Universitat Internacional de Catalunya

Tècniques de Narrativa Audiovisual

Tècniques de Narrativa Audiovisual
4
9271
3
Segon semestre
OB
Tècniques de creació audiovisual
Tècniques de narrativa Audiovisual
Llengua d'impartició principal: castellà

Professorat


cmorata@uic.es

Presentació

Aquesta assignatura té com objectiu general, aprofundir en l’aspecte narratiu de la publicitat. Fins fa poc la narrativa publicitària es centrava en un discurs de marca i/o de producte. Amb l’atomització dels mitjans i la digitalització, les marques necessiten quelcom nou per ser rellevants; l’storytelling. Ara les marques ens narren històries. Històries que van molt més enllà dels seus productes i que els acosten als seus clients i usuaris. Desenvolupar la capacitat de crear aquestes històries que generin vendes, resulta vital per ser competent en el món professional.

Requisits previs

No hi ha requisits previs. Sí que es recomana que els alumnes tinguin un mínim coneixement de la tècnica audiovisual.

Objectius

Els objectius de l’assignatura són; primer, que l’alumne tingui la capacitat de crear una història al voltant d’una marca o d’un producte que sigui d’interés per al seu target.

Segon, que adquireixi els coneixements i la capacitat per convertir aquesta historia en un format publicitari.

I tercer, que sigui capaç de fer-ho de forma diferent i creativa alhora que coherent amb la marca.

Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 16 - Capacitat per detectar fets noticiables
  • 43 - Capacitat per entendre i aplicar els diferents gèneres i formats televisius
  • 45 - Capacitat per entendre i aplicar les diferents tipologies de guions de programes
  • 48 - Capacitat per entendre i aplicar les possibilitats expressives de les noves tecnologies
  • 49 - Capacitat per entendre i aplicar de forma innovadora els diferents gèneres
  • 54 - Capacitat de concepció i crítica de continguts originals i viables
  • 55 - Capacitat de concepció i crítica d'un discurs informatiu
  • 60 - Coneixement i domini de les tècniques de transmissió de continuïtat en la narració
  • 61 - Coneixement i domini dels elements narratius que componen una obra cinematogràfica
  • 83 - Capacitat i habilitat per donar forma creativa al missatge
  • 87 - Capacitat i habilitat per utilitzar les tecnologies i tècniques comunicatives

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

1. Coneixement de les claus que defineixen una narració per a publicitat.

2. Coneixement de l'evolució de la narració en la publicitat.

3. Coneixement dels principis bàsics de la narrativa audiovisual.

4. Capacitat per detectar, analitzar i construir narracions.

5. Desenvolupar un bon nivell d'habilitats per fer presentacions en públic.

Continguts

La narrativa audiovisual i la seva relació amb la publicitat. Conceptes bàsics d’aquesta relació: narració, persuassió, discurs, lógica i verosimilitut.

Evolució del relat persuasiu. Breu retrospectiva de la narració en publicitat. De la Brand Image a l’storytelling. La marca com a història.

Elements de la història i elements del discurs: els elements narratius, dramàtics, persuasius i informatius del relat publicitari. Estructures publicitàries. L’Storytelling.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula



ACTIVITAT FORMATIVA CRÈDITS ECTS
Classe magistral. En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. 1.4
Workshop. Tallers avançats, intensius, de major durada, dirigits per professors i/o professionals estrangers, en els quals l'idioma utilitzat és l'anglès. Culminen en un producte professional o semiprofessional produït també en llengua anglesa. 0.8
Coaching. Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats. 0.8
Seminari. aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat –en alguns casos, socialment debatudes–, mitjançant treball actiu en grups reduïts. 1.4
Meeting points: s'organitzaran punts de trobada entre personalitats del món professional, científic, àmbit internacional, etc. i els alumnes. Se'ls donarà forma de conferència, sessió de treball, tertúlia, entrevista, etc. 0.6
Taller. espai de treball eminentment pràctic, en el qual s'adquireixen competències (comportaments observables i habituals que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'una funció o tasca) pertanyents a matèries pràctiques o també teòriques (capacitats intel·lectuals, lògiques, crítiques, d'aprenentatge intel·lectual, estudi, citació, etc.). 1

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula



Els alumnes hauràn de presentar-se a totes les parts de l’assignatura per aprovar-la.

Avaluació continuada de les diferents activitats d’aprenentatge (20%).

S’evaluaràn les següents competències: capacitat de concepció i crítica d’un discurs publicitari. Participació en les activitats de la classe i el lliurament  puntual, i aprovar els exercicis requerits.

 

Treball final per grups (40%).

Es valoraran les següents competències:
capacitat i habilitat per donar forma creativa el missatge. Capacitat i habilitat per utilitzar les tecnologies i tècniques comunicatives.
Coneixement i domini de les tècniques de transmissió de continuïtat en la narració. Capacitat reflexiva, analítica, autocrítica i de treball en grup.

 

Prova final Semestre (40%).

 Avaluació final dels temes i conceptes teòrics de l’assignatura.

Bibliografia i recursos

MORENO, I. "Narrativa Audiovisual publicitaria". Paidós, 2003.

BASSAT, L. "El libro rojo de la publicidad". Debolsillo. 2010.

MICHALKO, M. "Thinkertoys". Ten Speed Press. 2010.

VINEYARD, J. “Setting up your shots”. MWP. 2nd edition. 2000.

SNYDER, Blake. “Save the cat!”. Michael Wiese Productions. 2005.

GALLO, Carmine. "Las presentaciones: secretos de Steve Jobs" McGraw-Hill. 2011.

DALI, Salvador. "Diario de un genio". Fabula Tusquets Editores. 7ª Edición. 2008.

Youtube: www.youtube.com/advertise/

Bassat: www.youtube.com/watch?v=7xvGGMAefYc

Vídeo shooting tips: www.youtube.com/eisatv

APCP: www.apcp.es/index.cfm

Cannes Lions: www.canneslions.com/