22/02/2018

El rebranding de Fujifilm, Espinaler i el Tibidabo, protagonista del III Simposi de Publicitat

Alumnes i professors descobreixen com s’han adaptat marques centenàries a les necessitats i desitjos del mercat i dels seus clients.

Com s’adapta una icona de la fotografia analògica a l’era digital? I, una marca de vermuts que ha acompanyat generacions, o un parc d’atraccions amb més de 100 anys d’història?

El reposicionament d’una marca o rebranding, per la terminologia en anglès, ha estat la clau de l’èxit en els casos de Fujifilm, Espinaler i el Parc d’Atraccions del Tibidabo. Tres històries d’adaptació de marca al mercat, els nous gustos i les necessitats per tal de conservar la seva essència: oferir la millor qualitat en el seu sector. Tres casos que es van abordar el 15 de febrer passat en el III Simposi de Publicitat: Brand Reloading.

A l’acte, organitzat per la Facultat de Ciències de la Comunicació, hi van assistir quatre convidats que representaven cadascuna de les marques. 

El primer ponent que va obrir el Simposi va ser el director de producte de Fujifilm, Daniel Pérez. Després de fer un repàs a la història de la companyia nipona, va explicar als alumnes com el rodet es va adaptar al món digital. Pérez va reconèixer que “la diversificació de productes i la innovació tecnològica han estat clau per no caure en la crisi” i com la multinacional ha tractat d’escoltar el client buscant la innovació conjunta. “Per a Fujifilm, la transformació i la revolució han suposat una segona fundació de la companyia”, va explicar.

El fundador i consultor de Verdelimón, Àlex Torrens, va ser el segon ponent, encarregat de portar fins a l’Aula Magna el cas dels vermuts Espinaler. Des de la companyia van treballar en el restyling de tot un clàssic. “L’Espinaler va passar de ser una marca en fase de maduració a ser una marca amb una bona consolidació”, va assegurar. A més, Torrens va assenyalar la importància de crear una bíblia de la marca i va compartir amb alumnes i professors l’evolució i modernització de la mítica espina del logotip.

Per acabar, la cap de Màrqueting, Comercial i Atenció al Client del Tibidabo, Noemí Bellmonte, i la cap de Recursos Humans, Qualitat i Medi Ambient, Vicky Álvarez, van tancar el Simposi i van compartir la seva experiència laboral. 

Així, Bellmonte va explicar la importància de connectar les visites al parc amb l’atractiu de la ciutat, de potenciar la seva història centenària, ser un referent de diversió tant per als més petits com per als més grans i promocionar les novetats tecnològiques. 

Va compartir una de les campanyes centrada en la mítica roda gegant, icona del skyline de la ciutat. Així mateix, va analitzar l’evolució de les últimes campanyes de promoció del parc, tot explicant que els protagonistes van ser els mateixos clients arran de les seves fotografies penjades a les xarxes socials. “El 2016 va ser una campanya feta pels nostres clients”, va afirmar. 

En definitiva, tres marques que s’han adaptat a les necessitats dels clients i els nous corrents sense perdre la seva essència. Una evolució empresarial i de marca que més tard es va comentar al vermut que es va oferir, gentilesa d’Espinaler.