Màster Universitari en Gestió Cultural (English Programme)

Tipus de programa
Màsters oficials
Durada
3 trimestres
Crèdits
60 ECTS
Preu
132,00€ / ECTS x 60 = 7.920,00€ (+ 480,00€ Drets d'inscripció). *Preus corresponents a l’any acadèmic 2022-2023.
Places
65
Horari
Les classes s'imparteixen de dilluns a divendres de 16.30 a 20.30 h.
Idioma
Anglès
  • Inici
  • Presentació
  • Pla d'estudis
  • Convocatòries d'admissió
  • Sessions informatives
  • Pràctiques
  • Requisits d'admissió
  • Beques i finançament
  • Preguntes freqüents
  • Alumni Ambassadors

Per què aquest programa?

Màster acreditatiu

És un màster universitari amb reconeixement oficial.

Professors en actiu

Aprendràs de professors que treballen en el sector cultural i lideren projectes innovadors i creatius.

Habilitat per al futur

Posem èmfasi en les habilitats d’emprenedoria, lideratge i innovació, que són la clau per als gestors culturals del futur.

Pràctiques professionals

Podràs fer pràctiques en institucions com el Sónar, The Project, el MACBA, l’Instituto Cervantes, l’AECID, el CCCB, el Museu Nacional d’Art de Catalunya, la Fundació Antoni Tàpies, La Fura dels Baus, el Museu del Modernisme, Art Barcelona, la sala Hiroshima, el Mercat de les Flors, la Fundació Catalunya Cultura o el Cercle del Liceu, entre d’altres.

Visites especials

Coneixeràs la gestió d’institucions com la Fundació Gala - Salvador Dalí, el Museu Nacional d’Art de Catalunya, el CaixaForum, el Gran Teatre del Liceu, el Palau de la Música, entre d’altres, sota el guiatge dels seus directors i responsables en visites especials als equipaments.

Classes magistrals

Assistiràs a classes magistrals amb professionals internacionals com Beatrice Burrows, de la Tate Modern; Jasper Parrott, gestor cultural internacional, i Krzysztof Zanussi, director de cinema polonès.

Presentació

Curs 2022-2023: 13ª edició

El Màster Universitari en Gestió Cultural de UIC Barcelona és l’única formació oficial en Gestió Cultural a tot Espanya que s’imparteix íntegrament en anglès. Té un enfocament pràctic i internacional que brinda les eines necessàries per treballar en el sector de la cultura.

Aquest programa ha acollit estudiants amb nacionalitats de països dels cinc continents. A més a més, té continguts que mostren a fons els processos necessaris per oferir serveis o productes culturals des d’una perspectiva orientada a l’emprenedoria i el lideratge.

Rebràs classes de professionals que pertanyen a empreses o projectes de gran rellevància tant nacional com internacional. D’aquesta manera, aconseguiràs un perfil polivalent i multidisciplinari i seràs capaç de desenvolupar la teva feina en l’entorn de les polítiques, les institucions i els projectes culturals.

Les classes s’alternen amb visites en què els alumnes teniu l’oportunitat de visitar equipaments i institucions culturals i aprendre dels seus directius. D’altra banda, s’ofereixen classes magistrals i workshops impartits per experts nacionals i internacionals.

Objectius

A UIC Barcelona et donarem les eines necessàries per convertir-te en gestor cultural.

Els objectius del Màster són:

  1. Oferir una reflexió teòrica sobre la cultura al segle XXI i la seva incidència social.
  2. Donar a conèixer els elements que configuren les polítiques culturals a escala local, nacional i internacional.
  3. Ensenyar a analitzar el teixit cultural d’una societat i formular diagnòstics que n’identifiquin les necessitats i oportunitats.
  4. Ensenyar a aplicar les eines de gestió en temes de finançament i gestió econòmica, recursos humans, màrqueting i comunicació, programació i producció cultural.
  5. Fomentar les habilitats personals per a l’emprenedoria.
  6. Donar a conèixer la gestió específica de cada sector cultural.
  7. Ensenyar a avaluar programes i projectes culturals.
  8. Introduir l’alumne en la pràctica professional.
  9. Fomentar el sentit de responsabilitat social i el compromís ètic.

A qui s’adreça. Perfil d’ingrés

El Màster Universitari en Gestió Cultural està especialment indicat per a:

  • Joves acabats de titular que vulguin formar-se com a gestors culturals.
  • Professionals en actiu o amb diversos anys d’experiència que vulguin millorar la seva formació en àmbits de la gestió, metodologies o processos de gestió.

Alumnes

Competències. Perfil de sortida

Està concebut per proporcionar i desenvolupar gradualment en els alumnes les habilitats i les competències específiques pròpies de la gestió cultural, entre les quals destaquen:

  1. Analitzar el teixit cultural d’una societat i formular diagnòstics que n’identifiquin les necessitats i oportunitats.
  2. Dissenyar, programar, gestionar i avaluar projectes culturals.
  3. Crear, gestionar i liderar equips humans interdisciplinaris.
  4. Gestionar i recollir recursos econòmics en el marc de projectes, empreses i institucions culturals.
  5. Dissenyar estratègies de màrqueting i comunicació en l’àmbit de la cultura.
  6. Conèixer i aplicar de les noves tecnologies en el procés de gestió, producció i difusió de la cultura.
  7. Enfortir el sentit de responsabilitat social i el compromís ètic. 

Acreditació acadèmica

Màster Universitari en Gestió Cultural per UIC Barcelona. 

Direcció i coordinació

Direcció

Dr. Nicolás Barbieri

Coordinació

Claudia Balboa Salas

Pla d'estudis i assignatures 2022-2023

Assignatures del curs 1 Tipus Període ECTS
Institucions i Polítiques Culturals Tipus: OB Període: Primer trimestre ECTS: 3
Instruments per a la Gestió de la Cultura Tipus: OB Període: Primer trimestre ECTS: 3
Màrqueting Cultural Tipus: OB Període: Primer trimestre ECTS: 3
Societat i Cultura al Segle XXI Tipus: OB Període: Primer trimestre ECTS: 3
Aspectes Jurídics de Museus, Fundacions i Empreses Culturals Tipus: OB Període: Segon trimestre ECTS: 3
Comunicació i Informació Cultural Tipus: OB Període: Segon trimestre ECTS: 3
Creació d'empreses Culturals Tipus: OB Període: Segon trimestre ECTS: 3
Finançament Cultural Tipus: OB Període: Segon trimestre ECTS: 3
Lideratge, Cultura i Noves Tecnologies Tipus: OB Període: Tercer trimestre ECTS: 3
Tipus: OP Període: Tercer trimestre ECTS: 9
Gestió de la Indústria Audiovisual Tipus: OP Període: Tercer trimestre ECTS: 3
Gestió de la Indústria Editorial Tipus: OP Període: Tercer trimestre ECTS: 3
Gestió de les Arts Escèniques Tipus: OP Període: Tercer trimestre ECTS: 3
Gestió de les Arts Visuals Tipus: OP Període: Tercer trimestre ECTS: 3
Gestió del Patrimoni Cultural Tipus: OP Període: Tercer trimestre ECTS: 3
Gestió i Comissariat d'exposicions Artístiques i Béns Patrimonials Tipus: OP Període: Tercer trimestre ECTS: 3
Projecte Cultural (TFM) Tipus: TF Període: Anual ECTS: 12
Pràctiques Tipus: PR Període: Anual ECTS: 12
  • ECTS: European Credit Transfer System
  • Període: període del calendari
  • (a): assignatures impartides en anglès

Professors

Wendy Ramírez Simon

Societat i cultura al segle XXI

La doctora Wendy R Simon és llicenciada en Ciències Polítiques i de l’Administració per la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona i doctora en Filosofía Contemporània i Estudis Clàssics por la Universitat de Barcelona.És professora de la Universitat Internacional de Catalunya entre altres. També és directora executiva de la Revista d’Història de la Filosofia Catalana (JOCIH) de la Universitat Autònoma de Barcelona i membre del consell de redacció de l’Anuari de la Societat Catalana de Filosofía de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC). És membre de l'Institute of Law and Technology (IDT-UAB) i les seves línies d’investigació inclouen teoría de la dmeocracia, filosofia política Moderna i la crisi de les democràcies contemporànies.

Miguel López-Remiro Forcada

Societat i cultura al segle XXI

És llicenciat en Ciències Econòmiques i doctor en Filosofia per la Universitat de Navarra. Té un MBA per l’IESE i és el primer espanyol graduat en el Getty Leadership Institute de la Claremont University de Los Angeles; investigador convidat i professor a la Universitat de Califòrnia, San Diego; col·laborador del Museu J. Paul Getty de Los Angeles; subdirector del Museu Guggenheim de Bilbao i director fundador del Museu de Navarra. És l’editor, amb drets a escala mundial, de l’antologia de textos de Mark Rothko, Yale University Press i Flammarion. Professor d’Arts a la Universitat de Navarra. Professor a l’ISEM Business School, on també realitza estudis de creativitat i direcció. Paral·lelament desenvolupa una carrera com a assessor d’art independent, economista de cultura, emprenedor artístic i comissari de prestigioses institucions i col·leccions.

Nicolás Barbieri

Institucions i Polítiques Culturals. Projecte Cultural

Doctor en Ciència Política i Llicenciat en Humanitats per la Universitat Autònoma de Barcelona, és professor tenure track De la Universitat Internacional de Catalunya, i director del Màster en Gestió Cultural - en la seva edició en anglès -.La seva investigació se centra en l’anàlisi de polítiques culturals, la gestió cultural i els drets culturals. Ha sigut investigador convidat de la Universitat de Montpellier, la Universitat Nacional d’Avellaneda i la Universitat Nacional de Tres de Febrer. Ha publicat llibres i articles a revistes internacionals i ha contribuït a la planificació, implementació i avaluació de polítiques i projectes culturals. És l’autor del blog www.ubicarse.net.

Diane Dood

Institucions i Polítiques Culturals

Diane Dodd és la Presidenta del IGCAT (Institut Internacional de Gastronomia, Cultura, Arts i Turisme) i cofundadora de la Regió Europea de Gastronomia, que s’ha convertit en la Plataforma Mundial de Regions de Gastronomia. També és la Consellera Regional de IFACCA (Federació Internacional de Consells d’Art i Agències Culturals). Ha participat com auditora independent  al programa de Rutes Culturals del Consell d’Europa, i ha treballat com editora d’un considerable nombre de publicacions de Polítiques Culturals  Gestió Cultural per la Fundació Cultural Europea (ECF). A més, va assessorar las campanyes de Plovdiv i La Valeta en la seva preparació i presentació a la Capital Europea de la Cultura. Diane ha treballat en el camp de les polítiques  gestió culturals durant més de 20 anys, y té relació amb un gran número d’institucions europees i mundials com la UNWTO, la UNESCO, la Comissió Europea, el OEI, la Commonwealth, la Fundació Àsia-Europa i moltes més. Es va doctorar a la Universitat de Girona l’any 2010.

Mohammed Hassan Elrazzaz Elrazza

Instruments per a la Gestió de la Cultural. Finançament Cultural. Projecte Cultural

Llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat del Caire, diplomat en Estudis Culturals per la Universitat de Granada i va cursar un màster en Gestió Artística i Cultural a la UIC Barcelona. La seva carrera combina una trajectòria de 10 anys en el sector financer amb 12 anys d’experiència pràctica en l’àmbit cultural com a fundador d’una comunitat cultural activa. Va ser becari del ifa-Stuttgart dins la categoria de Mediterrani l’any 2011. Treballa des de 2013 a la Secretaria de la Unió pel mediterrani (UPM) com a Coordinador d’Integració Regional. El seu llibre “The Mediterranean: A Shared Heritage” va ser publicat per EMUNi en 2017.

Christoph Pasour

Màrqueting Cultural. Gestió de la Indústria Audiovisual. Projecte Cultural

És productor de televisió. És llicenciat en Història de l’Art i Estudis Audiovisuals per la Universitat Lliure de Berlín (Alemanya) i la Universitat d’Edimburg (Regne Unit). És autor d’articles per a diaris i revistes sobre art de mitjans i cinematografia. Va ser director de projectes i conservador al Museu de Cinematografia a Potsdam, Alemanya; editor comissionat en el departament de cinema de la cadena de televisió cultural 3sat (Alemanya/Àustria/Suïssa). També ha participat en el desenvolupament de guions (ficció/no ficció) per a companyies de producció a Berlín i Hamburg. Ha estat productor/autor de documentals des del 2005 per a companyies de producció a Berlín, Hamburg i Barcelona per a emissores com ART, 3sat, ARD, ZDF, RAI, YLE, TV3.

Paula Salinas Peña

Finançament Cultural

Doctora en Economia per la Universitat de Barcelona i màster per la University College of London (UCL). Cofundadora i directora de Knowledge Sharing Network (KSNET), empresa dedicda a la transferència de coneixement en l'àmbit de les polítiques socias i l'economia. Ha treballat com a investigadora a la Universitat Autònoma de Barcelona i BGSE, a l'Institut d'Economia de Barcelona, a la Generalitat de Catalunya i a la Diputació de Barcelona. Les seves principals àrees d'investigació són l'economia del sector públic i l'avaluació de polítiques públiques.

Sandy Fitzgerald

Finançament Cultural

La carrera professional de la Sandy s’extén més enllà dels quaranta-cinc anys d’experiència dins el sector cultural, incloent càrrecs com directora executiva al Centre d’Arts de la Ciutat de Dublin (1972-2001), membre de la junta del Centre Cultural Real Hospital Nacional !19851990), més tard convertit en el Museu d’Art Modern d’Irlanda; també va ser membre de la junta del Festival de Cinvema de Dublín (1988-1993), i membre del comité executiu del Trans Europe Halles, la xarxa europea de centres culturals independents (1997-2002). En l’actualitat, la Sandy és co-directora de l’Agència Cultural Olivearte, i exerceix com a consultora i gestora de projectes per tota Europa.

Marc Simón Altaba

Aspectes Jurídics de Museus, Fundacions i Institucions Culturals

Doctor internacional excel·lent cum laude en Dret de la Propietat Intel·lectual. XII Premi Extraordinari de Doctorat del Dept. de Dret de la UPF (2020). Màster avançat en Ciències Jurídiques (Universitat Pompeu Fabra). Llicenciatura en Dret (Universitat Pompeu Gabra). Becari predocoral per AGAUR, DAAD I el Max Planck Insitut de Múnich, Alemanya. Amb publicacions a revistes internacionals i espanyoles especialitzades en Propietat Intel·lectual, com la International Review of Intellectual and Competition Law, o Pe.i. Revista de Propietat intel·lectual. Autor de capítols de llibre ("El dret de la Transformació i les noves tecnologies" a l'obra "Dret Mercantil i Tecnologia" per a l'editorial Aranzadi; "Transfromacio de les obres de propietat intel·ectual i dret de marques" per a l'obra "Anuari de la Propietat Industrial" de l'editorial Tirant), i de la monografia "La creació musical i el dret d'autor" per l'editorial internacional Juruá, entre altres. A l'àmbit docent, prèviament a la seva incorporació a la UIC, ha sigut professor associat a la UPF, la Universitat de Barcelona, la UNIR i ESIC. Té experiència professional com advocat especialista en propietat intel·lectual i industrial, i dret de la competència.

Amilcar Vargas

Aspectes Jurídics de Museus, Fundacions i Institucions Culturals

Doctor per la Unviersitat de Barcelona i responsable de Patrimoni Mundial a la Casa Batlló. Va créixer a Mèxic. on va estudiar Comptabilitat i Arqueologia, i en 2012 es va traslladar a Barcelona per estudiar dos mestratges en Gestió del Patrimoni i Museologia. La seva principal tasca a la Casa Batlló és la implementació de la Convenció del Patrimoni Mundial, la sensibilització sobre el Valor Universal Excepcional i la consecució de les oportunitats potencials de la inscripció de la Casa Batlló a la Llista de la UNESCO. És especialista en Gestió del Patrimoni Mundial i ha treballat en institucions de renom com la UNESCO (París) i el INAH (Ciutat de Mèxic). La seva experiència internacional inclou estades acadèmiques a Canadà, Alemanya i Mèxic, presentacions en conferències a 13 països i diverses publicacions. És membre d'associacions professionals internacionals com ICOMOS, ICOM, WAC, IAWHP, EAA i GAPP.

Inés Martínez Ribas

Comunicació i Informació Cultural. Projecte Cultural

Escritora, periodista i sociòloga. Ha estudiat a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), a la Universitat de East London (UEL) i a la Universitat Autònoma de Madrid (UAM). És llicenciada en Ciències Poítiques i Sociologia (UAB i UEL) i en Ciències de la Informació (UAB), i té un màster en Periodisme EL País (UAM). Ha treballat com a redactora en els diaris El País, La Vanguàrdia i El Periódico, ha sigut responsable de premsa i protocol en institucions com la Fundació la Caixa  el Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA), i ha escrit nombroses publicacions corporatives. Treballa com a consultora de comunicació. ‘Caribdis. En mar de nadie’ (Editorial Distrito 93, 2020), la seva primer novel·la, va ser escollida finalista al III Certàmen Auguste Dupin de Novel·la Negra 2020.

Alfonso Gironza Marqués

Creació d’Empreses Culturals

Alfonso Gironza és enginyer industrial per l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (1999). Té un màster en Gestió de la Qualitat en empreses per la Fundació Politècnica de Catalunya-UPC (2005) i un màster executiu en Administració d’Empreses per l’IESE de Barcelona (2010). Des del 2005 és assessor en administració d’empreses de serveis industrials. Del 2003 al 2009, va treballar com a assessor intern d’IBM Global Services i, del 2000 al 2003, com a director de projectes a Deutsche Bank.

Mariano Martín Zamorano

Lideratge, Cultura i Noves Tecnologies

Mariano Martín Zamorano és Doctor en Gestió de la Cultura i el Patrimoni per la Universitat de Barcelona (UB). Zamorano està especialitzat en polítiques culturals públiques i compta amb varies publicacions a revistes científiques, llibres i capítols de llibres. Al llarg de la seva carrera ha obtingut quatre beques individuals d'investigació. També compta amb més de 15 anys d'experiència coordinant i desenvolupant projectes científics, participant en més de 20 investigacions científiques finançades per institucions com l'Agència dels Drets Fundamentals de la UE (FRA) o la Comissió Europea (H2020). Zamorano ha sigut Visiting Scholar a la Universtiat Estatal d' Ohio, i és Professor Associat a la Universitat Oberta de Catalunya i becari postdoctoral a la UB.

Esther Belvis

Lideratge, Cultura i Noves Tecnologies

Llicenciada en Pedagogía per la Universitat Autònoma de Barcelona i Doctora en Theatre and Performing Arts per la Universitat de Warwick (UK).  Actualment és Directora Creativa i cofundadora de The Social Vim Collective, un estudi creatiu que desenvolupa projectes d’impacte social per al sector cultural, educatiu, mediambiental i humanitari per organitzacions com Fundación Telefónica, Metges sense Fronteres, UN o Fundació “La Caixa”, entre altres.

Conxa Rodà de Llanza

Lideratge, Cultura i Noves Tecnologies

Filóloga. Ha trabajado en comunicación, edición y arquitectura web durante los últimos veinte años. Ha sido directora de Comunicación en el Instituto de Cultura de Barcelona. Jefa de proyectos del 2006 al 2011 en el  Museu Picasso y después Directora de Estrategia, Innovación y Transformación Digital en el Museu Nacional d’Art de Catalunya, Barcelona (2012-2019). Profesora de comunicación de museos en el TyPA Lab en Buenos Aires, Argentina (2013-2016). Inició y fue Co-directora del Postgrado de Gestión de Museus Universitat Pompeu Fabra (2010-2015) y actualmente es Co-directora del curso de especialización de Estrategia Digital para Organizaciones Culturales, UOC (Universitat Oberta de Catalunya) y Museu Nacional d’Art de Catalunya (2016-2020). Business Member del Harvard Review Advisory Council y Jurado del Premio The Best of the Web del congreso Museums and the Web (2009-2020).

Jordi Padró

Gestió del Patrimoni Cultural

Llicenciat en Geografia i Història per la Universitat de Barcelona. Consultor en patrimoni, museologia i turisme cultural. Fundador i director de Stoa, consultoria en patrimoni, museología i turisme cultural. Professor en diversos cursos, postgraus universitaris i seminaris sobre gestió cultural i turística i desenvolupament local. Assessor d’institucions en polítiques culturals i turístiques, programació i producció museogràfica, projectes territorials de dinamització i interpretació dels recursos culturals i naturals.

Manel Miró Alaix

Gestió del Patrimoni Cultural

Llicenciat en 1085 en Prehistòria, Història Antiga i Arqueologia per la Universitat de Barcelona. Arqueòleg freelance de 1989 a 1992. Especialitzat en 1990 en la gestió del patrimoni a l’Escola de Patrimoni de Barcelona. Des de 1998 exerceix el càrrec de soci consultor responsable de l’Àrea d’Interpretació i Projectes Museogràfics d’ Stoa. Ha dirigit més d’un centenar de projectes a Espanya, Portugal, Itàlia, Marroc i Perú. Docent en més de 15 universitats espanyoles i llatinoamericanes. Ha publicat articles sobre interpretació del patrimoni i museologia en diferents revistes universitàries i és autor del blog sobre patrimoni cultural ‘Raining Stoner’.

Ainhoa González Graupera

Gestió de les Arts Visuals

Llicenciada en Història de l’Art i Màster en Museologia i Gestió del Patrimoni Cultural per la Universitat de Barcelona. Ha fet els cursos de Doctorat en Història, Teoria i Crítica de les Arts, i ha obtingut el Diploma en Estudis Avançats (DEA). Entre el 2004 i el 2016 ha treballat al MACBA, com a conservadora adjunta de la col·lecció. Així mateix, ha treballat en empreses de transport d’obres d’art i muntatge d’exposicions, i ha col·laborat amb galeries i artistes.

Antonia María Perelló

Gestió i Comissariat d’Exposicions Artístiques i Béns Patrimonials

Doctora en Història de l’Art per la Universitat de Barcelona (UB) i actualment conservadora i cap de la Col·lecció del MACBA. Ha estat conservadora d’Exposicions de l’Ajuntament de Barcelona i professora del Màster en Museologia de la UB. De 2007 a 2017 ha estat professora de l’assignatura Gestió de les Arts Visuals del Màster en Gestió Cultural de UIC Barcelona, on actualment és responsable de l’assignatura Comissariat d’Exposicions. Ha impartit classes i conferències a diverses universitats nacionals i estrangeres, ha participat en taules rodones i ha format part de jurats artístics i tribunals acadèmics. Ha comissariat exposicions al MACBA i és autora de projectes itinerants. La seva exposició “Doneu-vos la mà i pugeu a l’infern” i el llibre que l’acompanyava van obtenir el premi ACCA de recerca 2017. Autora de llibres i articles de recerca, regularment forma part de comissions especialitzades de les institucions públiques catalanes sobre mercat i patrimonialització.

Valerie Miles

Gestió de la Indústria Editorial

Nascuda als Estats Units i radicada a Barcelona, Valerie Miles és escriptora, editora, i traductora. Va cofundar el projecte en espanyol de la revista britànica Granta el 2003 mentre dirigia l’editorial Emecé a Espanya, a Planeta. També va fundar la col·lecció de clàssics contemporanis en espanyol de The New York Review of Books durant el seu període com a sotsdirectora d’Alfaguara. És col·laboradora de The New YorkerThe New York TimesEl PaísLa NaciónThe Paris Review, o Granta, entre altres mitjans. En l’actualitat és fellow del fons Nacional de les Arts dels Estats Units, per la seva traducció de Crematorio de Rafael Chirbes que es publicarà pròximament a New Directions, editorial per a la qual també ha traduït Enrique Vila-Matas. El 2020 veurà la llum la seva cotraducció i edició ampliada del Diccionario de símbolos de Juan Eduardo Cirlot a l’editorial del New York Review of Books. La seva traducció d’Esto también pasará, de Milena Busquests, va ser finalista del Premi Impac 2016 i també va rebre un premi PEN de traducció. La seva edició més recent, a Yale University Press, és un estudi de Nabokov d’Azar Nafisi, que va donar origen al seu clàssic Leer Lolita en Teherán. Va ser comissària de l’exposició Arxiu Bolaño, 1977-2003 al CCCB de Barcelona, fruit d’una llarga investigació en els arxius privats de l’escriptor. Actualment està embrancada en l’edició i traducció de Borges, les monumentals memòries d’Adolfo Bioy Casares, per al NYRB. El seu primer llibre, un conjunt de converses amb alguns dels escriptors contemporanis més importants del segle XX en aquest idioma, Mil bosques en una bellota, va ser publicat amb el títol A Thousand Forests in One Acorn en anglès. És membre del comitè honorari de la Residencia de Escritores Malba de Buenos Aires, juntament amb John M. Coetzee, Soledad Costantini, Christian Lund i Jorge Monteleone. La Fundación el Libro d’Argentina la va triar com una d’“els professionals més influents” en el món del llibre.

Pepe Zapata

Gestió de les Arts Escèniques

Expert en públics de la cultura. Anctualment dirigeix el TRES, Comunitat de la Cultura, la organització més important de gestió d’ofertes culturals per a usuaris intensius a Catalunya. Ha sigut Director de Comunicació, Màrqueting i Públics en el Grup Focus, Soci i Consultor de Teknecultura, Director de Màrqueting i Comunicació en el Mercat de les Flors, Coordinador de la Fundació Alícia (alimentació i ciència) i gestor cultural en la Universitat Pompeu Fabra. És docent i ponent habitual en diversos programes de màster i postgrau sober temes vinculats a la gestió cultural, la gestió de públics, el marketing i la comunicació.

José María Sanchis

Gestió de les Arts Escèniques

Nascut a València, llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona, especialitzat en Relacions Internacionals, tres anys de preparació per a l’oposició al cos diplomàtic. Treballa en el sector cultural des de 1998, primer al CCCB de Barcelona i, des de 1999, treballa al departament tècnic a l’Auditori de Barcelona. Des de 2003 és responsable de producció de l’OBC amb produccions per, entre d’altres, el festival Sónar, Primavera Sound o el Festival de Peralada. Professor del Màster en Management i Producció Musical de l’ESMUC i de l’assignatura Gestió de les Arts Escèniques Musicals a UIC Barcelona. A més a més, col·labora de manera puntual amb diverses institucions educatives com el IESE, Blanquerna, UPF, UAB, Deusto.

Mónica Amor

Gestió de la Indústria Audiovisual

És una executiva amb quinze anys d’experiència en els mitjans de comunicació. Té un MBA per la Universitat CEU San Pablo de Madrid, un màster en Producció Audiovisual i una llicenciatura en Comunicació Audiovisual per la Universitat Complutense de Madrid. Actualment, és la gerent de comptes i serveis empresarials de TV3. Anteriorment, va ser gerent de comptes a Activa Multimèdia Digital a càrrec de diversos projectes comercials. Va ser la productora de documentals i informes sobre Canal Natura, i va ser coordinadora de producció per Walt Disney Company. Va fer les pràctiques en Producció de Notícies a Canal +, TVE i TVG (Televisió de Galícia).

Convocatòries d'admissió

Terminis del procés d’admissió per al 2022-2023

Primera convocatòria d'admissió

  • Termini per lliurar els documents: 17 de desembre del 2021.
  • Entrevistes online amb els candidats preseleccionats: del 10 al 19 de gener del 2022* 
  • Comunicació dels resultats: 21 de gener del 2022
  • Termini per reserva la plaça: 4 de febrer del 2022

*A causa de les vacances de Nadal, el termini entre la finalització d'entrega de documents a les entrevistes és major que a la resta de convocatòries.

Segona convocatòria d'admissió

  • Termini per lliurar els documents: 25 de febrer del 2022
  • Entrevistes online amb els candidats preseleccionats: del 1 al 11 de març del 2022 
  • Comunicació dels resultats: 14 de març del 2022
  • Termini per reserva la plaça: 28 de març del 2022

Tercera convocatòria d'admissió

  • Termini per lliurar els documents: 7 d’abril del 2022
  • Entrevistes online amb els candidats preseleccionats: del 19 al 25 d’abril del 2022 
  • Comunicació dels resultats: 26 d’abril del 2022
  • Termini per reserva la plaça: 10 de maig del 2022

Quarta convocatòria d'admissió (només si queden places)

  • Termini per lliurar els documents: 16 de maig del 2022
  • Entrevistes online amb els candidats preseleccionats: del 17 al 20 de maig del 2022 
  • Comunicació dels resultats: 23 de maig del 2022
  • Termini per reserva la plaça: 6 de juny del 2022

Cinquena convocatòria d'admissió: darreres places disponibles!

  • Termini per lliurar els documents: 7 de juny del 2022
  • Entrevistes online amb els candidats preseleccionats: el 8,9 i 10 de juny del 2022 
  • Comunicació dels resultats: 13 de juny del 2022
  • Termini per reserva la plaça: 27 de juny del 2022

Ultima convocatòria d'admissió: darreres places disponibles!

  • Termini per lliurar els documents: 15 de setembre del 2022
  • Entrevistes online amb els candidats preseleccionats: el 19, 20 i 21 de setembre del 2022 
  • Comunicació dels resultats: 22 de setembre del 2022
  • Termini per reserva la plaça: 29 de setembre del 2022

*En cada fase, es notificarà als candidats si:

a) Han estat admesos, i, en aquest cas, rebran una carta d’admissió amb instruccions per reservar la plaça juntament amb el pagament del dipòsit d’inscripció. Només es confirmarà l’admissió una vegada rebut el pagament;

b) Han entrat en una llista d’espera: la candidatura es revisarà de nou en la convocatòria d’admissió següent, o

c) No han estat admesos.

Sessions informatives

Pràctiques

Les pràctiques constitueixen un dels pilars del pla d’estudis del Màster Universitari en Gestió Cultural ja que faciliten a l’alumnat integrar-se en una empresa o institució cultural, aplicar els coneixements adquirits i desenvolupar les competències professionals pròpies del gestor cultural. Les pràctiques curriculars són obligatòries, tenen una assignació de 12 ECTS i una dedicació aproximada de 250-300 hores. Les pràctiques es fan de manera preferent en la modalitat presencial.

Convenis de Cooperació Educativa per a la realització de pràctiques externes

La Facultat d´Humanitats d´UIC Barcelona disposa d´un ampli programa de pràctiques que abasta més de 400 empreses, entitats i institucions culturals a nivell local, nacional i internacional.

Convenis de Cooperació Educativa per a la realització de pràctiques externes

Objectius

  1. Conèixer el funcionament d’una entitat o empresa que ofereix productes o serveis culturals.
  2. Conèixer el procés global d’execució d’un producte cultural o servei cultural.
  3. Integrar-se en un equip de treball i aprendre la dinàmica de treball de l’empresa o la institució.
  4. Gestionar un aspecte o una part del projecte o servei d’acord amb uns objectius prèviament fixats.
  5. Desenvolupar la iniciativa i la responsabilitat en la pràctica professional.
  6. Analitzar l’experiència laboral i reflexionar-hi, i fer una valoració crítica de la tasca que s’ha dut a terme.

El tutor acadèmic i coordinador de les pràctiques de la titulació supervisa que el pla de treball de cada estudiant estigui relacionat amb els objectius i les competències que ha d’adquirir l’alumnat.

Normativa

Sortides professionals

El compromís de UIC Barcelona és proporcionar a l’alumnat la millor preparació acadèmica. Això es complementa amb l’interès per posar al seu servei els instruments adequats que en facilitin la inserció laboral. Els graduats del Màster Universitari en Gestió Cultural adquireixen les competències necessàries per treballar en els àmbits següents:

  • Gestió de serveis o projectes culturals en l’àmbit públic (tant local, comarcal, autonòmic com estatal) o centres d’administració mixta: administracions, museus, teatres, centres culturals, equipaments multiculturals, etc.
  • Gestió d’empreses en l’àmbit privat que ofereixen serveis o productes culturals com productores cinematogràfiques, empreses de disseny de continguts culturals per via digital, gestores de projectes de dinamització del patrimoni, galeries d’art, fundacions, empreses dirigides al desenvolupament del turisme cultural, productores de festivals de teatre, cinema o dansa, empreses o ONG dedicades a la cooperació cultural internacional, etc.

Requisits d'admissió

Proves d'admissió

Prova d'admissió específica, una vegada s'ha examinat la documentació requerida.

Criteris d'admissió

L’accés al Màster està obert a titulats universitaris de qualsevol disciplina. És necessari realitzar una prova d’admissió. S’estudiaran totes les candidatures en què es compleixin els requisits establerts en les vies d’accés. La decisió sobre l’admissió es prendrà en funció dels criteris següents:

  • Expedient acadèmic universitari
  • Curriculum vitae (no cal experiència prèvia, però es valorarà)
  • Resultat de la prova d’admissió
  • Entrevista personal

Beques i finançament

Altres beques

Descomptes

5% de descompte per a membres de l’Associació d’Antics Alumnes i Amics de UIC Barcelona. A més, alguns col·lectius poden disposar de descomptes especials en programes determinats, que s'especifiquen a cada una de les fitxes.

Preguntes freqüents

Màster

  1. Què són els crèdits ECTS?
    El crèdit ECTS (Sistema Europeu de Transferència de Crèdits) és la unitat que serveix per comptabilitzar totes les activitats que duu a terme l’estudiant dins del procés de formació: hores de classe —teòriques i pràctiques—, hores d’estudi, seminaris, treballs, pràctiques i projectes, preparació i realització d’exàmens o altres proves d’avaluació. Cada crèdit ECTS equival a 25 hores de treball de l’estudiant. 
  2. Què és un màster oficial? 
    Un màster oficial és una titulació d’ensenyament de postgrau amb validesa a tot el territori nacional i a tots els països de la Unió Europea que formen part de l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES). Per accedir-hi es requereix tenir el grau acadèmic de llicenciat, diplomat o equivalent o de graduat en el nou sistema d’ES.
    El Màster Universitari en Gestió Cultural de UIC Barcelona és una titulació oficial de postgrau adaptada a la normativa de l’Espai Europeu d’Educació Superior, i amb l’avaluació de qualitat de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya) i de l’Agència Nacional d’Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA).
  3. Quina diferència hi ha entre el Màster i els postgraus en Gestió Cultural, Gestió de Patrimoni i Museus i Gestió d’Indústries Culturals?
    El Màster Universitari en Gestió Cultural de UIC Barcelona té una càrrega acadèmica i de treball més gran. Com a conseqüència, ofereix una visió més global de la gestió cultural que es complementa amb el projecte final de màster i les pràctiques professionals.
    Els postgraus, pel seu format més reduït, són una opció òptima per a les persones que compaginen feina i estudi o bé realitzen paral·lelament altres cursos. Estan dirigits a graduats, llicenciats o diplomats que desenvolupen una activitat professional i volen ampliar la seva formació en àrees clau de la gestió cultural. Les assignatures que constitueixen el pla d’estudis dels diferents postgraus formen part del currículum acadèmic del Màster.
    El Màster Universitari en Gestió Cultural de UIC Barcelona és una titulació oficial de postgrau adaptada a la normativa de l’Espai Europeu d’Educació Superior. Els postgraus són, a tota la UE, títols propis de les universitats que els imparteixen.
  4. Les pràctiques són obligatòries? Puc validar la meva experiència professional?
    Les pràctiques constitueixen un dels pilars del pla d’estudis del Màster Universitari en Gestió Cultural, ja que faciliten a l’alumne integrar-se a una empresa o institució cultural, aplicar els coneixements adquirits al llarg del curs i desenvolupar les competències professionals pròpies d’un gestor cultural.
    Les pràctiques són obligatòries, tenen una càrrega docent de 12 crèdits i equivalen a unes 250/300 hores de pràctiques que es fan durant el curs o bé durant el període estival (fins a finals del mes de novembre). A Espanya les pràctiques no solen ser remunerades.
  5. He de parlar castellà o català per fer pràctiques a Catalunya?
    A Catalunya les llengües oficials són el català i el castellà, encara que la llengua vehicular de les institucions públiques és majoritàriament el català. UIC Barcelona recomana conèixer i aprendre les dues llengües. Si l’alumne vol fer les pràctiques a Catalunya, haurà de tenir un nivell mínim B2 d’espanyol entre el mes d’octubre i gener del curs del Màster. En cas contrari, la coordinació del Màster Universitari en Gestió Cultural no li pot garantir que obtingui un conveni de pràctiques a Catalunya.
    UIC Barcelona, a través del Departament d’Idiomes, ofereix cursos presencials i en línia compatibles amb l’horari de classes del Màster que permeten l’aprenentatge de l’espanyol i el català.
  6. Si estic registrat/ada en l’edició en castellà del Màster, puc triar assignatures optatives del Màster en anglès (i viceversa)?
    Els alumnes han d’escollir tres assignatures optatives, que poden ser de l’edició en anglès o en castellà indistintament. No poden escollir assignatures que coincideixin el mateix dia i horari.

Alumni Ambassadors