Màster en Comunicació, Gestió de Marca i Sostenibilitat en la Indústria de la Moda

Tipus de programa
Màsters propis
Durada
17/09/2020 - 18/06/2021
Crèdits
60 ECTS
Preu
120,00€ / ECTS x 60 = 7.200,00€ (+ 480,00€ Drets d'Admissió). *Preus corresponents a l’any acadèmic 2021-2022.
Horari
Divendres de 16.00 a 21.00 h i dissabtes de 9.00 a 14.00 h
Idioma
Castellà
  • Inici
  • Presentació
  • Pla d'estudis
  • Prerequisits i admissió
  • Beques i finançament

Raons per cursar el màster

  1. Coneixement global de la indústria de la moda
    Es proposa oferir una visió integral de la indústria de la moda i les eines comunicatives necessàries per a qualsevol professional que treballi actualment en el sector o hi vulgui treballar en els propers anys. A través d’experts en les diferents assignatures, els alumnes analitzaran les estratègies i eines necessàries per desenvolupar una comunicació d’èxit (en línia i fora de línia), aprofundint en les variables de la gestió i amb un enfocament cap a l’economia circular i la sostenibilitat.
  2. Claustre format per professionals de prestigi en actiu
    La majoria dels professors treballen actualment en marques de moda líders en el mercat i una gran part es troba immers en la transformació de la indústria cap a la sostenibilitat.
  3. Sostenibilitat
    El màster ofereix una formació transversal de la sostenibilitat en tota la cadena de subministrament de la indústria de la moda, des de la marca fins al consumidor, que suposa l’única manera de desenvolupar la transparència.
  4. Tracte personalitzat
    El nombre reduït d'alumnes permet conèixer millor les capacitats de cada participant per contribuir al seu desenvolupament, també a través de les Pràctiques i el Treball Final de Màster.

Presentació

Màster en Comunicació, Gestió de Marca i Sostenibilitat en la Indústria de la Moda

 

La indústria de la moda s’enfronta en el segle XXI a una transformació sense precedents. Els nous sistemes productius, la innovació en eines tecnològiques, els canvis socials i culturals, així com la consciència mediambiental, estan empenyent les marques a redefinir-ne la identitat i el propòsit. Com plantegen els models de negoci? Què esperen els nous consumidors de la seva relació amb les marques? La indústria de la moda és transparent en la seva manera de treballar?

La moda s’ha convertit en la segona indústria més contaminant del planeta, un fet que pesa sobre el sistema productiu que té i l’obliga a afrontar nous reptes i estratègies.

En aquest nou escenari la comunicació resulta, més que mai, una companya de viatge imprescindible: el producte, les etiquetes, l’embalatge, les botigues (off i en línia)… tot és comunicació. Les marques han d’esforçar-se cada vegada més a fer un exercici de transparència i connexió emocional amb els seus públics, generant missatges que aprofitin tots els canals disponibles per conversar-hi i oferir-los nous valors, serveis i experiències. Un comunicador d’avui necessita dominar estratègies i tàctiques comunicatives per construir un storytelling adequat que permeti les marques, stakeholders i consumidors trobar-se i dialogar entorn d’uns propòsits i valors comuns.

Objectius

  1. Oferir un coneixement global sobre el mercat de la moda, les tendències i el posicionament de les empreses en l’actualitat.
  2. Proporcionar coneixements pràctics i experiències sobre estratègia, canals i noves eines (off i en línia) a responsables de publicitat, màrqueting i comunicació (gabinets de comunicació de marques i/o agències), o periodistes del sector.
  3. Oferir una visió completa i transversal de la sostenibilitat en tota la cadena de subministrament de la moda i la manera de desenvolupar la transparency: des de la marca fins al consumidor.
  4. Capacitar l’alumnat per a l’organització estratègica d’esdeveniments en el sector de la moda.
  5. Adquirir experiències pràctiques coneixent de primera mà la feina que desenvolupen els professionals del sector, així com visitar empreses o marques.

Dirigit a:

  • Llicenciats/graduats en Publicitat, Relacions Públiques, Màrqueting, Periodisme, Disseny de Moda, etc. que desitgen enfocar-se a treballar en la comunicació de moda.
  • Professionals de la comunicació que ja estiguin treballant en agències o departaments de comunicació d’una companyia de moda i desitgin adquirir nous coneixements, habilitats i experiències.
  • Empresaris i/o emprenedors del sector de la moda que desitgin adquirir els coneixements en comunicació i sostenibilitat continguts en aquest màster.

Metodologia

  • Classes magistrals, que permetran adquirir coneixements i aprofundir en les diferents matèries.
  • Tallers, que contribuiran al fet que els alumnes posin en pràctica el que s’ha estudiat, compartint experiències amb professionals del sector.
  • Casos d’èxit d’empreses de moda, que exposaran el seu model de management i comunicació.
  • Visites a empreses que gestionen satisfactòriament la seva comunicació i/o aposten per la sostenibilitat en els seus models de negoci.
  • Treballs finals dirigits per professionals del sector i experts acadèmics.
  • Pràctiques en empreses, convalidables en cas de treballar actualment en una companyia de moda.

Pla d'estudis i assignatures 2021-2022

Assignatures del curs 1 Tipus Període ECTS
Mòdul 1: Estètica, Art i Sostenibilitat Tipus: OB Període: Primer semestre ECTS: 4
Mòdul 2: la Indústria de la Moda Tipus: OB Període: Primer semestre ECTS: 4
Mòdul 3: Estratègia de Comunicació i Social Media Plan Tipus: OB Període: Primer semestre ECTS: 4
Mòdul 4: L’Esdeveniment de Moda Tipus: OB Període: Primer semestre ECTS: 3
Mòdul 5: Relacions amb els Mitjans i Gestió de Crisi Tipus: OB Període: Primer semestre ECTS: 3
Mòdul 10: Product Management & Fashion Producer Tipus: OB Període: Segon semestre ECTS: 3
Mòdul 6: el Negoci de la Moda Tipus: OB Període: Segon semestre ECTS: 4
Mòdul 7: Enfocament Stakeholders i Impacte en la Moda Tipus: OB Període: Segon semestre ECTS: 3
Mòdul 8: Estrategia de Marca i Posicionament del Producte Tipus: OB Període: Segon semestre ECTS: 4
Mòdul 9: Màrqueting Digital, Estrategies e Innovació Tipus: OB Període: Segon semestre ECTS: 4
Mòdul 11: Treball Final de Màster Tipus: TF Període: Anual ECTS: 12
Mòdul 12: Pràctiques en Empresa Tipus: PR Període: Anual ECTS: 12
  • ECTS: European Credit Transfer System
  • Període: període del calendari
  • (a): assignatures impartides en anglès

Professors

Direcció del Màster

Elisa Regadera (eregadera@uic.es)
Doctora en Comunicació, professora de Comunicació i Moda i vicedegana de la Facultat de Ciències de la Comunicació de UIC Barcelona

Coordinació del Màster

Victoria Dios (mastermoda@uic.es)
Graduada en Publicitat i Relacions Públiques Digitals, relacions públiques en Moda i directora de Talents. Fundadora de @thecastle.creations

Claustre de professors

Els ponents que participen com a docents del Màster són nombrosos, alguns d’aquests formen part del nostre claustre de professors:

Pilar Riaño
Directora de modaes.es

Pilar Prior
Responsable de Sostenibilitat del grup Pepe Jeans

Cristina Smandia
Responsable de Planificació i Difusió a CaixaForum Barcelona

Alfons Puigarnau
Professor titular d’Estètica i Teoria de les Arts a UIC Barcelona School of Architecture

Laura Nuñez
Consultora de Màrqueting Estratègic especialitzada en Moda i Retail

David Allo
Director de Sostenibilitat a Texfor (Confederació de la Indústria Tèxtil)

Dolors Massot
Periodista freelance d’estil de vida i cultura. Autora d’Ágatha Ruiz de la Prada i coautora d’El gran libro del té. Doctora en Ciències de la Comunicació

Maria Pilar Buil
Professora contractada doctora a la Facultat de Ciències de la Comunicació de UIC Barcelona, especialitzada en Direcció de Comunicació, Comunicació Institucional i Corporativa

Sílvia Albareda
Directora de l’Oficina de Cooperació i Desenvolupament Sostenible de UIC Barcelona i professora agregada (AQU) a la Facultat de Ciències de l’Educació

Marta Salvat
Sòcia directora de 17comunicacion.com i doctora en Comunicació

Miquel Vidal
Coordinador d’Economia Circular a la Fundació Formació i Treball

Prerequisits i admissió

Criteris d'admissió

L’accés al Màster està obert a titulats i graduats universitaris i diplomats de qualsevol disciplina. És necessari realitzar una entrevista personal. S’estudiaran totes les candidatures en què es compleixin els requisits establerts en les vies d’accés. La decisió sobre l’admissió es realitzarà en funció dels criteris següents:

  • Expedient acadèmic universitari
  • Currículum vitae (no cal experiència prèvia, però es valorarà)
  • Carta de motivació

Reserva i matrícula

Superat el procés d'admissió, s'ha de fer l'ingrés del 20% del total del preu del màster, en concepte de reserva de plaça, després de rebre la carta oficial d'admissió.

Un cop formalitzada la matrícula, s'ha d'abonar en un pagament únic el 80% restant.

Beques i finançament