22/10/2020

Carmen Carrillo analitza les bones pràctiques en la docència en línia en el context de la formació del professorat

La professora de la Facultat de Ciències de l’Educació ha liderat un estudi centrat a oferir als docents dades basades en evidències que els permetin adaptar-se al format de docència en línia amb més eficàcia

L’estudi, titulat “COVID-19 and teacher education: a literature review of online teaching and learning practices”, proporciona un marc de referència sobre pràctiques docents en format en línia susceptibles de causar un impacte en el procés d’ensenyament-aprenentatge en el context de la formació de professorat. La revista European Journal of Teacher Education, de primer quartil, ho ha publicat recentment en una edició especial Covid-19.
 
“La pandèmia que vivim actualment ha obligat molts professors a passar de la docència presencial a la virtual en molt poc temps. Per això, creiem que és necessari anar més enllà d’una docència en línia d’“emergència”, que és la que predomina encara en moltes institucions, i proporcionar dades basades en l’evidència que permetin al professorat saber quines pràctiques docents són susceptibles de produir un impacte i, en conseqüència, permetre’ls planificar i desenvolupar la seva docència de forma més eficaç”, explica Carmen Carrillo.
 
En l’anàlisi realitzada, la professora afirma que “cal aportar un enfocament pedagògic que es basi en els components socials i col·laboratius de l’aprenentatge com a punt de partida, i dotar els docents amb un conjunt de competències professionals, amb l’àmbit socioafectiu ocupant un lloc primordial”.
 
L’estudi ha tingut la participació de la Dra. Maria Assunçao Flores, investigadora en l’àmbit de l’educació-formació del professorat a escala internacional de l’Institut d’Educació de la Universitat de Minho (Portugal) i expresidenta del Consell de Directors de l’Associació Internacional ICET (International Council on Education for Teaching).