificació d'un esdeveniment
- Conèixer com captar recursos i finançament en l'organització d'esdeveniments
- Aprendre a planificar esdeveniments sostenibles i assegurances.
Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació
- 02 - Capacitat de planificar recursos humans
- 03 - Capacitat de planificar recursos propis (personals, materials, temporals )
- 07 - Capacitat per treballar en equip
- 08 - Capacitat per organitzar temps i espai
- 15 - Capacitat de síntesi
- 17 - Capacitat per afrontar dificultats i resoldre problemes
- 18 - Capacitat per treballar sota pressió
- 19 - Capacitat ade memorització
- 20 - Capacitat de concreció
- 22 - Capacitat per generar debat i reflexió
- 26 - Capacitat per coordinar i/o coordinar-se a/amb un equip
- 82 - Capacitat per definir i gestionar els pressupostos de comunicació
- 83 - Capacitat i habilitat per donar forma creativa al missatge
- 89 - Capacitat de crear sinergies en els equips de treball
- 93 - Saber gestionar el temps
Continguts
Repàs de conceptes bàsics
- Organització, disseny i *planificaciónde esdeveniments
- Difusió d'un esdeveniment
- Recursos necessaris per a l'organització d'un esdeveniment
- Serveis necessaris en els esdeveniments
- Esdeveniments sostenibles
- Seguretat
- Protocol
- Pressupost
- Avaluació de resultats
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
-Exercicis de classe: 30% (HAN D'ESTAR APROVATS)
-Examen final: 40% (HA D'ESTAR APROVAT)
-Treball final: 20% (HA D'ESTAR APROVAT)
-Participació en classe: 10%
Bibliografia i recursos
Comunicar persuasivamente mediante el binomio RRPP-RS en la organización de eventos sostenibles. Una orientación innovadora hacia la Agenda 2030 para el Desarrollo Sostenible en la etapa de pospandemia, donde Barcelona es referencia mundial
Visual Review: International Visual Culture Review / Revista Internacional de Cultura Visual, ISSN-e 2695-9631, Vol. 14, Nº. 1, 2023 (Ejemplar dedicado a: Monograph: "Discourse control. Trends, topics, causes and effects"),
Manual de los cinco sentidos: guía para crear eventos sensoriales
Flávia Gomes-Franco e Silva. 2019, Redmarka. Revista de Marketing Aplicado
Actos y eventos sostenibles en las organizaciones más responsables de España. El seguimiento de los criterios de la ISO 20121 en los eventos de las empresas líderes en el ranking MERCO
Human Review, 2022
Estudio de Mercado 2023 High Touch.
Grupo Evento Plus
Innovar en los eventos: Experiencias mediadas con realidad virtual y video en 360
Bernad Conde, M. S. (2020) Sphera Publica, 1(20), pp. 141–159. Disponible en: https://sphera.ucam.edu/index.php/sphera-01/article/view/388