Universitat Internacional de Catalunya
Treball Fi de Postgrau
Altres llengües d'impartició: català, anglès
Professorat
Responsable
Lda. Araceli MARTÍNEZ - aracelimm@uic.es
Horario de atención
cita previa vía mail aracelimm@uic.es
Profesor responsable: Araceli Martínez Miravé
Presentació
Explicat a "Introducció al radiodiagnòstic"
Requisits previs
Explicat a "Introducció al radiodiagnòstic"
Continguts
Bloque III: Trabajo Final
1. Protocolo de Investigación
2. Trabajo de Fin de Postgrado
Metodologia i activitats formatives
Modalitat semipresencial (blended)
En el TREBALL DE FINAL DE POSTGRAU (TFP) els alumnes posaran en pràctica els coneixements adquirits en el transcurs del programa de formació, respecte a la recerca clínica i de materials. El porfessor-tutor serà un responsable de l'àrea en qüestió, que farà el seguiment d'aquest treball. Aquest treball podrà tenir un perfil clínic o investigador i haurà de seguir detalladament, durant l'execució del mateix, el protocol que es dissenyi i autoritzi durant el primer semestre de l'activitat del màster, on s'haurà marcat una hipòtesi de treball i uns objectius concrets. Una vegada aconseguits els resultats de l'estudi, l'alumne haurà de confeccionar una memòria escrita del seu treball clínic o de recerca seguint els criteris de rigurositat científica apresos durant el programa de formació del postgrau.
El TFP de perfil clínic tindrà com a objectiu la revisió d'una patologia, impresió diagnóstica o tècnica terapèutica concreta sobre imatges de pacients, on l'alumne hagi participat de forma directa en la presa de decisions per l'obtenció de les imatges o hagi realitzat ell mateix els análisis de les mismes. La revisió bibliogràfica, el coneixement dels principis teòrics de les patologies i el nivell de l'interpretació hauran de ser tinguts en compte per poder optar a aquest tipus de TFP.
El TFP de perfil investigador tindrà caràcter de recerca sobre temes, tecniques o materials relacionats amb l'àmbit de la radiologia oral i maxil·lofacial. Basant-se en estudis anteriors (interns o externs al postgrau) i seguint els criteris del mètode científic es podran dissenyar treballs de recerca que permetin aportar més informació a la profesió.
Haver tingut acceptat el protocol de recerca.
Objectius Competències- O1: Obtenir l’habilitat d’aplicar el mètode científic, i aplicar els coneixements adquirits en la resolució de problemes en un àmbit científic. Aprendre a desenvolupar projectes de recerca dins del camp de la radiologia oral i maxil·lofacial i l'aplicació a l’odontologia.
- O2- Tenir autonomia en el desenvolupament i l’aplicació de les noves tecnologies en radiologia oral i maxil·lofacial i en la recerca de nova informació científica, i adquirir l’habilitat d’avaluar i fer els projectes de recerca i desenvolupament que ofereix la indústria de manera ètica, i gestionar els recursos econòmics i humans, així com conèixer les bases estratègiques per a la transferència de nous coneixements a la indústria.
- O3 - Actualitzar els coneixements de en radiologia oral i maxil·lofacial per poder aplicar-los.
- O4 - Ser capaç de buscar, organitzar i analitzar, amb esperit crític, utilitzant fonts d’informació biomèdica, la literatura científica sobre temes relacionats amb la radiologia oral i maxil·lofaciali i l’odontologia, per poder seguir el seu procés de formació continuada de forma autodirigida i autònoma.
- O5 - Saber aplicar els fonaments epistemològics, eticodeontològics, legislatius i humanitaris en l’exercici de la recerca i la divulgació de les dades científiques en l’àmbit de l’odontologia en radiologia oral i maxil·lofacial.
- O6 - Saber aplicar els protocols establerts en la Universitat Internacional de Catalunya amb relació al diagnòstic i les exploracions complementàries, així com la planificació d’aquestes .Tenint en compte que les imatges obtenides presenten patologies amb perfils avançats o multidisciplinaris.
- Dissenya un protocol de recerca basat en el mètode científic
- Aprèn a iniciar-se en la recerca clínica o de laboratori, a desenvolupar un projecte de recerca aplicant noves tècniques apreses i gestionant el temps i els recursos.
- Redacta adequadament la introducció, justificació, objectius, hipòtesis, estat de la qüestió, materials i mètodes, resultats, discussió i conclusions del seu treball de finalització de postgrau.
- Defensa davant un tribunal competent en Odontologia el “Treball de finalització de Postgrau” realitzat.